abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36166693
Al een tijdje geleden heb ik de Pinnacle Showcenter 200 aangeschaft.
De bedoeling was om deze draadloos te gebruiken. Zodat de PC die ik boven heb staan als media server kan gebruiken en beneden de Showcenter neer kan zetten zonder draden te trekken.

Ik had hem eerst in een audio kastje staan, maar dat leek me niet handig omdat het signaal beinvloed kan worden. Dus plaats ik hem op een open plek.

Maar het is prut. Voordat hij het signaal oppakt, ben je 10 minuten verder. Vervolgens laat ik een media file afspelen die vervolgens na een paar minuten begint te hakkelen en uiteindelijk weer moet wachten tot er verbinding is.
Uiteraard draai ik de mediamanager.

Nu heb ik beneden ook een laptop waar ik draadloos mee op het netwerk zit. Prima ontvangst met de router boven. 100 %.
Ook hier heb ik de mediamanager op draaien, en dat signaal pakt ie wel op, maar met dezelfde problemen als de router boven. Langzaam en niet betrouwbaar.

Wat heb ik aan hardware draaien?
Het Showcenter:

en de router die ik gebruik:

(sitecom 153 met mimo technologie)

Er zit geen betonnen vloer tussen, ik heb een ouderwets houten vloer. Hemelsbreed tussen het Showcenter en de router is +/- 5 meter. Er zijn geen apparaten in de buurt die de verbinding zouden kunnen beinvloeden.

Wie van jullie gebruiken ook het Showcenter draadloos en wat zijn jullie bevindingen? Want eigenlijk heb ik met dit ding 1 keer een film kunnen bekijken zonder gedonder en fotoalbums bekijken gaat ook niet vlot, en dat voor een ding van 200 euro.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:09:40 #2
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_36199504
Heb je de netwerksterkte al eens gecontroleerd op de plek waar die SC staat? Door je laptop daar eens weg te zetten....?
Je kan soms "blinde vlekken" hebben. Met mijn vorige router had ik prima ontvangst op 1 plek in de bank. Verschoof ik een meter, was het nagenoeg 0.
Ik heb ook zo'n showcenter. Staat in de kast, ±10m van de router vandaan. Werkt prima. Heel soms als er veel ander netwerkverkeer is, of de server-PC het anderszins druk heeft, stokt het eventjes.
I follow you......but not on Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')