Waarom zou je je kind laten dopen als je dat niet uit geloofsovertuiging doet?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:12 schreef Githa het volgende:
Kinderbijbel, colliertje met kruisje enzo zijn natuurlijk heel leuk als het doopsel ook voortkomt uit geloofsovertuiging en dat is tegenwoordig niet meer zo in alle gevallen.
Ook niet door peetoom en peettante? Ik dacht dat dat overal wel gebruikelijk was...quote:Op maandag 20 maart 2006 13:54 schreef E.T. het volgende:
Niet overal zijn trouwens kadootjes gebruikelijk bij het dopen.
Ik heb ondertussen diverse dopen meegemaakt, maar nog nooit dat er daarna kadootjes bij kwamen kijken. Komt dat omdat dat een jaar of 10 terug allemaal was en is de 'tijd' daarin veranderd, of is het streek-afhankelijk ofzo?
Dat is een andere discussie die al eerder gevoerd is en of het wel of niet terecht is doet er nu niet toe.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom zou je je kind laten dopen als je dat niet uit geloofsovertuiging doet?
En daarnaast... ik zou er vanuit gaan dat iemand die zijn kind laat dopen geen bezwaar zou maken tegen een bijbel als kadootje toch?
Als dat wel zo was zou ik ook geen peet-tante hoeven te zijn... Dan kan je me dat ook buiten de kerk vragen, toch?
Om de cadeautjesquote:Op maandag 20 maart 2006 19:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat wist ik dus echt niet. Ik zou dat ook echt heel vreemd vinden eerlijk gezegd. Zou als niet gelovige ook echt niet weten bij welke kerk ik dan zou moeten zijn als ik dat ging laten doen.![]()
Waarom doen ze het dan wel? Als het niet voor het geloof is?
Dan was ik ook een slechte peettante als dat zo was..quote:Op maandag 20 maart 2006 19:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook niet door peetoom en peettante? Ik dacht dat dat overal wel gebruikelijk was...
Nee hoor, niet slecht, wel anders dan ik gewend benquote:Op maandag 20 maart 2006 20:21 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan was ik ook een slechte peettante als dat zo was..
Ik heb ook niks gegeven volgens mij. (petekind wordt 11 deze zomer)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |