(same goes for Experience)
quote:Me too. Ik heb ze niet in huis, maar wel ooit bij de bibliotheek gehaald. Inderdaad klonken de eerste twee, die jij noemt, duidelijk beter. Orgineler. Maar ja, ieder zijn smaak.
Op maandag 20 mei 2002 11:22 schreef Meril het volgende:
* Meril luistert naar Music for the Jilted Generation en beseft dat die tijd nooit meer terugkomt(same goes for Experience)
quote:Heb hem gehoord, maar vind het nix.
Op maandag 20 mei 2002 10:55 schreef Trance4Ever het volgende:01_prodigy_-_babys_got_a_temper_(radio_edit)-wlm
nieuw nummer!
quote:* skull draait die schijven minstens 5 keer per jaar grijs, een week per keer
Op maandag 20 mei 2002 11:22 schreef Meril het volgende:
* Meril luistert naar Music for the Jilted Generation en beseft dat die tijd nooit meer terugkomt(same goes for Experience)
En ik vrees idd dat het minder wordt...
quote:Niet waar, de eerste twee albums waren duidelijk genre-gerelateerd en hadden hun wortels in de engelse rave-scene. Op een gegeven moment is die scene helemaal in elkaar geklapt en toen is de Prodigy een hele andere kant uitgegaan, wat uiteindelijk resulteerde in "Firestarter". Daarna heeft Howlett de rest van het album in elkaar gesleuteld. Een album, dat juist een hele unieke sound heeft, t.o.v de eerste twee. Zoals je zegt, smaken verschillen, maar de eerste twee albums lijken beduidend maar op elkaar dan de derde. Wel is duidelijk te horen dat Howlett zich ontwikkeld in de loop van de jaren.
Op maandag 20 mei 2002 11:46 schreef postinggirl het volgende:
Orgineler.
Ik denk dat nu anno 2002 dat de tijd van de Prodigy voorbij is. Toen in 1997 (!) Fat Of The Land uitkwam, hadden ze denk ik wel het meeste succes (optreden op het Rode Plein in Moskou), ze hebben veel publiciteit gehad en toen hadden een kick-ass live-show (had ze toendertijd gezien op het DRum Rythym Festival). Daarna werd het snel stil geloof ik (er is er nog een mixalbum uitgekomen van Howlett). Maar het is nu alweer 5 jaar geleden sinds hun laatste album, ik zie de Prodigy heel erg als jaren negentig groep. Ik vraag me af of in het huidige muziekklimaat er nog plaats is voor de Prodigy. En zoja, in welke vorm?
quote:Je bedoelt de Prodiy ipv Chemical Brothers hoop ik?
Op maandag 20 mei 2002 10:55 schreef Trance4Ever het volgende:
chemical bros is goed, en idd de laaste tijd wat mindermaar doe mij maar Junkie XL
EDIT
01_prodigy_-_babys_got_a_temper_(radio_edit)-wlm
nieuw nummer!
quote:Helemaal mee eens!
Op dinsdag 21 mei 2002 14:18 schreef mrcool het volgende:
Beste cd= The Experience. 2de beste cd= Music 4 The Jilted Generation.
Dat zijn ook bijna de enige 2 cd's die ik ooit in de winkel heb gekocht!
Lekkere vage sound.
Zondag Charly nog gehoord op Back2School! Heeerlijk nummer!
CD Fat of the Land vond ik minder!
Mijn persoonlijke favorieten: Break & Enter, Poison, Diesel power.
heb ze pas 1 keer live gezien, op Drum Rhythm 2 of 3 jaar geleden; was erg cool!
Ben erg benieuwd naar de nieuwe single; heb 'm nog niet gehoord; komt in Juli uit als ik me niet vergis?
quote:1 juli, CD Single, 12" en DVD single volgens deze site
Op donderdag 23 mei 2002 10:29 schreef neugeltje het volgende:
Ben erg benieuwd naar de nieuwe single; heb 'm nog niet gehoord; komt in Juli uit als ik me niet vergis?
6 juli staan ze op Seat Beach Rock in Oostende.
belgië dus
quote:No Good was de eerste single van Jilted, en die kreeg een zwaar negatieve recensie in de OOR. Ten onrechte, want wat een supersingle (nog steeds!)...de opvolger One Love was idd minder.
Op donderdag 23 mei 2002 14:36 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
ach de nieuwe single is wel een slap aftreksel van het vorige album, maar de eerste single van Jilted (One Love) vond ik ook een slap aftreksel van Experience... en dat kwam ook nog goed, dus we houden hoop...
quote:ik zal thuis m'n cd-singles er eens bij pakken... weet nl. zeker dat One Love eerder uitkwam. Na No Good is ie volgens mij opnieuw uitgebracht, dat zou kunnen kloppen ja...
Op donderdag 23 mei 2002 14:39 schreef Meril het volgende:[..]
No Good was de eerste single van Jilted, en die kreeg een zwaar negatieve recensie in de OOR. Ten onrechte, want wat een supersingle (nog steeds!)...de opvolger One Love was idd minder.
*edit*
bron:
One Love (October 1993, 12 XL-Recordings XLT-47)
No Good (Start The Dance) (May 1994, 12 XL-Recordings XLT-51)
[Dit bericht is gewijzigd door El_Hijo_Del_Jefe op 23-05-2002 14:51]
quote:Je hebt gelijk.
Op donderdag 23 mei 2002 14:48 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
ik zal thuis m'n cd-singles er eens bij pakken... weet nl. zeker dat One Love eerder uitkwam. Na No Good is ie volgens mij opnieuw uitgebracht, dat zou kunnen kloppen ja...
quote:Als madonna-cover remixbandje?
Op maandag 20 mei 2002 14:02 schreef zodiaque het volgende:En zoja, in welke vorm?
quote:Ik heb afgelopen zaterdag een eenzijdige 12" gekocht met daarop alleen de instrumentale versie van Baby's got a temper... heb ik nu iets kewls in handen?
Op donderdag 23 mei 2002 11:22 schreef Downer het volgende:[..]
1 juli, CD Single, 12" en DVD single volgens deze site
Hij zat in een compleet zwarte hoes, en op de plaat staat alleen in het midden een plaatje van een clowns-gezicht. Er staan in het midden nog wat woorden op gekrast, "Baby 1 A' Damont" en "Mike's TM - The Exchange"
edit: ik zie het al staan op die site die je noemt:
At the same time also some promos of Baby's got a temper on 12" have turned up in record shops (once again Finland were first) featuring the instrumental of the track.
Dat zal hem wel zijn
"Charly Says, always tell your mummy before you go off somewhere...so she knows who you are with"
In het begin zit de Firestarter sample maar iets vervormd, Liam heeft deze sample erin gegooid om te zeggen remember us, we are back! (is ook een hip hop ding heb ik gehoord) Sample pas heel goed bij de tekst "You can see ume comming from a mile off, once again ignite the skyline." en dan de sample.
Of dit nummer representatief is voor AONO, tja trigger en nuclear zijn compleet anders en little goblin is al helemaal niet met een oud Prodigy nummer te vergelijken. Dust Yourself, welke ze in las vegas hebben gespeeld schijn weer stukken beter te zijn dan BGOT, trigger en nuclear. Ook zijn er op het komende album veel samenwerkingen dus ik denk dat het een album is met veel nummers die live niet werken terwijl FTOL vooral een album is wat live echt knalt. AONO wordt denk kruising tussen break 'n enter, diessel power en narayan achtige tracks met hier en daar wat gitaren. Alleen dat liam gezegd heeft dat op dit album de vocalen meer een rol gaan spelen staat me niet aan, Prodigy is toch vooral vette beats en rauwe vage samples, al kijk ik wel erg uit naar No Souvenirs met vocalen van 3D!
Ook een single uitbrengen zonder b-kantje erop valt me beetje erg tegen. Maar de video schijnt erg vet te zijn, optreden op een soort kermis voor een zooi koeien. Morgen de premiere op mtv2.
Ik zie ze weer in belgie, hopelijk dan met meer goeie nieuwe nummers want liam kan het echt wel.
quote:Volgens mij hebben we hier met een kenner te maken.
Op dinsdag 04 juni 2002 22:52 schreef mouzzer het volgende:
Tja baby's got a temper, het is een goed nummer maar de versie die ze begin dit jaar speelde op de Big Day Outs in Australie was toch stukken beter. Was meer hip hop gericht. Deze versie, heb de single, censored, dub, instrumental, is een samenvoegsel van verschillende FTOL nummers. Samples van diessel power, mindfields, firestarter.In het begin zit de Firestarter sample maar iets vervormd, Liam heeft deze sample erin gegooid om te zeggen remember us, we are back! (is ook een hip hop ding heb ik gehoord) Sample pas heel goed bij de tekst "You can see ume comming from a mile off, once again ignite the skyline." en dan de sample.
Of dit nummer representatief is voor AONO, tja trigger en nuclear zijn compleet anders en little goblin is al helemaal niet met een oud Prodigy nummer te vergelijken. Dust Yourself, welke ze in las vegas hebben gespeeld schijn weer stukken beter te zijn dan BGOT, trigger en nuclear. Ook zijn er op het komende album veel samenwerkingen dus ik denk dat het een album is met veel nummers die live niet werken terwijl FTOL vooral een album is wat live echt knalt. AONO wordt denk kruising tussen break 'n enter, diessel power en narayan achtige tracks met hier en daar wat gitaren. Alleen dat liam gezegd heeft dat op dit album de vocalen meer een rol gaan spelen staat me niet aan, Prodigy is toch vooral vette beats en rauwe vage samples, al kijk ik wel erg uit naar No Souvenirs met vocalen van 3D!
Ook een single uitbrengen zonder b-kantje erop valt me beetje erg tegen. Maar de video schijnt erg vet te zijn, optreden op een soort kermis voor een zooi koeien. Morgen de premiere op mtv2.
Ik zie ze weer in belgie, hopelijk dan met meer goeie nieuwe nummers want liam kan het echt wel.
quote:NSB-gedrag, waarschuwing en ander klikgedrag door onbevoegden moet ook eens wat minder geaccepteerd wordenOp woensdag 05 juni 2002 13:44 schreef Meril het volgende:
Overmatig quoten:
btw ook erg onzinnig om zelf een stuk uit de policy te quoten, je kan de gebruiker ook verwijzen naar de policy
[Dit bericht is gewijzigd door Hardliner op 05-06-2002 14:06]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |