abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 08:14:17 #1
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36161253
Einde van de dag 19 maart

Vandaag het hele houten raamwerk eruit gesloopt op de hoofdslaapkamer en logeerkamer. Dit scheelt echt veel ruimte nl. 2 meter in de breedte over de hele lengte (dus 1 meter aan elke zijde). Bovendien had ik mezelf al gestoord aan het feit dat de deuren niet open konden doordat ze tegen het dak kwamen. Ook dat euvel is nu verholpen. Morgen nog een dagje klussen (aanklommelen) en dinsdag weer naar kantoor met pikzwarte werkershanden . Hopelijk kan ik vrijdag het grootste gedeelte van het afval afvoeren.

In elk geval wat foto's:

Hoofdslaapkamer:

Zo'n nok in het zicht is zoveel mooier naar mijn mening dan een dichtgetimmerd hok...

Kruipzolder hoofdslaapkamer:

Hierboven ga ik dus een soort opbergzolder maken, evenals in de ongebruikte ruimte die er nog blijkt te liggen...zie foto hieronder.

Ongebruikte ruimte hoofdslaapkamer:

Het plaatje voor de logeerkamer ziet er natuurlijk zo'n beetje hetzelfde uit. De latten die je nu nog horizontaal ziet liggen in de nok zijn ter ondersteuning van de pvc-buizen voor de stroom (zowel op hoofdslaapkamer als logeerkamer)....

Logeerkamer:

Dit scheelt dus een slordige 20m2 vloeroppervlakte plus een stukje in de hoogte. Later in mijn klusproject zal ik dit allemaal gewoon WIT schilderen. Eerst al het sloopwerk en dan de leidingen en dan het schuurwerk en dan pas kan ik een kwast in de hand nemen....

Ik houd jullie op de hoogte. Ook voor vandaag geldt weer: 100% meegevallen. De koevoet (dank aan Ruud voor de tip) bleek een geweldig gereedschap bij deze klus...

Dank ook aan FOT UPLOAD om de foto's van mijn hdd te uploaden naar dit forum.

Groeten,
____

Update 19 maart 2006:
De afgelopen 2 dagen aan het volgende gewerkt:
- Laminaat eruit (zoals op de foto's te zien) zowel boven als beneden;
- Plafond bovenverdieping verwijderd;

Aldus de status:
Hoofdslaapkamer

Hier kwam nog een ongebruikte ruimte tevoorschijn die ik ideaal als zolder/opbergruimte kan gebruiken:

Ook weet ik nu zeker dat het dak geisoleerd is, hier twijfelde ik nog aan vanwege de kou die er heerst in deze ruimte. Deze kou blijkt echter uit het ongeisoleerde stukje muur te komen. Weer een meevaller dus

De logeerkamer:

_____
Afgelopen donderdag heb ik mijn handtekening gezet voor een schitterend gelegen appartement. Helaas nogal ongelukkig ingedeeld dus dat gaan we maar eens aanpakken. Vannacht heb ik er voor het eerst geslapen en de afgelopen 2 dagen al flink gesloopt. Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en eventuele vragen (die ZEKER zullen komen) stellen...

Mijn vragen nu:
- mijn foto's staan op mijn harde schijf hoe upload ik die? -> dank je Tonx
- de cv-ketel ploft verschrikkelijk hard bij het aanslaan, nu heb ik al ontlucht dat is het niet, wat kan het wel zijn?

Jammer genoeg zijn de foto's van de 1e dag (toen het laminaat er nog lag) verloren gegaan maar dat kun je er wel bij fantaseren, het was standaard beuken. Wellicht dat iedereen het volgende denkt: Dat ziet er toch prima uit??
Klopt, met twee kanttekeningen:
A Het oogt in orde maar is eigenlijk net niks
B Door de bestaande indeling krijg je een appartement op een super top locatie waar je eigenlijk net niet van kunt genieten, tenminste naar mijn mening.

Het appartement bestaand uit 2 verdiepingen van elk ca. 13,50 meter lang en 6 meter breed. Ruimte genoeg dus. Nu is de indeling (ik probeer het te beschrijven) alsvolgt:
- Vanuit de voordeur kom je de gang binnen.
- Naar rechts kom je in de voorkamer (hier ligt het plein en komt de zon op). In deze voorkamer bevindt zich de open keuken. Vanwege de zon EN het uitzicht wil ik hier mijn woonkamer maken, maar ja, die keuken zit hier....
- In de gang bevindt zich ook het toilet en de cv-kast
- Ga je in de gang linksaf heb je daar de trapopgang, een studeerkamertje een achterkamer en een badkamer. De badkamer ligt achter tegen de keuken aan. Tegen de badkamer ligt de achterkamer en links van de achterkamer ligt het studeerkamertje.

Mijn plan:
- Badkamer eruit (naar boven toe)
- Keuken in de lengte plaatsen
- Muren tussen keuken -> badkamer -> achterkamer -> studeerkamertje allemaal eruit. Maandag komt de aannemer hiervoor kijken, volgens de vorige eigenaar zijn het geen van allen draagmuren, dus het zou moeten kunnen, maar toch maar even een deskundige naar laten kijken... ;-)

De bovenverdieping:
Vanuit de overloop ga je rechtsaf naar de hoofdslaapkamer (aan de zonzijde) en rechtdoor naar een gangkast. Net voor de gangkast bevindt zich rechts een douche en links toegang tot de logeerkamer.

Mijn conclusie: Ruimte genoeg, alleen die indeling...

Nou, hopelijk kun je het een beetje volgen...Hier wat foto's in elk geval:

BENEDEN VERDIEPING:

Achterkamer bestaand:

Studeerkamer bestaand:

Badkamer bestaand:

Voorkamer bestaand (moeder en zus zijn laminaat aan het ophalen):

Keuken bestaand:

Gang bestaand:

BOVENVERDIEPING:

Trap bestaand:

Overloop bestaand:

Overloop de andere kant op bestaand:

Douche boven bestaand:

Gangkast boven bestaand:

HET UITZICHT:
(slechte foto, maar toch)

Groeten,

[ Bericht 45% gewijzigd door spassje op 19-03-2006 21:49:10 (update zondag 19-03-2006) ]
Lekker hoor :D
pi_36161278
Foto's kun je uploaden op http://www.tinypic.com
pi_36161280
Hoi,
Je kunt je foto's hier op het wereld wijde web zetten: http://www.xs.to
  zondag 19 maart 2006 @ 08:21:23 #4
64781 bonke
pipo koeie
pi_36161293
voor het uploaden ga je bv hier KLIK naartoe
daar zie je ook precies staan wat je voor de rest moet doen ( en dat is niet veel
foto`s worden ook automatisch verkleind
de site is van een user die er een tooltje voor heeft gemaakt ( reuze handig
en speciaal voor fok
pies on joe toe
pi_36161324
quote:
Op zondag 19 maart 2006 08:14 schreef spassje het volgende:
Afgelopen donderdag heb ik mijn handtekening gezet voor een schitterend gelegen appartement. Helaas nogal ongelukkig ingedeeld dus dat gaan we maar eens aanpakken. Vannacht heb ik er voor het eerst geslapen en de afgelopen 2 dagen al flink gesloopt. Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en eventuele vragen (die ZEKER zullen komen) stellen...

Mijn vragen nu:
- mijn foto's staan op mijn harde schijf hoe upload ik die?
- de cv-ketel ploft verschrikkelijk hard bij het aanslaan, nu heb ik al ontlucht dat is het niet, wat kan het wel zijn?

Groeten,
Trouwens, over de cv-ketel. Ik zou er zo spoedig mogelijk een expert laten kijken naar het ding.
Misschien is ie wel lek, of misschien komt het vlammetje wel te laat waardoor er eerst een hoop gas wordt verzameld, waarna het vuur komt en je dus een knal krijgt omdat het eigenlijk teveel gas is in 1x.
En dat kan ook een keertje fout aflopen.
  zondag 19 maart 2006 @ 10:47:48 #6
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36162486
quote:
Op zondag 19 maart 2006 08:27 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Trouwens, over de cv-ketel. Ik zou er zo spoedig mogelijk een expert laten kijken naar het ding.
Misschien is ie wel lek, of misschien komt het vlammetje wel te laat waardoor er eerst een hoop gas wordt verzameld, waarna het vuur komt en je dus een knal krijgt omdat het eigenlijk teveel gas is in 1x.
En dat kan ook een keertje fout aflopen.
Hoi Sjoem,

Nadat het ontluchten niet bleek te helpen had ik mezelf idd al voorgenomen om morgen de ketelboer eens te bellen voor een afspraak :-) toch bedankt voor je reactie
  zondag 19 maart 2006 @ 11:05:54 #7
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_36162754
Wat een gaaf appartement ! In welke plaats is het ?
  zondag 19 maart 2006 @ 12:24:51 #8
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36164397
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:05 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Wat een gaaf appartement ! In welke plaats is het ?
Eindhoven de gekste
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:35:00 #9
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36243329
Update einde dag 21 maart 2006

Gisteren op de overloop alle gipsplaten verwijderd en alvast aan het houten raamwerk begonnen. Bijna alles is er nu uit op deze verdieping. Hieronder wat foto's. Nu ga ik de nieuwe stroomleidingen schematisch uitwerken. Volgens planning is het nog steeds de bedoeling vrijdag alles wat ik er tot nu toe uit heb gesloopt af te voeren. Voor die tijd moet ik nog een paar houten balken verwijderen en al het afval naar de voor mij 1e verdieping sjouwen. Met behulp van een stortkoker en de container van mijn vader moet het dan toch goedkomen....

Aldus de foto's:

Het nieuwe uitzicht naar boven vanaf de nu nog schitterend gele trap:

De overloop zonder de gipsplaten:

Tot slot de ruimte onder de nok waar ik alle leidingen met name zal laten vertrekken cq. samenkomen:

De platen en het hout op de overloop was het meest moeilijk om te verwijderen, omdat alles klem lag tussen schuine randen....veel zaagwerk aan te pas gekomen dus. Eerst alle balken doorgezagen om ze daarna in 2 delen te verwijderen.

Morgen weer een dag.

Groetjes,
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:55 #10
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36244126
vraagje over de waterdruk:

- de waterleidingen moeten nog onder handen genomen (er komt een nieuwe badkamer en keuken) maar gisteren tijdens het douchen viel het me op dat wanneer in de keuken de kraan open wordt gezet mijn waterdruk in de douche wegvalt EN het water koud wordt. Gezien ik toch nieuwe leidingen moet leggen, kan ik dit voorkomen??
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:01:46 #11
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36249110
Ik denk dat de capaciteit van je cv ketel niet groot genoeg is. Het probleem heeft in elk geval niet met de leidingen van doen. Of bedoel je terwijl je koud water tapt in de keuken? Dan snap ik het namelijk niet, .

Leuke stek, en ook een leuke locatie (is vlak bij het centrum toch?)! Succes met het geklus.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 22 maart 2006 @ 06:20:11 #12
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36254030
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:01 schreef Frezer het volgende:
Ik denk dat de capaciteit van je cv ketel niet groot genoeg is. Het probleem heeft in elk geval niet met de leidingen van doen. Of bedoel je terwijl je koud water tapt in de keuken? Dan snap ik het namelijk niet, .

Leuke stek, en ook een leuke locatie (is vlak bij het centrum toch?)! Succes met het geklus.
Hee Frezer,
Dank je voor je reactie. Nu is het zo dat de ketel (nog) niet aan vervanging toe is. Kan ik of:
- Iets aan de waterdruk veranderen
- Wanneer ik later (over een jaar of 3-5) de ketel vervang meer capaciteit voorzien en dan is het opgelost?

Is idd in het centrum
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:19:47 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36255298
Wat een leuk apartement!
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:44:28 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36255727
Ziet er goed uit! Ook een duidelijk plan van aanpak! Ben benieuwd naar de foto's.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36255874
Is dit aan het Wilhelminaplein?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:00:25 #16
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36273151
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef Erik het volgende:
Is dit aan het Wilhelminaplein?
klopt
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:24:57 #17
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36273823
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 06:20 schreef spassje het volgende:

[..]

Hee Frezer,
Dank je voor je reactie. Nu is het zo dat de ketel (nog) niet aan vervanging toe is. Kan ik of:
- Iets aan de waterdruk veranderen
- Wanneer ik later (over een jaar of 3-5) de ketel vervang meer capaciteit voorzien en dan is het opgelost?

Is idd in het centrum
Je kunt er niks aan veranderen, hij krijgt het water gewoon niet vlug genoeg opgewarmd. Je zou hooguit in de keuken een boiler kunnen bij laten zetten zodat de cv ketel alleen aan de douche hoeft te leveren. Maar dat lijkt me nu ook niet ideaal.

Ik hoop over een jaar buurtgenoot te worden, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:32:32 #18
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36276221
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:24 schreef Frezer het volgende:

[..]

Je kunt er niks aan veranderen, hij krijgt het water gewoon niet vlug genoeg opgewarmd. Je zou hooguit in de keuken een boiler kunnen bij laten zetten zodat de cv ketel alleen aan de douche hoeft te leveren. Maar dat lijkt me nu ook niet ideaal.

Ik hoop over een jaar buurtgenoot te worden, .
Hee Frezer,

Buurtgenoot??? Vertel vertel...
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:46:36 #19
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36276823
Even in de tussentijd een vraag: voor de badkamer wil ik geen tegels gebruiken. Nu zit ik te denken aan: scheepsdek vloer (ik heb al enkele offertes) en voor de muren een product dat colorsem wordt genoemd. Het wordt verkocht door digo te Veldhoven (www.digo.nl) en zij zeggen dat het zelfs IN de douchecabine kan met 5 jaar garantie. Heeft iemand ervaring hiermee?
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:58:26 #20
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36277277
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:32 schreef spassje het volgende:

[..]

Hee Frezer,

Buurtgenoot??? Vertel vertel...
Ik hoop tegen die tijd daar in de buurt ook een appartementje te vinden, that's all . Nog lang niks definitiefs dus.

Scheepsdekvloer, daar worden om het maar even oneerbiedig te zeggen planken mee bedoelt? Je zou namelijk ook een gewone gelakte houten vloer kunnen leggen. Het is niet zo dat dat er na 2 maanden niet meer uit ziet, al zal de duurzaamheid niet die van de scheepsdekvloer benaderen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:00:56 #21
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36279608
Met een scheepsdekvloer wordt bedoeld: een teak vloer met rubberen dingen erin op een speciale manier afgelakt. Naar hout heb ik zeker gezocht (vooral omdat de rest van de woning houten vloer krijgt) maar ik heb nog niemand kunnen vinden die dat in de badkamer durft te leggen....
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:06:27 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36282462
Ik kan me idd wel voorstellen dat een bedrijf daar niet aan begint, aangezien een badkamer niet bepaald het ideale klimaat biedt voor een houten vloer. Mijn ouders hebben (zelf gelegd) nu 3 jaar een houten vloer in hun badkamer liggen, en het ziet er nog prima uit. Mocht het toch versleten zijn over een paar jaar is dat geen ramp, want het is niet duur, en redelijk makkelijk te vervangen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens nog wel naar gewone tegels uit.
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:24:37 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36289936
Als TTK-mod ben ik toch nieuwsgeriig geworden; in welk deel van Nederland gebruiken ze 'aanklommelen'???

Ontopic;
Lijkt me een leuk appartement!!
Ik zat trouwens ook te denken aan hout in de badkamer.., maar ik zat dan te denken aan die houten vlonders, die mensen vaak in een tuin leggen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:14:36 #24
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36291224
aanklommelen: typisch zuid-oost brabants gevalletje

houten vlonders, dat klinkt spannend, vertel eens?? Heb ook wel ooit iets gelezen over bankirai planken maar het lijkt me zo moeilijk dat waterdicht te krijgen
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:18:03 #25
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36291314
Nu ja, ik woon al vrijwel m'n hele leven in Oss, maar aanklommelen heb ik hier nog nooit gehoord

Wat betreft die houten vlonders. Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat ik 2 weken geleden in de bouwmarkt liep, en daar op de tuinafdeling terecht kwam. Ik zag die houten vlonders voor in de tuin liggen, en ik dacht; 'he, misschien kan dat ook wel goed in de badkamer'
Ik bedoel, als ze zomer en winter buiten kunnen liggen voor jaren lang, dan zal een badkamer ook geen probleem zijn...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')