abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2006 @ 10:37:26 #1
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36193548
Mijn vriend is pete-oom geworden, en het kindje (een jongen) wordt volgende week gedoopt.
Heeft iemand nog leuke en originele cadeautips voor een doopsel, wellicht uit eigen ervaring? (Bestekje vond ik zelf erg leuk, maar dat heeft ie al gekregen). Had zelf wel iets leuks gezien (een houten stoeltje waar je de naam van het kindje op kon laten zetten), maar daar zijn we nu iets te laat voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door miki op 20-03-2006 11:02:50 ]
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_36193615
- doosje van juwelier om tandjes in te bewaren met naam
- boek voor later over geschiedenis geboortestreek/plaats i.c.m. speelgoed voor nu bijvoorbeeld.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:50:00 #3
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_36193800
Toen mijn vriend peetoom werd, hebben we zijn petekindje een loopwagen van Nijntjne gegeven!
Niet alledaags, maar het kind heeft er nog steeds plezier van!
Hij sjeest werkelijk de hele tuin ermee door.. GEWELDIG!

En nu is hij al bijna 2 !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:54:25 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36193880
(voorlees-)Boeken, kinderbijbel (overleg even of die niet al gegeven wordt!), spaarpot, mooie fotolijst. Iets met de naam van het dopelingetje is (bijna) altijd leuk. Dit is een greep uit de kado'tjes die wij hebben gekregen voor Tobias' doop.
Voor een meisje vind ik een colliertje met een kruisje oid ook erg leuk. Dat zal ze nog niet meteen omkunnen, maar later wel en is een bijvend iets. Veel succes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 20 maart 2006 @ 11:01:44 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_36194057
Een boek vind ik altijd wel toepasselijk bij het dopen, maar mijn petekind heb ik indertijd bij het dopen ook een mooie loopwagen gegeven (zo'n echte ouderwetse kinderwagenmodel). Een groot succes en toen ik zelf kinderen kreeg heb ik hem ook weer teruggekregen en mijn kinderen hebben er nu 14 jaar later nog veel plezier van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 11:12:26 #6
81992 Githa
pi_36194333
Kinderbijbel, colliertje met kruisje enzo zijn natuurlijk heel leuk als het doopsel ook voortkomt uit geloofsovertuiging en dat is tegenwoordig niet meer zo in alle gevallen.

Tja, wat geef je dan.
Spaarpot, zilveren tanden potje van nijntje ook heel lief. Of misschien vinden de ouders het leuk als je ze een bon geeft van de plaatselijke fotograaf waar ze dan zelf een foto kunnen laten maken van hun kindje.
  maandag 20 maart 2006 @ 12:05:32 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36195882
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:12 schreef Githa het volgende:
Kinderbijbel, colliertje met kruisje enzo zijn natuurlijk heel leuk als het doopsel ook voortkomt uit geloofsovertuiging en dat is tegenwoordig niet meer zo in alle gevallen.
Waarom zou je je kind laten dopen als je dat niet uit geloofsovertuiging doet?
En daarnaast... ik zou er vanuit gaan dat iemand die zijn kind laat dopen geen bezwaar zou maken tegen een bijbel als kadootje toch?
Als dat wel zo was zou ik ook geen peet-tante hoeven te zijn... Dan kan je me dat ook buiten de kerk vragen, toch?
  maandag 20 maart 2006 @ 13:43:15 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_36198621
Ja, ik ga er ook gewoon vanuit dat iedereen die zich laat dopen of die de communie of het vormsel doet, dat doet uit geloofsovertuiging. Mijn standaardcadeautje bij een communie is voor een meisje dan ook altijd een rozenkrans in een mooi tasje.

Zoals ik het nu schrijf staat het een beetje raar, ik ga er vanuit dat de ouders het in ieder geval doen vanuit geloofsovertuiging.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:54:53 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36198988
Niet overal zijn trouwens kadootjes gebruikelijk bij het dopen.

Ik heb ondertussen diverse dopen meegemaakt, maar nog nooit dat er daarna kadootjes bij kwamen kijken. Komt dat omdat dat een jaar of 10 terug allemaal was en is de 'tijd' daarin veranderd, of is het streek-afhankelijk ofzo?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:06:57 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36199415
Ik ging naar een doop en het was dat een vriendinnetje zei 'Zullen we het kadootje samen doen?' anders had ik met lege handen gestaan.
pi_36199762
Zelf ben ik niet gelovig, maar ik ga er ook van uit dat als mensen hun kindje dopen, dat ze dat dan uit geloofsovertuiging doen. (meestal ken je de mensen wel en kun je dat dan ook wel inschatten) Ik ben niet van de grote cadeau's bij een doopfeest, maar met lege handen is ook al zo iets...
Zelf heb ik al een paar keer het boekje "Acht verhalen van Jezus" (Nick Butterworth) gegeven, heel toepasselijk, en een erg grappig boekje. Kreeg er erg leuke reacties op!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 19:14:22 #12
43556 miss_dynastie
pi_36208362
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:54 schreef E.T. het volgende:
Niet overal zijn trouwens kadootjes gebruikelijk bij het dopen.

Ik heb ondertussen diverse dopen meegemaakt, maar nog nooit dat er daarna kadootjes bij kwamen kijken. Komt dat omdat dat een jaar of 10 terug allemaal was en is de 'tijd' daarin veranderd, of is het streek-afhankelijk ofzo?
Ook niet door peetoom en peettante? Ik dacht dat dat overal wel gebruikelijk was...
  maandag 20 maart 2006 @ 19:21:11 #13
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_36208642
Leuke ideeën allemaal! Al een hoop leuke dingen voorbij zien komen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 19:23:25 #14
81992 Githa
pi_36208732
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom zou je je kind laten dopen als je dat niet uit geloofsovertuiging doet?
En daarnaast... ik zou er vanuit gaan dat iemand die zijn kind laat dopen geen bezwaar zou maken tegen een bijbel als kadootje toch?
Als dat wel zo was zou ik ook geen peet-tante hoeven te zijn... Dan kan je me dat ook buiten de kerk vragen, toch?
Dat is een andere discussie die al eerder gevoerd is en of het wel of niet terecht is doet er nu niet toe.
Het feit ligt er wel dat veel mensen hun kindje laten dopen, terwijl ze zelf niet zo gelovig zijn.
En of ze wel of niet blij zijn met een kinderbijbel kan me ook weinig schelen, maar de vraag van TS was een leuk en origineel cadeau. dus dan moet je je dat soort dingen ook afvragen als je wil dat je cadeau in goede aarde valt.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:36:04 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36209306
Dat wist ik dus echt niet. Ik zou dat ook echt heel vreemd vinden eerlijk gezegd. Zou als niet gelovige ook echt niet weten bij welke kerk ik dan zou moeten zijn als ik dat ging laten doen.
Waarom doen ze het dan wel? Als het niet voor het geloof is?
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 20:01:30 #16
81992 Githa
pi_36210195
traditie , maar er zijn natuurlijk 1000 redenen voor te verzinnen
pi_36210343
Ipv een kinderbijbel, kun je ook een (voorlees)boekje geven. In de Christelijke boekhandel zijn die vast wel te vinden.
pi_36210389
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik dus echt niet. Ik zou dat ook echt heel vreemd vinden eerlijk gezegd. Zou als niet gelovige ook echt niet weten bij welke kerk ik dan zou moeten zijn als ik dat ging laten doen.
Waarom doen ze het dan wel? Als het niet voor het geloof is?
Om de cadeautjes

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die hun kinderen lieten dopen terwijl ze zelf niet gelovig zijn. Het komt wel vaak voor dat de ouders helemaal niet naar de kerk gaan, maar dat er ergens diep van binnen nog gewoon iets gelovigs zit.

Volgens mij kreeg ik bij mijn doop dezelfde soort cadeautjes als bij mijn geboorte: kleertjes, speelgoed, dat soort dingen. Niet dat ik het zelf weet natuurlijk, in mijn babyboek is dat allemaal mooi bijgehouden met een lijstje
  maandag 20 maart 2006 @ 20:21:30 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36210985
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ook niet door peetoom en peettante? Ik dacht dat dat overal wel gebruikelijk was...
Dan was ik ook een slechte peettante als dat zo was..
Ik heb ook niks gegeven volgens mij. (petekind wordt 11 deze zomer)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 20:29:56 #20
43556 miss_dynastie
pi_36211307
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:21 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dan was ik ook een slechte peettante als dat zo was..
Ik heb ook niks gegeven volgens mij. (petekind wordt 11 deze zomer)
Nee hoor, niet slecht, wel anders dan ik gewend ben
pi_36213582
ik heb ook geen ervaring met kadootjes voor een doop overgens,
toen Thijs gedoopt is heb ik geen kadootjes gezien, en het is mij ook nooit gevraagd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')