abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:51:00 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_36142582
Aangezien er nog geen topic was over deze band, waag ik maar eens een poging.

Wie is er nog meer bekend met deze hardcore/punk band uit Columbia, South-Carolina, USA?
Ze hebben een eigen record label samen met leden van Thursday en Shadows Fall genaamd "We Put Out Records".

Chris McLane: Vocals
David Sease: Guitar
JC Lopes: Guitar
Jeremy Jeffers: Bass
John K. Barry: Drums

De bandleden zijn grotendeels Christelijk, maar dit is (gelukkig) niet terug te horen in de muziek. De band wenst ook niet geclassificeerd te worden als een Christelijke band.
Ze maken harde maar optimistische muziek in vergelijking met de typische hardcore bands, vaak PMA-hardcore genoemd. (positive mental attitude)
De albums krijgen een steeds toegankelijker geluid, wat het niet meteen slechter maakt.

Ze begonnen in 1992. De eerste cd "Compassion Fills the Void" volgt pas in 1998, en het bevat standaard hardcore.
Het tweede album "A Revolution Transmission" , dat door veel fans als het beste album wordt gezien is duidelijk melodischer. Betere nrs. hiervan zijn "Worst Case Scenario" en het altijd live-gespeelde "For The Record".

De derde cd "Engage", is wat gevarieerder, "Miles Apart" en "Black Clouds" zijn een van de "hits" waarbij het geschreeuw achterwege gelaten wordt. "Express Yourself" is een hip-hop cover van NWA, dat ze heel orgineel en geheel in Stretch Arm Strong stijl hebben gemaakt. Andere aanraders wat mij betreft zijn "Raise Your Fist", "Rising Again". en "Defect". Ze zijn hierna veel gaan touren met Good Charlotte en New Found Glory en meer.

De nieuwste cd "Free At Last" is een mengsel van de oude melodische hardcore van Stretch Arm Strong met emo, nu-metal, pop-punk en meer. "Faces" is een voorbeeld van dat laatste.
"The Sound Of Names Dropping" is een emocore nr, iets minder Stretch Arm Strong dan gewend, maar daardoor niet slechter.
Een van de beste nrs. vind ik persoonlijk "Hearts On Fire".
"A Time For Peace" is een ballad waarin zanger Chris McLane zelfs zijn piano-kunsten laat horen. Ook staan er natuurlijk de vertrouwde hardere S.A.S. nrs. op zoals de eerste track "The Hardest Part". Andere aanraders zijn: "Landslide", "This Time".. eigenlijk is de hele cd gewoon goed, net als de andere cd's trouwens.

Ik raad iedereen deze band aan. Het zal geen succesvol topic worden, maar ze verdienen het wel wat mij betreft.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ixnay op 18-03-2006 14:57:03 ]
  zondag 19 maart 2006 @ 16:32:18 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36170948
Ruim een jaar geleden (ongeveer ) een keer gezien in Arnhem.
Gave live-band.
Al een tijd niet meer gedraaid, eens kijken of ik nog wat van ze kan vinden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36201131
Jammer dat je het eerste en met afstand het beste album vergeet.

Rituals Of Life!

Het andere werk draai ik nooit meer, maar deze komt wel geregeld langs.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:23:51 #4
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_36208753
Rituals Of Life, helemaal vergeten.

Daar staan Outside Looking In, en For Now op, die cd doet inderdaad niet onder voor de rest..
Het is trouwens de tweede cd niet de eerste.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 maart 2006 @ 21:02:26 #5
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')