Vanochtend in de auto:quote:Wegwerker steeds meer in het nauw
Jakkerende en agressieve automobilisten brengen vaak wegwerkers in levensgevaar. Ruim tachtig procent van de werkers aan de weg zegt dat afzettingen geregeld omver worden gereden. Liefst negen van de tien ondervraagden zeggen dat de agressie van bestuurders toeneemt. Er zijn al wegwerkers met een pistool bedreigd of met een ijzeren staaf in elkaar geslagen.
Wat heet, zelfs ik rijd geregeld steviger door dan de gemiddelde automobilist. En ik heb, voor wie dat nog niet wist, een Ladaquote:Op maandag 20 maart 2006 12:03 schreef Herkauwer het volgende:
Ja, altijd leuk heIk hou ook van doorrijden, maar een bepaald respect voor de wegwerkers mag je ook wel hebben.
Jij hebt het liefst dat er geen onderhoud gepleegd wordt, geen nieuwe snelwegen worden aangelegd, geen knooppunten worden verbeterd, geen geluidsarm asfalt wordt neergelegd voor de bewoners, enzovoorts?quote:
Hij heeft waarschijnlijk alleen een fiets.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij hebt het liefst dat er geen onderhoud gepleegd wordt, geen nieuwe snelwegen worden aangelegd, geen knooppunten worden verbeterd, geen geluidsarm asfalt wordt neergelegd voor de bewoners, enzovoorts?
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef yahtzeehooligan het volgende:
The revolution will not be televised.
Die snap ik nietquote:Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef yahtzeehooligan het volgende:
The revolution will not be televised.
Relaxed, ontstress, das veel beter voor je hart. Je komt er toch wel.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:14 schreef Sportguy het volgende:
Ook puur belachelijk die k*t mongolen die niet weten wat invoegen is en er vanuit gaan dat iemand naar de linkerbaan gaat om zijn / haar invoegen mogelijk te maken.
Zit er weer zo'n sufk*t te sukkelen en met 60 in te voegen met een hele collone auto's d'r achter die wel harder willen maar niet kunnen omdat de klojo vooraan ook invoegt.
Ergernis nummer 1!
Ik weet niet of er daadwerkelijk mensen stonden te werken, ik zag wel auto's ed staan dus volgens mij wel. Maar ook buiten dat kun je op dat stuk prima 90 rijden, want omdat ze een brug aan het bouwen zijn is de weg versmald en dan is het niet alleen voor de veiligheid van de wegwerkers, maar ook voor die van jezelf of medeweggebruikers slim niet te hard te rijden.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:43 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het niet meer dan logisch dat je je aan de snelheid houdt als er aan de weggewerkt wordt.
let wel: ALS er aan de weg gewerkt wordt.
in 95% van de gevallen staan de matrixborden aan, staan er pionnetjes en gebeurd er wekenlang niks met de wegen intussen wel gaan staan flitsen voor de veiligheid van wegwerkers die er niet zijn.
Kan me voorstellen dat dat agressie opwekt.
Zet die teringborden dan pas aan als er daadwerkelijk MENSEN aan het werk zijn.
Juist ja... Of van die mensen die 70 rijden buiten de bebouwde kom waar je 80 mag en dan alsnog met 70 in de bebouwde kom door te kachelenquote:Op maandag 20 maart 2006 12:57 schreef The6thgate het volgende:
of van die mensen die bij wegwerkzaamheden te snel rijden en jou inhalen, en vervolgens langzamer dan 120 rijden waardoor je hun weer inhaalt. heeft ook zoveel zin dan om te hard te rijden
En nogmaals, dat geld niet alleen als je man/vriend/vader wegwerker is, het kan net zo goed een familielid in de auto zitten die met veel te hoge snelheid over een krap stukje weg wordt ingehaald..quote:Op maandag 20 maart 2006 13:39 schreef BobbyB het volgende:
Het is tegenwoordig heel normaal om al flitsend en toeterend kenbaar te maken dat je moet opzouten naar rechts ook al ben je gewoon aan het inhalen. Die gasten mogen zijn van mij meteen het rijbewijs afpakken. En ja, het hard rijden bij wegwerkzaamheden is zeker not done. Je zal maar een keer het bericht thuis krijgen dat je man/vriend/vader niet meer thuis komt omdat iemand zoveel haast had. Kansloos die gasten.
Ja, ach, daar hield ie snel genoeg mee op toen ie zag dat het me weinig kon schelen. Als ik in plaats van vrolijk zwaaien zo had gereageerd als hij had ie vast nog langer voor me gezeten. En wat hadden we een haast..quote:Op maandag 20 maart 2006 16:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Ook briljant dat hij eerst zo nodig jouw snel voorbij wil en dan 90 voor je neus gaat rijden. Zielig figuur.
Dan ben je wel ietwat hardleers jaquote:Had gisteren ook iets vaags, reed op een weg waar je normaal 80 mag, nu dus 50 door werkzaamheden. Om de paar meter ligt zo een inham voor als je pech hebt o.i.d. Ik reed al 70 omdat het laat was en ze dus niet bezig waren en er reed er een busje achter me, bumperkleven. En dan iedere keer bij zo een inham, op die inham schieten, maarja dat ding is 3 auto lengtes lang dus inhalen is onmogelijk. En dat tot 3x toe. Vage mensen.
Hihihihi; wat een komische verrassing...quote:Op maandag 20 maart 2006 13:01 schreef the_jestert het volgende:
ik gaf toch duidelijk aan dat ik er langs wou, ga dan ook aan de kant![]()
Ik gok zomaar dat dat een geintje is.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hihihihi; wat een komische verrassing...
Het toeval wil dat de tegenpartij ook hier op Fok! zit.
Wat kan de wereld toch verbazingwekkend klein zijn, af en toe.![]()
Grapjequote:Op maandag 20 maart 2006 23:41 schreef Mobster273 het volgende:
tja, sommige mensen zijn idd van zeer dubieus allooi, maar goed, daar moet je dan maar ff boven staan, gelukkig maakt het doorgaans bijzonder lachwekkende vervolggedrag van betreffende personen dat niet heel moeilijk, zo als ook in dit geval
dat snap ik, ik had het dan ook niet specifiek tegen jouquote:
fout, ergernis nummer 1 wordt gevormd door lui die op inhaalmogelijkheid-arme 1-baans wegen (per rijrichting) te langzaam rijdenquote:Op maandag 20 maart 2006 12:14 schreef Sportguy het volgende:
Ook puur belachelijk die k*t mongolen die niet weten wat invoegen is en er vanuit gaan dat iemand naar de linkerbaan gaat om zijn / haar invoegen mogelijk te maken.
Zit er weer zo'n sufk*t te sukkelen en met 60 in te voegen met een hele collone auto's d'r achter die wel harder willen maar niet kunnen omdat de klojo vooraan ook invoegt.
Ergernis nummer 1!
dus jij gaat 70 rijden op een weg waar je 80 mag, terwijl je wist dat er geen werkzaamheden waren omdat het savonds wasquote:Op maandag 20 maart 2006 16:04 schreef Jill-RMC het volgende:
Ook briljant dat hij eerst zo nodig jouw snel voorbij wil en dan 90 voor je neus gaat rijden. Zielig figuur.
Had gisteren ook iets vaags, reed op een weg waar je normaal 80 mag, nu dus 50 door werkzaamheden. Om de paar meter ligt zo een inham voor als je pech hebt o.i.d. Ik reed al 70 omdat het laat was en ze dus niet bezig waren en er reed er een busje achter me, bumperkleven. En dan iedere keer bij zo een inham, op die inham schieten, maarja dat ding is 3 auto lengtes lang dus inhalen is onmogelijk. En dat tot 3x toe. Vage mensen.
Nog nooit zoveel vooroordelen en tevens onwaarheden in één post gezienquote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:45 schreef RijstNatie het volgende:
Dus omdat jij geen haast heb, ga jij maar langzaam rijden.
Kortom als jij WEL haast heb, dan moet iedereen snel doorrijden?
Ga is een keer met het verkeer mee !!! Je mag heus wel iets harder rijden dan toegestaan, dat is geen misdaad...
En trap je gas wat dieper in als je een auto inhaalt.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:49 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
dus jij gaat 70 rijden op een weg waar je 80 mag, terwijl je wist dat er geen werkzaamheden waren omdat het savonds was
dan verdien je het gewoon om gebumperkleefd te worden, mensen zoals jij maken ook de grootste ongelukken. Je leert niet auto rijden door overal sloom te gaan rijden.
Op wegen waar je 80 mag kan je makkelijk 120 rijden en al helemaal 100, zkr als het niet druk is
LE-ZEN!quote:Op maandag 20 maart 2006 16:04 schreef Jill-RMC het volgende:
[..] reed op een weg waar je normaal 80 mag, nu dus 50 door werkzaamheden.[..]
Je had haar een plaatswisseling aan moeten bieden in ruil voor een goeie beurtquote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Vrijdag reed er ook iemand te dicht achter me op een 70 kilometerweg, waar ik rustig met 90 overheen scheurde, maar nog had diegene haast en dat vond ik zo irritant dat ik mijn snelheid begon te verlagen en 50 ging rijden en ten slotte 40.
Maar diegene durfde me niet in te halen, later reden we ook op dezelfde snelweg en toen ik goed keek bleek het een vrouw te zijn, een meisje eigenlijk!
Sinds wanneer kleven die bumper?
het ging over te langzaam rijden, niet te snelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:37 schreef RijstNatie het volgende:
dus jij past je rijstijl aan op elk snelheidsbord in het verkeer.
jij gaat dus 50 rijden terwijl er niemand op de weg zit en je makkelijk 90 kan...
dan ben je echt stoer
quote:Op maandag 20 maart 2006 19:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat dat een geintje is.
Die borden staan er (meestal) niet voor niets. Het feit dat jij daar niets van begrijpt is jouw probleem. Zelf rijd ik meestal zo'n 10 á 20 km/u te hard, maar als iemand voor je zich keurig aan de snelheid houdt moet je niet gaan zeiken en bumperkleven. "Te langzaam rijders" moeten opzouten want die zijn echt vervelend! Mensen die hard rijden "stoer" vinden trouwens ook.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:37 schreef RijstNatie het volgende:
jij gaat dus 50 rijden terwijl er niemand op de weg zit en je makkelijk 90 kan...
dan ben je echt stoer
Ben jij überhaupt nog in t bezit van je rijbewijs? Indien niet: net goed asociale mongool, Indien wel: Typische kansloze rukker...Grote bek op t forum, en in t echte leven netjes 45 rijden waar je 50 mag in mam's volvo...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:37 schreef RijstNatie het volgende:
dan ben je echt stoer
Precies! Volgens mij is het echt zo`n halve gare sjonnie met petje op en omgebouwde Renault Clio die op al die auto forums de bink uit probeert te hangen met zijn No Fear sticker achteropquote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:03 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ben jij überhaupt nog in t bezit van je rijbewijs? Indien niet: net goed asociale mongool, Indien wel: Typische kansloze rukker...Grote bek op t forum, en in t echte leven netjes 45 rijden waar je 50 mag in mam's volvo...
Jij voelt jezelf stoer geloof ik, door maar slap tegen elke logische denkwijze in te lullen. Ik hoop serieus dat je een keer zon dieplader knuffelt, terwijl je überstoer met 120 langs wegwerkers scheurt....
Ezelhandje = middelvinger in dit geval
een lada en steviger dan gemiddeld? ehm, da kan toch nie!quote:Op maandag 20 maart 2006 12:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat heet, zelfs ik rijd geregeld steviger door dan de gemiddelde automobilist. En ik heb, voor wie dat nog niet wist, een LadaMaar nogal schappelijke regels bij wegwerkzaamheden zo erg negeren en het dan ook nog nodig vinden iemand te 'straffen' die zich daar aan houd, tsja... Bovendien had hij blijkbaar ook weer niet zo'n haast, als ie na mij ingehaald te hebben ineens wel 80 kon gaan rijden
Laten we daar niet over beginnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:48 schreef veldmuis het volgende:
Wat was de afkomst van de wegmisbruiker?
Kan best hoor. Natuurlijk wordt ik op de snelweg geregeld ingehaald, maar ik haal ook net zo vaak in en op een 70, 80, of 100 km-weg behoor ik best tot 'de snelleren'quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:43 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
een lada en steviger dan gemiddeld? ehm, da kan toch nie!![]()
bumperklevers moeten gewoon wat eerder van huis weggaan, dan is al die haast ook niet nodig.. onnodig gezeik is het.. ik zou ook heerlijk 90 blijven doortuffen
Je bent je er van bewust dat je bij de meeste auto's wel zo'n 10 procent harder kunt rijden dan er op de teller staat?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:18 schreef Kiegie het volgende:
Tot voor kort reed ik (vrijwel) altijd 10 km harder dan de maximaal toegestane snelheid.
Tegenwoordig houd ik 10 km onder de maximale snelheid aan. Scheelt een hoop bonnen en wat nog mooier is: het is vééééél relaxter!
Dus de volgende keer dat je snoevend van jachtige frustratie achter een rustig voortuffende automobiel zit, zwaai dan vriendelijk, want je hebt dikke kans dat de chauffeur Kiegie is!
![]()
en da's dus net zo link als te hard rijden, ik ga er nl vanuit dat men zich wel aan de snelheid houd, en niet als een oud lijk te zacht gaat rijdenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:18 schreef Kiegie het volgende:
Tot voor kort reed ik (vrijwel) altijd 10 km harder dan de maximaal toegestane snelheid.
Tegenwoordig houd ik 10 km onder de maximale snelheid aan. Scheelt een hoop bonnen en wat nog mooier is: het is vééééél relaxter!
Dus de volgende keer dat je snoevend van jachtige frustratie achter een rustig voortuffende automobiel zit, zwaai dan vriendelijk, want je hebt dikke kans dat de chauffeur Kiegie is!
![]()
Dat had ik dus ook.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef rameijer het volgende:
Ik reed in NL ook altijd 10% te hard, nooit geflitst of anderszijds bekeurd.![]()
O, wacht effe.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:50 schreef the_jestert het volgende:
[..]
en da's dus net zo link als te hard rijden, ik ga er nl vanuit dat men zich wel aan de snelheid houd, en niet als een oud lijk te zacht gaat rijden
Sinds ze to-taal geen afstanden kunnen inschatten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Vrijdag reed er ook iemand te dicht achter me op een 70 kilometerweg, waar ik rustig met 90 overheen scheurde, maar nog had diegene haast en dat vond ik zo irritant dat ik mijn snelheid begon te verlagen en 50 ging rijden en ten slotte 40.
Maar diegene durfde me niet in te halen, later reden we ook op dezelfde snelweg en toen ik goed keek bleek het een vrouw te zijn, een meisje eigenlijk!
Sinds wanneer kleven die bumper ?
Het was geen tang, het was eigen best wel een leuk meisjequote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Sinds ze to-taal geen afstanden kunnen inschatten.
Ik maak het met de regelmaat van de klok mee dat er weer zo'n tang in m'n kofferbak zit, terwijl er op de linkerbaan meer dan genoeg ruimte is om ervoorbij te gaan.
nee, omdat ik mij aan de aangegeven snelheid houd, zou jij ook eens moeten doen, sociaal gedraag heet datquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Kiegie het volgende:
[..]
O, wacht effe.
Dus omdat JIJ ergens vanuitgaat, moet ik mijn gedrag aanpassen.
Tsss.
![]()
Het is een maximum snelheid, geen minimale snelheid. Als je 80 wil rijden waar je 120 mag, is er niemand die daar wat van kan zeggen. Als jij dat gevaarlijk vind let je of niet goed op of je hebt niet genoeg inzicht. Je merkt namelijk snel genoeg of je snel ergens op af komt of niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef the_jestert het volgende:
[..]
nee, omdat ik mij aan de aangegeven snelheid houd, zou jij ook eens moeten doen, sociaal gedraag heet dat![]()
Dit hele topic begon anders met mijn verhaal over dat ik last had van iemand die te hard (wilde) rijdenquote:Op woensdag 22 maart 2006 01:06 schreef NoBody122 het volgende:
Het is simpel...
Mensen die te hard rijden heb je geen last van (evt. gevaar daargelaten) op de weg, mensen die te langzaam rijden echter wel aangezien je daar op drukke 1-baans wegen niet omheen kunt
Ja maar dit is om even te laten zien dat het toch nooit goed is, of je nu te hard of te langzaam rijdt en als je de toegestande snelheid rijdt ben je een watje ofzo.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit hele topic begon anders met mijn verhaal over dat ik last had van iemand die te hard (wilde) rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |