Daar erger ik me dus aan, je kent ze wel, zogenaamde "satanisten". Meestal gaat het om van die blowende figuren, ze klasseren zichzelf doorgaans in één of ander vaag rock/metal hokje, en vaak hebben ze van die ratjes of zo als huisdier. Ze dragen doorgaans zwarte kledij en van die neppe kermispentagrammetjes en zo
Ze hebben schijt aan de kerk (wat ik in bepaalde opzichten wel kan begrijpen), blaten zo van die holle leuzen als fuck Jesus en zo, en een belangrijk gegeven, ze geloven niet in God.
Maar snappen ze nu zelf niet hun eigen paradox?
![]()
Ze geloven niet in een God, alles wat christelijk is moet maar dood en zo, maar waarom zou er dan wel een tegenpool van God bestaan, als Hij zelf niet bestaat. Hierdoor bevestigen ze net wel dat er zoiets als God bestaat, door Hem te verachten en zijn zogenaamde tegenpool op te gaan zoeken.
In feite hangen ze gewoon de dualistische visie (oorspronkelijk ontwikkeld bij Zarathustra, later ook overgenomen door Judaïsme en uiteindelijk ook in het Christendom) aan vd instelling die ze zo verachten, maar kiezen ze gewoon voor de andere kant. En voila, ze hebben zichzelf ingedeeld, aan de hand van de visies van de katholieke kerk, ook al zijn ze dan satanist en zogenaamd anders. Maar vaak snappen ze dat zelf niet.