Ik woon in een appratementencomplex. Zo'n eind jaren 60 geval. Ideale starterwoningen, er wonen echter ook nog redelijk wat oude bewoners (van die mensen die eind jaren 60 hun appratement hebben gekocht/gehuurd en er de rest van hun leven zijn blijven wonen. Je ziet nu dus wat verschuiving optreden. Oudere bewoners (65+) gaan er uit en er komen jongere mensen (eind 20 begin 30 voor in de plaats). Een aantal weken geleden had ik een gevalletje waterschade in huis en heb mijn vloerbedekking er uit moeten halen. Een deel heb ik gelijk naar het gemeentelijke afval-brengstation gebracht. Een klein deel heb ik tijdelijk voor op mijn balkon gelegd. Dit moet ik dus nog een keer wegbrengen. Had ik net zo’n oude zeikerd aan de deur (beetje het type uitslover dat ook de hele herfst iedere dag aan het bladharken is; in plaats van te wachten tot alle blad van de bomen is) die zei dat hij namens meerdere bewoners sprak en dat ze zich stoorden aan die rommel op mijn balkon, met het verzoek om dit toch binnenkort op te ruimen.
Ik dacht bij mezelf “Jezus, waar maak je je druk om”. En heb ook tegen hem gezegd dat ik het eigenlijk een beetje zeuren vond, en dat sommige mensen zich ook overal aan ergeren. Ik bedoel het is maar een beetje vloerbedekking geen hele bult stinkende rotzooi of zo. Ik zeur toch ook niet over het feit dat er hier een rotator in de portiek staat, of dat zo’n 70+ persoon zijn auto weer eens zo heeft geparkeerd dat hij met 1 auto 2 parkeerplaatsen bezet houd.
Maar goed, ik neem volgende week een keer een middag vrij en zal die troep dan naar het afval-brengstation brengen.
Stelletje zeikerds hier.