abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 19:52:50 #1
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36176926
Wat een nacht. Ik kon gewoon niet langer wachten en hij (ik heb hem nog geen naam gegeven maar noem hem hier even Alf ) blijkbaar ook niet. We gaan hem redden!

De rit erheen was een drama want ik ben nou eenmaal niet zo'n ster in kaartlezen. Uiteindelijk kwamen we rond 3 uur aan bij zijn bouwval. Hij hoorde ons niet aankomen, maar schrok ook niet van onze plotselinge middernachtelijke aanwezigheid... Even gepaaid met een paar snoepjes en ik had er een nieuwe vriend bij! Onderweg naar hem toe had ik wel honderden verschillende dingen bedacht om bij de plaats delict achter te laten... Een heel groot Fok you in het zand geschreven, of een handgeschreven briefje aan de haak waar hij zolang heeft vastgelegen prikken met daarop: Ik verdien een betere oude dag, tabee! Of zelfs mijn eigen telefoonnummer omdat ik wel een hartig woordje met deze mensen wens te spreken. Maar nadat we hem eenmaal bevrijd hadden, wilde ik hem gewoon zo snel mogelijk bij die plek vandaan hebben, en leken al die plannen zinloos. Onvast sjokte hij achter ons aan en met veel moeite hebben we hem in de auto gekregen. Zijn zwakke lijf kan hem amper dragen, hij heeft geen spiermassa meer in zijn benen, en hij hijgt van opluchting als dan eindelijk de (te strakke) halsband losgemaakt kan worden. Ik voelde de striemen en kale plekken die de riem in zijn nek achtergelaten heeft. Snel weg hier.

De rit terug moet een crime voor hem zijn geweest, voor ons was het dat zeker! We zijn nog geen vijf minuten onderweg en ruiken een penetrante lucht door de hele auto. Onze Alf ruikt al niet zo fris, maar wat we roken was het cadeautje wat hij van angst op onze achterbank heeft laten lopen. Behoorlijk dunne poep. . No hard feelings, het is niet mijn auto. Hij kan niet de rust vinden om te blijven liggen en de gehele rit heeft hij zich op zijn slappe poten overeind geprobeerd te houden, afgewisseld met korte pozen van liggen, maar het was duidelijk dat hij gespannen was. Angst was het niet, maar zoiets heeft hij denk ik nog nooit meegemaakt? Toch vind ik dat hij zich kranig heeft gedragen, als we uiteindelijk om 5 uur in de ochtend de parkeerplaats opdraaien. Missie geslaagd, Alf is veilig. .

Thuis, in het licht bekeken is Alf ten eerste een stuk flinker dan ik dacht. In het vorige topic zei Invictus dat hij wat weghad van een Drent, maar ik herken juist overduidelijk trekken van een Sint Bernhard. In het begin had hij wat moeite zijn poten onder zijn lijf te houden op het laminaat, maar hij past zich snel aan en het gebonk en geglij over de vloer verandert al snel in een zekerdere, maar wel voorzichtige tred. Ik schrik ervan, hoe verwaarloosd hij eigenlijk is.

Zijn gezondheid is om te huilen. Hij is zeker nog geen 14 jaar, ik gok eerder 6 tot 8, omdat honden van dit formaat zelden ouder worden dan 9, 10 jaar. Zijn oren puilen uit van de mijten en hij draagt zijn kop behoorlijk scheef, wat blijkt te duiden op een middenoorontsteking. Zijn anus is rood en opgezwollen en er komt rotzooi uit. Ik hoop dat die beide ontstekingen nog goed te behandelen zijn, maar heb geen idee hoe het er van binnen uitziet. Dat hij al veel te lang zonder medische zorg zit en het nu misschien al te laat is, wordt me pijnlijk duidelijk als hij maar zuinigjes op mijn stem reageert, misschien is hij door de oorontsteking al bijna doof. Hij heeft ook een lichte staar op beide ogen. De conditie van de vacht is slecht, hij stinkt en is al heel lang niet geborsteld of gewassen, het hok waarin hij woonde was nou niet bepaald hygienisch te noemen.

Gek genoeg is hij, ondanks hoe er met hem is omgegaan, vriendelijk, rustig, aanhankelijk en wonderbaarlijk koel, en ook mijn veel kleinere hondjes, waarvoor ik nog even gevreesd heb, worden slechts kort besnuffeld en daarna met rust gelaten. Ik heb een mooie slaapplaats voor hem klaargemaakt en nadat hij een uurtje verbijsterd in mijn huis en tuin heeft rondgesnuffeld, en een kleine maaltijd heeft gekregen, maakt hij er toch gebruik van en valt in een heerlijk diepe slaap.

Ik krijg het de volgende ochtend, na krap 4 uur slaap, toch even te zwaar. Wat hebben ze die hond toch aangedaan, en wat heb ik me in vredesnaam op de hals gehaald? Het dier gaat me een vermogen aan medische zorg kosten en is een behoorlijke handvol, ik moet van alles in huis halen en als de bliksem een omheining om mijn tuin laten plaatsen! Hij heeft geen idee hoe hij netjes aan een riem moet lopen en luistert voor geen meter, want hij hoort me niet eens. Het huis stinkt meteen naar hem en hij zal me zowat arm vreten. Misschien houdt hij altijd last van zijn gewrichten en doe ik hem helemaal geen plezier met een lange wandeling in het bos. Komen de eigenaren er achter en willen ze hem ineens terug? Dit is toch diefstal. Tranen lopen me over de wangen, ik word er moedeloos van. Dan hoor ik een diepe, tevreden zucht naast me.

Waar maakte ik me ook al weer druk om...
power to the people
  zondag 19 maart 2006 @ 20:15:51 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36177811

Zo.. mooi stuk. Mooi geschreven! Ontroerend.

Je bent de Fok!-heldin van 2006 wat mij betreft En wat medische kosten betreft enzo.. Misschien willen er mensen op dit forum wel een kleine bijdrage geven?

[ Bericht 2% gewijzigd door TechXP op 19-03-2006 20:30:46 ]
pi_36178300
Beestjuh, ik zit met tranen in mijn ogen te lezen
Wat ongelofelijk goed van je!!!

Misschien kunnen we idd wel een Alf-potje in het leven roepen, als bijdrage voor de dierenarts kosten
pi_36178409
Ja, ik zat ook al te denken aan een inzameling om de kosten wat te dekken. Ik vind je een held en ik vind het geweldig dat Alf een normaal thuis heeft gevonden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2006 @ 20:31:44 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36178451
HULDE
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 19 maart 2006 @ 20:32:40 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36178502
Beestjuh....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 19 maart 2006 @ 20:33:58 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36178562

wat een verhaal, ik heb het originel topic wel ergens gezien, maar ben het een beetje kwijt, iemand een linkje ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36178647
Helemaal mijn idee !

Ik heb afgelopen nacht toen ik met mijn slaapdronken hoofd mijn miniventje aan het voeden was al zitten nadenken over de eventuele medische kosten van het dier en dat ik het eigenlijk niet nodig vind dat beestjuh daar alleen voor op moet draaien.
waar je om half 4 `s nachts al niet aan denkt.

Beestjuh, neem hem morgen mee naar de dierenarts.. overleg daar wat mogelijk is, wat nodig is en laat een begroting maken... daar valt echt uit te komen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † zondag 19 maart 2006 @ 20:43:03 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_36178972
Ik ben echt ontroerd door je verhaal, en kan niet anders zeggen dat ik je een held vind. Ondanks dat de toekomst van Alf nu nog onzeker is kon hij zich volgens mij geen beter baasje wensen. Heel erg veel succes en sterkte ermee, hou ons op de hoogte!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 19 maart 2006 @ 20:44:40 #10
101884 PeRi
Allons-y!
pi_36179037
Beestjuh, je bent echt een moordwijf. .
Whatever I want.
pi_36179265
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:33 schreef Klonk het volgende:

wat een verhaal, ik heb het originel topic wel ergens gezien, maar ben het een beetje kwijt, iemand een linkje ?
Lees dit even.
[FB F&F] verpot ons hier, of geef een brul.....
pi_36179320
Beestjuh helemaal geweldig van je!!

Volgens mij kun je Alf al niets beter geven dan een heerlijk lekker warm huisje en iemand die echt om hem geeft... Ondanks zijn onzekere toekomst heeft hij het nu al getroffen!!
En een Alf-Potje voor de da kosten is zeker een goed plan!
=^.^=
  zondag 19 maart 2006 @ 20:51:42 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36179356
bedankt, ik had dit topic: Gezocht: nieuw baasje met lef, gelezen en kon het niet meer vinden, nu snap ik ook waarom
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 19 maart 2006 @ 20:52:44 #14
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_36179398
Hilje doet mee....(even ter info...volgens mij is het op fora verboden geld in te zamelen...dus wanneer er een topic geopend wordt...praat dan over kilometers lopen voor Alf...geef een rek.nr prive door per e-mail...we hebben dit op het hondenforum ook gedaan namelijk...daar hebben we met zijn allen bijna 800 euro gelapt voor een dove dalmaat die ook laat in de avond bij een leipo weggehaald is...voor de eerste medische zorg, voer, etc.)

het is idd geen kleine hond...en dat kost wel wat ja...
Dus roep maar...
Ik loop wel wat kilometertjes (knipoog)

En ik weet niet waar je woont, maar ik wil je ook met liefde wel wat rollen versvoer komen brengen...zo'n hond vreet wel een 800 gram vers op een dag als het niet meer is...
Ik heb hier ook nog wel wat andere rommeltjes liggen voor een hond (speelgoed, dekentjes, pensstaafjes anders lekkers) dus als je niet te ver weg woont wil ik wel even langs komen hoor...

En dan last but not least...heldendaad!!!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_36179444
Fok! Animal Liberation Front

Knap werk
  zondag 19 maart 2006 @ 20:53:40 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36179445
Stoer
pi_36179474
Goed idee Hilje!!

TS woont in Breda, wat ontzettend lief dat je voer etc. wil brengen!
  zondag 19 maart 2006 @ 20:55:37 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36179531
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:52 schreef Hilje23 het volgende:
Hilje doet mee....(even ter info...volgens mij is het op fora verboden geld in te zamelen...dus wanneer er een topic geopend wordt...praat dan over kilometers lopen voor Alf...geef een rek.nr prive door per e-mail...we hebben dit op het hondenforum ook gedaan namelijk...daar hebben we met zijn allen bijna 800 euro gelapt voor een dove dalmaat die ook laat in de avond bij een leipo weggehaald is...voor de eerste medische zorg, voer, etc.)
waarom zou je geen geld mogen inzamelen op fora? Volgens mij toch niet verboden. Zou niet weten waarom. Tenzij het tegen Fok!-regels in druist natuurlijk.
pi_36179616
Het mag wel toch net als een lichtje/lampje voor Sophia.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:03:20 #20
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_36179907
Jeetje Beestjuh!
Wat geweldig dat je dit hebt gedaan. Daar zijn geen woorden voor. Ik hoop dat het goed komt met het beestjuh van je.
Ik zou uiteraard ook graag wat doneren.

Je hebt trouwens mail!
  zondag 19 maart 2006 @ 21:03:58 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_36179943
Geweldig. En ik wil uiteraard ook een steentje bijdragen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 19 maart 2006 @ 21:04:28 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36179966
Ik ben verliefd.
Ik ga naar huis.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:05:03 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36179993
Hierbij nog een donateur

Wat een mooie snuit heeft ie
Ik hoop echt dat hij nog goed te behandelen is! Overigens had ik wel een briefje achtergelaten. Omdiefstal hoef je je namelijk geen zorgen te maken, wat er met die hond aan de hand is valt in NL gewoon onder mishandeling. Een simpel schriftje van de dierenarts kan dat prima ondersteunen.
Mochten de eigenaren tegenstribbelen, dan zou een simpel dreigement met aangifte afdoende zijn.

Ik had die mensen echt wel even willen spreken
  zondag 19 maart 2006 @ 21:06:15 #24
66519 Hilje23
pi_36180044
Breda is wel een takke end weg van waar ik woon hahahaha...Ik werk de hele week, alleen op woensdagmiddag ben ik vrij...dus dan zou het pas woensdag zijn...schiet niet echt op...
Dan kan ik financieel gezien net zo goed wat overmaken zodat je zelf wat kopen kan (Knipoog)

Ik voer zelf Carnibest ligth..ook ideaal geschikt om een hond van brok over te zetten op vers...ik weet niet wat Alf gewend was te eten? En ik weet niet wat je hem zelf wil gaan voeren?
Roep maar...

Ik wil wel een doosje voor je maken met in ieder geval wat speeltjes, een zak pensstaafjes (als zijn gebit dat aankan...anders haal ik wel een rodi worst op hoor haahaha) en nog wel wat ander spul...ik gooi er wel een doosje ontworminsgpilletjes voor je bij in...
kan ik morgen naar je opsturen...kun je er dinsdag al mee aan de slag.
Dus mail me je adres maar, dan komt er een ALF-doosje jouw kant op

mercedes2803@yahoo.com
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
  zondag 19 maart 2006 @ 21:07:23 #25
66519 Hilje23
pi_36180108
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:55 schreef TechXP het volgende:

[..]

waarom zou je geen geld mogen inzamelen op fora? Volgens mij toch niet verboden. Zou niet weten waarom. Tenzij het tegen Fok!-regels in druist natuurlijk.
geen idee....ik heb me daar toen niet bezig gehouden...maar op het hondenforum hebben we dat toen zo gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')