MeNicole geeft aan dat het niet schadelijk voor het kindje is zolang zij er ook niet ziek van wordt, maar mocht ze nu iets nemen en er ziek van worden....dan ben je toch al te laat?quote:
A, D, E en K zijn vetoplosbare vitaminen. Die kunnen gevaarlijk zijn als je teveel binnen krijgt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Er zijn wateroplosbare vitamines en vetoplosbare vitamines. Van een wateroplosbare (bijvoorbeeld vitamine C) plas je een teveel weer uit. Maar de vetoplosbare vitamines (ik meen dat A hieronder valt, maar er zijn er meerdere) slaat je lichaam op in je vetcellen. Van die vitamines kun je daardoor een overdosering krijgen en dat is niet altijd gezond.
nu begrijp ik je, en je hebt gelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:05 schreef Githa het volgende:
MeNicole geeft aan dat het niet schadelijk voor het kindje is zolang zij er ook niet ziek van wordt, maar mocht ze nu iets nemen en er ziek van worden....dan ben je toch al te laat?
Dus kun je al die producten beter laten staan, of je er nu vroeger wel of niet al eens mee besmet bent.
in die zin
Zie je wel, ik had al mijn vraagtekens gezet bij die extra vitamine k en d, ik vond het zo raar dat ene kant wordt gezegd datmoedermelk het beste is maar dat je wel even ken d moet geven want daarvan zit er te weinig inquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:54 schreef poemojn het volgende:
Toen ik me het laatst erin verdiepte (2004) las ik oa op diverse sites dat niet bekend is waarom foliumzuur helpt die handicaps te voorkomen. Een mogelijke verklaring was dat bij kinderen die zich niet goed ontwikkelden de zwangerschap sneller in een miskraam eindigde als foliumzuur werd geslikt.
Over die vitamine K en D: zit allebei wel in moedermelk; onderzoeken die aantonen dat 't er te weinig in zit zijn voor zover ik weet gedaan toen kinderen nog niet op verzoek gevoed werden. En vooral van 't colostrum waarin een hogere concentratie ervan zit kregen ze dan te weinig binnen.
Verder is het niveau waarin die vitamines moeten voorkomen bij kleine kinderen niet bekend (voor zover ik weet alweer), maar wordt er gerekend met volwassen niveaus. En het kan natuurlijk heel goed zijn dat er een reden is waarom die niveaus bij pasgeborenen lager zijn dan bij volwassenen.
Ik kende iemand die heel trots uitriep dat "de dokter heeft helemaal niet gezegd dat ik moest stoppen met roken tijdens de zwangerschap"quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:39 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het ehm... laat ik het tactisch zeggen... nogal bijzonder, dat bepaalde dames bijna aan het koketteren zijn met het feit dat ze zich niet aan alle welbekende adviezen over voeding en supplementen houden.
Werkelijk, ik kan niet begrijpen dat aanstaande moeders niet hoe dan ook het zekere voor het onzekere nemen t.a.v. de gezondheid van hun ongeboren kindje.
Had ze wel durven vertellen dat ze rookte danquote:Op donderdag 23 maart 2006 18:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik kende iemand die heel trots uitriep dat "de dokter heeft helemaal niet gezegd dat ik moest stoppen met roken tijdens de zwangerschap"Ja, dat zal hij wel vergeten zijn, muts, maar dat wil niet zeggen dat het nu dùs goed is (zo klonk het namelijk). En dat zegt iemand dan expres naar mij toe om mijn reactie te peilen
![]()
Precies.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:36 schreef Rewimo het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik geen enkele reden bedenken waarom je moedwillig (iets niet weten is een andere zaak) risico zou nemen met de gezondheid van je kind...
Maar dat ligt voor sommigen kennelijk anders. Dat moeten ze uiteraard zelf weten, maar begrijpen doe ik het niet.
Da's dus inderdaad altijd het probleem... "Vroeger ging het ook goed, dus nu ook". Ja, met de mensen die het zeggen is het inderdaad goed gegaan, maar vroeger waren er verhoudingsgewijs veel meer problemen met kindersterfte ed.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:51 schreef Leah het volgende:
En ja, mijn moeder ging ook heel anders met haar zwangerschappen om als dat we tegenwoordig doen, en mijn broer en ik zijn allebei gezond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |