quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:13 schreef teenage-dirtbag het volgende:M'n moeder is maandag 3 april overleden. Ze is rustig gestorven en op een natuurlijke manier. Ze heeft na de diagnose nog 44 dagen geleefd. Ik ben blij met alles wat ik heb gedaan en alles wat ik niet heb gedaan. Gemis blijft, al besef ik nog niet dat ze er niet meer is. Alles op zijn tijd. Maar ik wilde iedereen even bedanken voor de mooie opmerkingen !
Heel veel sterkte, gelukkig heb je na de diagnose nog wel even de tijd gehad om nog dingen tegen haar te zeggen die je wilde zeggen.
Een paar weken geleden is een hele goede kennis van ons ook overleden aan kanker. Hij voelde zich al een tijdje niet lekker, steeds keelpijn en kreeg van de huisarts steeds antibiotica kuren die niet hielpen.
Uiteindelijk kon hij zelfs bijna niet meer slikken. Hij is toen aan het einde van de ochtend naar het ziekenhuis gegaan waar werd geconstateerd dat hij een grote tumor in zijn keel had.
Werd hem gezegd dat hij niet langer meer te leven had dan 3 maanden. Hij werd ook niet in het ziekenhuis opgenomen omdat het voor een chemo kuur te laat was. Daarmee hadden ze misschien zijn leven iets kunnen verlengen maar dan was het voor hem een enorme lijdensweg met heel veel pijn geworden en was hij uiteindelijk toch overleden. Dus hij heeft zich er toen bij neer gelegd dat hij snel zou sterven.
Maar die 3 maanden heeft hij niet meer mogen halen, hij ging dezelfde dag nog dat de zijn ziekte was geconstateerd `s middags even naar bed om uit te rusten, hij werd niet meer wakker. Zijn zus vond hem `s avonds dood op zijn bed.