Helemaal niet verkeerd snopprinsesquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:36 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
een zelfportret van een tijdje terug
Expres highkey, nicht fotografeert ook en wilde een serie voor een visitekaartje......dit is er dus een van...ik vind het juist bij haar passen, vanwege haar serene blikquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:41 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mooie sprekende ogen, en leuke sproetjes. Jammer dat je hem omgezet hebt naar zw/w, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de compositie erg mooi, waarom heb je hem zo licht gemaakt? of licht dat aan dit schermpje...
Ah...voor een visitekaartje is ie perfect, en ook zeker mooi dan in zw/w. Hoe heb je hem hi-key gekregen? licht eens een tipje van de sluier op?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Expres highkey, nicht fotografeert ook en wilde een serie voor een visitekaartje......dit is er dus een van...ik vind het juist bij haar passen, vanwege haar serene blik![]()
Eigenlijk best simpel.....eerst in grijswaarden omgezet, daarna helderheid en contrast flink verhoogd. Was al vrij lichte foto, dat wel.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:53 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ah...voor een visitekaartje is ie perfect, en ook zeker mooi dan in zw/w. Hoe heb je hem hi-key gekregen? licht eens een tipje van de sluier op?
Maar de ogen springen er echt uit, heb je die dan nog extra teruggehaald ofzo?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Eigenlijk best simpel.....eerst in grijswaarden omgezet, daarna helderheid en contrast flink verhoogd. Was al vrij lichte foto, dat wel.
Ik heb de macro sigma lens 50 mm gebruikt, misschien dat ze daarom zo scherp zijn....verder is dit een familietrekje, in het zonlicht worden zowel Maya's als mijn ogen lichter. Puur natuur dusquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maar de ogen springen er echt uit, heb je die dan nog extra teruggehaald ofzo?
Leuke spontane foto. De combinatie vlakverdeling-blik is heel sterk, net of ze door mn scherm naar binnen wil komen. Wat de "high-key" nabewerking betreft: dat zou ik zo niet gedaan hebben. Er onsttaan flinke uitgebeten plekken door en dat vind ik simpelweg niet mooi. Bovendien verlies je door het uitbijten het zicht op belangrijke details, zoals haar kaaklijn en de sproetjes. We kunnen uren discussiėren over wat high-key precies inhoudt, maar dit is simpelweg overbelicht. En eerlijk gezegd vind ik dat reuze jammer, want het is volgens mij een reuze mooie meid en door de bewerking heen te zien is het een hele sterke foto. En oh ja, wie sproeten omzet naar zw, trapt mij op mn zielquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:34 schreef An24 het volgende:
Hey luitjes,
Vandaag mijn nichtje als slachtoffer gehad.
[afbeelding]
Kritiek is welkom![]()
Ik vind het onderwerp mooi, en ik vind de foto mooi. De uitsnede vind ik daarentegen niet mooi. Je ene oog mist een hoekje, je kin mist een stukje, en bovenin vul je de foto met een onevenredig groot stuk haar, waarin weinig detail is te zien (als je dat haar apart belicht had, was het een ander verhaal geweest). Er is niets (integendeel) tegen close portretten, maar pas op dat je dan niet kleine stukjes gaat missen, want dat stoort. Snij er dan liever iets meer vanaf. Voor ogen en mond geldt hoe dan ook dat ze er helemaal op horen. En pea heeft een punt over de witbalans.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:36 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
een zelfportret van een tijdje terug
Ik hou niet zo van wegkijk-portretjes, maar de belichting maakt een hoop goed hier. Lekker basic, en vooral heerlijk effectief.quote:Op maandag 24 juli 2006 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
Mooie foto's weer, ik moet toch vaker eens in dit topic spieken
Zoonlief achter de PC:
[afbeelding]
Hey VV,quote:Op maandag 24 juli 2006 10:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuke spontane foto. De combinatie vlakverdeling-blik is heel sterk, net of ze door mn scherm naar binnen wil komen. Wat de "high-key" nabewerking betreft: dat zou ik zo niet gedaan hebben. Er onsttaan flinke uitgebeten plekken door en dat vind ik simpelweg niet mooi. Bovendien verlies je door het uitbijten het zicht op belangrijke details, zoals haar kaaklijn en de sproetjes. We kunnen uren discussiėren over wat high-key precies inhoudt, maar dit is simpelweg overbelicht. En eerlijk gezegd vind ik dat reuze jammer, want het is volgens mij een reuze mooie meid en door de bewerking heen te zien is het een hele sterke foto. En oh ja, wie sproeten omzet naar zw, trapt mij op mn ziel![]()
![]()
[..]
Dat had ik al begrepen uit de eerdere posts, en ik "klaag" in mijn post ook niet over de foto, maar over de nabewerking. Maar ik ben heel benieuwd naar het origineel. Op basis van wat ik hier zie, gaat dat namelijk een heel mooie foto zijn.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Hey VV,
Bedankt voor je reactie. Ik snap je punt, maar de foto is alles behalve overbelicht. Ik zal je vanavond het origineel laten zien (kan ik op mijn werk niet bij). Hij juist goed uitgelicht, maar het omzetten naar High-key (helderder en contrast omhoog) heeft dit veroorzaakt.
Ook dat had ik begrepen uit de vorige posts, maar dit is in mijn ogen geen high-key, ik zou dit eerder overbewerkt noemen. Tenzij je natuurlijk wilt beweren dat "uitgebeten" en "wegvallende details" ook erg goed bij haar Maya's persoonlijkheid passen.quote:Ik heb de serie gemaakt omdat Maya graag een serie wilde om uit te kunnen kiezen voor een visitekaartje. (zij fotografeert ook) Deze bewerking is een bewuste keuze omdat wij high key erg goed bij haar persoonlijkheid vonden passen.
Over dat uitgebetene ben ik het ook best met je eens hoor, maar zij is tevreden en daar gaat het om. En ik vond je niet klagen, je geeft terecht positieve kritiek! (Als beloning dus vanavond een mooi origineel plaatjequote:Op maandag 24 juli 2006 11:05 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen uit de eerdere posts, en ik "klaag" in mijn post ook niet over de foto, maar over de nabewerking. Maar ik ben heel benieuwd naar het origineel. Op basis van wat ik hier zie, gaat dat namelijk een heel mooie foto zijn.
[..]
Ook dat had ik begrepen uit de vorige posts, maar dit is in mijn ogen geen high-key, ik zou dit eerder overbewerkt noemen. Tenzij je natuurlijk wilt beweren dat "uitgebeten" en "wegvallende details" ook erg goed bij haar Maya's persoonlijkheid passen.
Overigens -maar dat is geheel en al jullie keuze- zou ik als fotograaf een foto voor een visitekaartje nooit door een andere fotograaf laten maken.
In die redenatie kan ik me wel vinden ja....quote:Op maandag 24 juli 2006 21:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou zeggen dat je witbalans een tikkie van slag af is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |