abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36171938
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Bij ons daarentegen zijn meerdere mensen overgestapt van Klassieke Talen naar Nederlands en die vertelden ons juichend dat ze geen reet meer hoefden te doen. Terwijl er bij de werkcolleges die wij bij geschiedenis moesten volgen aardig hoge eisen werden gesteld aan de kwaliteit van werkstukken en presentaties.

Kortom, het is allemaal maar betrekkelijk
Ik weet het, ik weet het. Het is maar wat je er zelf van maakt. Als je zesjes voldoende vindt, dan hoef je inderdaad niet veel te doen bij Nederlands. Ik wilde natuurlijk weer minimaal achten, dan wordt het toch een ander verhaal.

Ik heb ook een jaartje Filosofie gedaan. Daar haalde ik ook gewoon alle tentamens, terwijl velen die studie toch als moeilijker dan Nederlands zullen kwalificeren.
pi_36171987
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Jouw studie moet je natuurlijk superintelligent voor zijn, en alle andere studies zijn supersimpel.
Nee hoor. Maar er was echt een enorm niveauverschil tussen de studenten Nederlands en de studenten Bedrijfscommunicatie. De docenten maakten er zelfs opmerkingen over. Er zullen vast ook wel studies zijn waarbij Nederlands enorm schril afsteekt.
pi_36172167
Een modje mag wel ingrijpen hier imo. Het begon goed
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 17:21:04 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36172258
ff opruimen
(hoi koewam )
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 17:25:37 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36172398
Persoonlijke vetes gaan we maar ergens anders uit lopen vechten
Ik heb ze maar verwijderd, het sloeg noch kant noch wal
pi_36173365
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:25 schreef Renesite het volgende:
Amice,

Het is "raakte".

Met collegiale groet,

Uw medebeoefenaar van het edele rechtsambacht Diederik
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 18:19:14 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36173926
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Amice,

Het is "raakte".

Met collegiale groet,

Uw medebeoefenaar van het edele rechtsambacht Diederik

'juridisch medewerker'
pi_36177428
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

'juridisch medewerker'
Nou ja, het is in ieder geval iets juridisch
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 20:07:04 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36177459
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou ja, het is in ieder geval iets juridisch
Ik wil er niet mee door
Ja, of MER doen ofzo
pi_36177526
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik wil er niet mee door
Ja, of MER doen ofzo
MER is niet bijster boeiend hoor ik altijd. Maar ja, ik ken ook alleen de WO variant van het recht, dus wat weet ik er eigenlijk van
pi_36178104
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:25 schreef Renesite het volgende:
NSB'er.

Het had niks te maken met een vete, het was ontopic en ik had hem precies waar ik hem wilde hebben ...
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 20:26:00 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36178195
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:23 schreef MrBean het volgende:

[..]

NSB'er.

Het had niks te maken met een vete, het was ontopic en ik had hem precies waar ik hem wilde hebben ...
NSBer niks.
je kan het in de mail nog wel uitvechten voor mij.
pi_36179868
We hebben het over studiebelasting en de moeilijkheid ervan, niet over politieke partijen uit de geschiedenis. Is er wel een overzicht van de gemiddelde studiebelasting?
pi_36180440
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:02 schreef KaheemSaid het volgende:
We hebben het over studiebelasting en de moeilijkheid ervan, niet over politieke partijen uit de geschiedenis. Is er wel een overzicht van de gemiddelde studiebelasting?
Studiebelasting is niet eenduidig. De werkdruk op de kunstacademie is vast hoog, maar het blijft onzinnig wat ze daar doen.
pi_36180649
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Studiebelasting is niet eenduidig. De werkdruk op de kunstacademie is vast hoog, maar het blijft onzinnig wat ze daar doen.
Diederik wordt een steeds betere jurist...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36180801
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Diederik wordt een steeds betere jurist...
wat heeft dat met die post te maken?
pi_36180824
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

wat heeft dat met die post te maken?
Dat je steeds meer in jezelf begint te geloven, chapeau.
pi_36180925
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat je steeds meer in jezelf begint te geloven, chapeau.
Dat is i.c. totaal niet relevant, amice.
pi_36181068
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is i.c. totaal niet relevant, amice.
Oh jawel. Diederik_Duck als user, oftewel type-tje, draait om dit hele fenomeen. Net als een puber, je probeer je grensen te vinden. Je wilt graag weten hoe zelfingenomen je kunt worden, hoe denegerend je kunt zijn naar andere mensen. Goed, je lijkt elke keer weer in deze rol te groeien.

Heb je trouwens geen leuk foto-tje van jezelf met je rechtenvriendjes? Ben zo benieuwd wat voor balletje er achter 'Diederik' schuil gaat, heerlijk!
pi_36181138
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Oh jawel. Diederik_Duck als user, oftewel type-tje, draait om dit hele fenomeen. Net als een puber, je probeer je grensen te vinden. Je wilt graag weten hoe zelfingenomen je kunt worden, hoe denegerend je kunt zijn naar andere mensen. Goed, je lijkt elke keer weer in deze rol te groeien.

Heb je trouwens geen leuk foto-tje van jezelf met je rechtenvriendjes? Ben zo benieuwd wat voor balletje er achter 'Diederik' schuil gaat, heerlijk!
Het is denigrerend. Leuk dat je interesse in me hebt, ik neem je verzoek in overweging.
pi_36181195
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is denigrerend. Leuk dat je interesse in me hebt, ik neem je verzoek in overweging.
Ook ik maak typfouten, onnodig me daarop te wijzen. Verder zul je het verzoek nooit inwilligen, dat weet je zelf ook. Mensen zoals jij hebben de anonimiteit hard nodig, toch?
  zondag 19 maart 2006 @ 21:39:26 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_36181603
Grappige non-discussies zijn dit altijd. Van die alfa's die dan beginnen te huilen dat hun studie toch echt wel moeilijk is. Gouden uitsmijter is altijd 'jamaar beta's kunnen andere dingen weer niet'. Terwijl iedereen die op de middelbare school heeft gezeten gewoon weet wat de moeilijkste vakken zijn. Wiskunde B en Natuurkunde. En wanneer je iets een pretpakket noemt (veel talen, geschiedenis, aardrijkskunde en economie). En ik kan het weten, want ik heb lekker niks gedaan met zo'n pretpakket, behalve dan wiskunde b die ik nodig had voor m'n vervolgstudie, welke ik dan ook met afstand het moeilijkste vak vond. Het is niet gek dat er zo weinig mensen zijn die N&T kiezen, ookal zijn de studies in die richting meestal de enige die ingangseisen wat betreft vakkenpakket hebben.

Hier een hele simpele vraag uit het eerste vak van m'n studie.
⊢ (∀x)(A(x) → B(x)) → ((∃x)A(x) → (∃x)B(x))
Veel plezier alfa's .

(en dan durf ik wel te zeggen dat studies als natuurkunde en wiskunde nog wel wat moeilijker zijn dan informatica)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:44:51 #124
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_36181914
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:39 schreef speknek het volgende:

Veel plezier alfa's .

(en dan durf ik wel te zeggen dat studies als natuurkunde en wiskunde nog wel wat moeilijker zijn dan informatica)
Logica is nu ook weer niet zo heel erg moeilijk
  zondag 19 maart 2006 @ 21:50:40 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_36182199
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:44 schreef Ultrawuft het volgende:
Logica is nu ook weer niet zo heel erg moeilijk
Nee, het is dan ook een eerstejaarsvak. Maar het is wel te hoog gegrepen voor menig alfa/gamma. Anders hadden ze al lang logica ingevoerd bij rechten. Hadden ze tenminste nog aanspraak kunnen maken op wetenschappelijk onderwijs.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:59:02 #126
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_36182577
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, het is dan ook een eerstejaarsvak. Maar het is wel te hoog gegrepen voor menig alfa/gamma. Anders hadden ze al lang logica ingevoerd bij rechten. Hadden ze tenminste nog aanspraak kunnen maken op wetenschappelijk onderwijs.
Op de ut is het zelfs onderdeel van discrete wiskunde. 2 colleges en 100 blz verder in het boek
  zondag 19 maart 2006 @ 22:00:54 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_36182651
Is dat de enige logica die je daar krijgt?
pi_36182670
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat zou de toegevoegde waarde daarvan zijn? Leg eens uit.
pi_36182756
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoho, jij legt ook nooit iets uit...
  zondag 19 maart 2006 @ 22:03:29 #130
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_36182780
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:00 schreef speknek het volgende:
Is dat de enige logica die je daar krijgt?
Zo te zien is er ook nog een vak inleiding logica, maar dat is een WTM vak. Dus ik denk het wel. Iig wel bij mijn faculteit (Electrotechniek, Wiskunde, Informatica) zo te zien.(kan zijn dat het nog in een ander vak verstopt zit, maar dat kan ik inhoudelijk niet beoordelen)
pi_36182806
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

Rechten is iets anders dan andere studies.
Makkelijker en saaier vooral .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:04:13 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_36182816
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je ging er toch prat op dat je zo goed was in deugdelijke argumenten en redeneren?
Als je deugdelijk wil redeneren moet je minstens weten wat een bewijs uberhaupt is, hoe je deductie toepast en hoe resolutie werkt bij het invoeren van een nieuwe wet. Daarbij durf ik wel te stellen dat als je grote delen van het wetboek automatiseert, je veel minder rechterlijke dwalingen en conflicterende wetten krijgt.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:05:15 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_36182875
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:03 schreef Ultrawuft het volgende:
Zo te zien is er ook nog een vak inleiding logica, maar dat is een WTM vak. Dus ik denk het wel. Iig wel bij mijn faculteit (Electrotechniek, Wiskunde, Informatica) zo te zien.(kan zijn dat het nog in een ander vak verstopt zit, maar dat kan ik inhoudelijk niet beoordelen)
Ah, okee. Ik denk dat ik wel zes verschillende logica vakken heb gehad, lijkt Informatica op een gewone universiteit toch wat theoretischer .
(vond je opmerking 'logica is ook niet echt moeilijk' ookal wat vreemd, dat gaat dieper dan je denkt )
  zondag 19 maart 2006 @ 22:06:45 #134
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_36182937
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah, okee. Ik denk dat ik wel zes verschillende logica vakken heb gehad, lijkt Informatica op een gewone universiteit toch wat theoretischer .
(vond je opmerking 'logica is ook niet echt moeilijk' ookal wat vreemd, dat gaat dieper dan je denkt )
Zoals het er stond was het ook nog niet moeilijk. Maar ja, wij hadden dus ook alleen maar een inleiding. Discrete wiskunde 1 is niet zoveel meer dan inleiding combinatoriek, inleiding logica, verzamelingsleer, inductie en inleiding grafentheorie
pi_36183011
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Je ging er toch prat op dat je zo goed was in deugdelijke argumenten en redeneren?
Als je deugdelijk wil redeneren moet je minstens weten wat een bewijs uberhaupt is, hoe je deductie toepast en hoe resolutie werkt bij het invoeren van een nieuwe wet. Daarbij durf ik wel te stellen dat als je grote delen van het wetboek automatiseert, je veel minder rechterlijke dwalingen en conflicterende wetten krijgt.
Ach, wat zijn rechterlijke dwalingen? En wat stel jij je voor bij geautomatiseerde wetboeken, en hoe verhouden die zich tot de rechtspraak (moet die dan niet geautomatiseerd?)? En wat te denken van voortschrijdend inzicht waardoor de HR omgaat? Ik denk dat jouw systeem veel te rigide zal zijn, en derhalve zeer onrechtvaardig.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:13:48 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_36183261
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ach, wat zijn rechterlijke dwalingen? En wat stel jij je voor bij geautomatiseerde wetboeken, en hoe verhouden die zich tot de rechtspraak (moet die dan niet geautomatiseerd?)?
En wat te denken van voortschrijdend inzicht waardoor de HR omgaat? Ik denk dat jouw systeem veel te rigide zal zijn, en derhalve zeer onrechtvaardig.
Ja, dan komt de computer via logische stappen tot een strafmaat, die op geen enkele manier partijdig is, en dus ook rechtvaardig. Als uitspraken die daaruit voortkomen onrechtvaardig zijn, ligt dat alleen maar aan de wetten, niet meer aan de kwaliteit van een advocaat of helderheid/partijdigheid van een rechter.
En als je de wetten vervangt door symbolische notaties, zoals ik hierboven liet zien, zou je bij het invoeren van een nieuwe wet automatisch kunnen zien waarmee hij conflicteert.
Overigens kan dat natuurlijk lang niet bij alle wetten, de meeste zelfs niet, maar kleinere zaken zouden best sneller afgehandeld kunnen worden. Maar goed, het was meer een proefballonnetje. Belangrijker is dat om aanspraak te maken op deugdelijk redeneren, je gewoon niet onder logica kennis uitkomt.

(maar juristen die deugdelijk argumenteren, dat gelooft toch niemand meer sinds Socrates )
pi_36183712
In Leuven is logica bij psychologie een verplicht eerstejaarsvak...
Lijkt me zeker voor een studie als rechten waar mensen moeten leren ingewikkelde redenaties te begrijpen en zelf op te bouwen een onontbeerlijk vak. Is in Leuven dan ook een verplicht vak voor rechtenstudenten.
Zou het in België dan toch allemaal beter (moeilijker?) zijn dan in Nederland?
  zondag 19 maart 2006 @ 22:25:57 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_36183894
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef gewooneenuser het volgende:
In Leuven is logica bij psychologie een verplicht eerstejaarsvak...
Lijkt me zeker voor een studie als rechten waar mensen moeten leren ingewikkelde redenaties te begrijpen en zelf op te bouwen een onontbeerlijk vak. Is in Leuven dan ook een verplicht vak voor rechtenstudenten.
Zou het in België dan toch allemaal beter (moeilijker?) zijn dan in Nederland?
Nou nee, in Belgie hebben ze volgens mij een heel ander eerste jaar. Je begint met voornamelijk filosofie en een hele brede wetenschappelijke insteek. In Nederland richt je je puur en alleen op je eigen studie. Voor beiden valt wat te zeggen. Ik zou zelf voorstander zijn van een Belgisch systeem, omdat je in Nederland een hele wetenschappelijke studie af kunt ronden zonder zelf enige wetenschappelijke kaders eraan over te houden, maar je kunt ook zeggen dat ze in Nederland meer de diepte ingaan.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:27:21 #139
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_36183963
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:25 schreef speknek het volgende:

[..]

offtopic
offtopic. Ik zie dat je in Utrecht dezelfde master doet als een vriend van me (volgens mij)
pi_36184161
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, dan komt de computer via logische stappen tot een strafmaat, die op geen enkele manier partijdig is, en dus ook rechtvaardig. Als uitspraken die daaruit voortkomen onrechtvaardig zijn, ligt dat alleen maar aan de wetten, niet meer aan de kwaliteit van een advocaat of helderheid/partijdigheid van een rechter.
En als je de wetten vervangt door symbolische notaties, zoals ik hierboven liet zien, zou je bij het invoeren van een nieuwe wet automatisch kunnen zien waarmee hij conflicteert.
Overigens kan dat natuurlijk lang niet bij alle wetten, de meeste zelfs niet, maar kleinere zaken zouden best sneller afgehandeld kunnen worden. Maar goed, het was meer een proefballonnetje. Belangrijker is dat om aanspraak te maken op deugdelijk redeneren, je gewoon niet onder logica kennis uitkomt.

(maar juristen die deugdelijk argumenteren, dat gelooft toch niemand meer sinds Socrates )
Je betoog klinkt leuk, maar je mist een aantal fundamentele inzichten. Onpartijdigheid =/ rechtvaardigheid. Wetten zijn niet te schrijven voor iedere specifieke situatie. Rechtvaardigheid is geen absoluut gegeven. Toch ook merkwaardig dat het in dit soort discussies altijd over srtafrecht gaat, daar waar het privaatrecht veel ouder is, en ook van veel groter belang voor de doorsnee burger. Ik zal een simpel voorbeeld geven, een van de belangrijkste bepalingen uit het Nederlandse (privaat)recht, art. 6:162 BW:

Artikel 162
1.
Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2.
Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3.
Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

Hoe kan dat verbeterd worden met jouw aanbevelingen? Ik wil hierbij opmerken dat het vreselijk vage begrip "hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt" vroeger geen deel uitmaakte van het onrechtmatige daadsartikel. Denk jij dat dat een grotere rechtvaardigheid opleverde?
pi_36184440
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou nee, in Belgie hebben ze volgens mij een heel ander eerste jaar. Je begint met voornamelijk filosofie en een hele brede wetenschappelijke insteek. In Nederland richt je je puur en alleen op je eigen studie. Voor beiden valt wat te zeggen. Ik zou zelf voorstander zijn van een Belgisch systeem, omdat je in Nederland een hele wetenschappelijke studie af kunt ronden zonder zelf enige wetenschappelijke kaders eraan over te houden, maar je kunt ook zeggen dat ze in Nederland meer de diepte ingaan.
Je krijgt inderdaad veel wetenschapsfilosofie en dergelijke, lijkt mij absoluut niet meer dan normaal aangezien je een wetenschappelijke opleiding volgt.
Veel studies duren in België een jaar langer dan in Nederland, dus er is ook gewoon voldoende ruimte en tijd voor diepgang naast een brede wetenschappelijke basis.
pi_36184765
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:36 schreef gewooneenuser het volgende:

[..]

Je krijgt inderdaad veel wetenschapsfilosofie en dergelijke, lijkt mij absoluut niet meer dan normaal aangezien je een wetenschappelijke opleiding volgt.
Veel studies duren in België een jaar langer dan in Nederland, dus er is ook gewoon voldoende ruimte en tijd voor diepgang naast een brede wetenschappelijke basis.
Kijk, dat is een goed punt. Vroeger duurden studies zes jaar, het is echt niet zo dat die tijd besteed werd aan lanterfanten. Als we een kenniseconomie willen, mag dat wel eens worden aangepast.
pi_36185053
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:39 schreef speknek het volgende:
G
Veel plezier alfa's .

Stoer om te zeggen na het bestuderen van vele pagina's uit je studieboek voor het betreffende vak..

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij het wetenschappelijke aspect van 'Game and Media Technology'? Kan me weinig bij voorstellen.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:55:26 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_36185333
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Stoer om te zeggen na het bestuderen van vele pagina's uit je studieboek voor het betreffende vak..
Punt is dat iedereen aan kan schuiven bij een mastervak van willekeurig welke alfa/gamma studie, maar bij een betastudie zul je echt niet weten waar ze het over hebben.
quote:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij het wetenschappelijke aspect van 'Game and Media Technology'? Kan me weinig bij voorstellen.
Vorig jaar heette het Geometry, Imaging and Virtual Environments. Maar als je ergens het woord 'game' inzet krijg je tien keer zoveel aanmeldingen en bakken met geld van de overheid.

De wetenschappelijkheid moet je vooral in geometrie en ruimtelijke algoritmiek zoeken.
pi_36185463
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Punt is dat iedereen aan kan schuiven bij een mastervak van willekeurig welke alfa/gamma studie, maar bij een betastudie zul je echt niet weten waar ze het over hebben.
[..]
Behoorlijke slechte manier om je punt te maken. Hier begrijpen mensen het niet, omdat ze de termen niet kennen. Als je wilt testen of ze het kunnen begrijpen, moet je het eerst leesbaar maken en dan kijken of ze het wel snappen...
pi_36185633
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Punt is dat iedereen aan kan schuiven bij een mastervak van willekeurig welke alfa/gamma studie,
Dat is toch echt niet waar. Als jij aanschuift bij een mastervak bestuursrecht oid, kun je er ook geen chocola van maken. Als je de juiste taal niet spreekt, kun je de begrippen ook niet plaatsen. Als ik je vraag het onderwerp in een zin in het Arabisch aan te wijzen, zul je ook falen (ondanks dat je het begrip onderwerp wel beheerst). Je begrijpt mijn punt denk ik.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:03:07 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_36185723
∀x = voor alle x geldt het daaropvolgende
A(x) = x is een onderdeel van A
p → q = als p dan q
∃x = er is een x waarvoor geldt het daaropvolgende
⊢ φ = φ geldt (is een tautologie)
pi_36185914
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:03 schreef speknek het volgende:
∀x = voor alle x geldt het daaropvolgende
A(x) = x is een onderdeel van A
p → q = als p dan q
∃x = er is een x waarvoor geldt het daaropvolgende
⊢ φ = φ geldt (is een tautologie)
En de vraag:
  zondag 19 maart 2006 @ 23:11:43 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_36186082
(∀x)(A(x) → B(x)) → ((∃x)A(x) → (∃x)B(x))

Dus daar staat zoiets als: bewijs dat in alle gevallen geldt:

Het is altijd het geval dat als je iets van type A hebt, dit ook een type B is, en als dat geldig is, dan geldt ook dat er als er een enkel geval van type A is, deze een enkel geval van type B impliceert.

Wat er staat is dus eigenlijk heel erg simpel: Als iets altijd in het algemene geval geldt, dan geldt het ook in een specifiek geval. Lastiger is het om dit te moeten bewijzen (nouja, nee, ook niet, maar toch. ik zei ook al dat dit een heel simpel voorbeeld was).
pi_36186181
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En de vraag:
Als x is een onderdeel van A, dan x is een onderdeel van B, dan voor alle daaropvolgende x-en geldt x is een onderdeel van A, dan voor alle daaropvolgende x-en geldt x is een onderdeel van B.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')