Einde van de dag 19 maart
Vandaag het hele houten raamwerk eruit gesloopt op de hoofdslaapkamer en logeerkamer. Dit scheelt echt veel ruimte nl. 2 meter in de breedte over de hele lengte (dus 1 meter aan elke zijde). Bovendien had ik mezelf al gestoord aan het feit dat de deuren niet open konden doordat ze tegen het dak kwamen. Ook dat euvel is nu verholpen. Morgen nog een dagje klussen (aanklommelen) en dinsdag weer naar kantoor met pikzwarte werkershanden
![]()
. Hopelijk kan ik vrijdag het grootste gedeelte van het afval afvoeren.
In elk geval wat foto's:
Hoofdslaapkamer:
![]()
Zo'n nok in het zicht is zoveel mooier naar mijn mening dan een dichtgetimmerd hok...
Kruipzolder hoofdslaapkamer:
![]()
Hierboven ga ik dus een soort opbergzolder maken, evenals in de ongebruikte ruimte die er nog blijkt te liggen...zie foto hieronder.
Ongebruikte ruimte hoofdslaapkamer:
![]()
Het plaatje voor de logeerkamer ziet er natuurlijk zo'n beetje hetzelfde uit. De latten die je nu nog horizontaal ziet liggen in de nok zijn ter ondersteuning van de pvc-buizen voor de stroom (zowel op hoofdslaapkamer als logeerkamer)....
Logeerkamer:
![]()
Dit scheelt dus een slordige 20m2 vloeroppervlakte plus een stukje in de hoogte. Later in mijn klusproject zal ik dit allemaal gewoon WIT schilderen. Eerst al het sloopwerk en dan de leidingen en dan het schuurwerk en dan pas kan ik een kwast in de hand nemen....
Ik houd jullie op de hoogte. Ook voor vandaag geldt weer: 100% meegevallen. De koevoet (dank aan Ruud voor de tip) bleek een geweldig gereedschap bij deze klus...
Dank ook aan FOT UPLOAD om de foto's van mijn hdd te uploaden naar dit forum.
Groeten,
____
Update 19 maart 2006:
De afgelopen 2 dagen aan het volgende gewerkt:
- Laminaat eruit (zoals op de foto's te zien) zowel boven als beneden;
- Plafond bovenverdieping verwijderd;
Aldus de status:
Hoofdslaapkamer
![]()
Hier kwam nog een ongebruikte ruimte tevoorschijn die ik ideaal als zolder/opbergruimte kan gebruiken:
![]()
Ook weet ik nu zeker dat het dak geisoleerd is, hier twijfelde ik nog aan vanwege de kou die er heerst in deze ruimte. Deze kou blijkt echter uit het ongeisoleerde stukje muur te komen. Weer een meevaller dus
![]()
De logeerkamer:
![]()
_____
Afgelopen donderdag heb ik mijn handtekening gezet voor een schitterend gelegen appartement. Helaas nogal ongelukkig ingedeeld dus dat gaan we maar eens aanpakken. Vannacht heb ik er voor het eerst geslapen en de afgelopen 2 dagen al flink gesloopt. Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en eventuele vragen (die ZEKER zullen komen) stellen...
Mijn vragen nu:
- mijn foto's staan op mijn harde schijf hoe upload ik die? -> dank je Tonx
- de cv-ketel ploft verschrikkelijk hard bij het aanslaan, nu heb ik al ontlucht dat is het niet, wat kan het wel zijn?
Jammer genoeg zijn de foto's van de 1e dag (toen het laminaat er nog lag) verloren gegaan maar dat kun je er wel bij fantaseren, het was standaard beuken. Wellicht dat iedereen het volgende denkt: Dat ziet er toch prima uit??
Klopt, met twee kanttekeningen:
A Het oogt in orde maar is eigenlijk net niks
B Door de bestaande indeling krijg je een appartement op een super top locatie waar je eigenlijk net niet van kunt genieten, tenminste naar mijn mening.
Het appartement bestaand uit 2 verdiepingen van elk ca. 13,50 meter lang en 6 meter breed. Ruimte genoeg dus. Nu is de indeling (ik probeer het te beschrijven) alsvolgt:
- Vanuit de voordeur kom je de gang binnen.
- Naar rechts kom je in de voorkamer (hier ligt het plein en komt de zon op). In deze voorkamer bevindt zich de open keuken. Vanwege de zon EN het uitzicht wil ik hier mijn woonkamer maken, maar ja, die keuken zit hier....
- In de gang bevindt zich ook het toilet en de cv-kast
- Ga je in de gang linksaf heb je daar de trapopgang, een studeerkamertje een achterkamer en een badkamer. De badkamer ligt achter tegen de keuken aan. Tegen de badkamer ligt de achterkamer en links van de achterkamer ligt het studeerkamertje.
Mijn plan:
- Badkamer eruit (naar boven toe)
- Keuken in de lengte plaatsen
- Muren tussen keuken -> badkamer -> achterkamer -> studeerkamertje allemaal eruit. Maandag komt de aannemer hiervoor kijken, volgens de vorige eigenaar zijn het geen van allen draagmuren, dus het zou moeten kunnen, maar toch maar even een deskundige naar laten kijken... ;-)
De bovenverdieping:
Vanuit de overloop ga je rechtsaf naar de hoofdslaapkamer (aan de zonzijde) en rechtdoor naar een gangkast. Net voor de gangkast bevindt zich rechts een douche en links toegang tot de logeerkamer.
Mijn conclusie: Ruimte genoeg, alleen die indeling...
Nou, hopelijk kun je het een beetje volgen...Hier wat foto's in elk geval:
BENEDEN VERDIEPING:
Achterkamer bestaand:
![]()
Studeerkamer bestaand:
![]()
Badkamer bestaand:
![]()
Voorkamer bestaand (moeder en zus zijn laminaat aan het ophalen):
![]()
Keuken bestaand:
![]()
Gang bestaand:
![]()
BOVENVERDIEPING:
Trap bestaand:
![]()
Overloop bestaand:
![]()
Overloop de andere kant op bestaand:
![]()
Douche boven bestaand:
![]()
Gangkast boven bestaand:
![]()
HET UITZICHT:
(slechte foto, maar toch)
![]()
Groeten,
[ Bericht 45% gewijzigd door spassje op 19-03-2006 21:49:10 (update zondag 19-03-2006) ]