Ja een kutfilm, met haar erop
![]()
Ik heb het over wave of destruction. Het plot is dat een slechterik fossiele brandstoffen wil winnen uit de zeebodem voor het Duitse helm-eiland Sylt, waarvoor hij echter wel even een deel van de plaatselijke zeebodem moet opblazen. Het probleem is alleen dat daardoor een vloedgof van 50 meter ontstaat welke zomaar even over dat kuteiland raast. Tot zover niets nieuws, laat die moffen ook eens geowned worden door het water.
Waar ik mij echter in toenemende mate aan begon te storen, naast het braindead-plot van de film, was het nasynchroniseren ervan. Nou zal je denken, die moffen synchroniseren toch alles na, maar in dit geval was het omgekeerd. De Duitse stemmen waren verdwenen ten gunste van Amerikaanse cowboystemmen! Als je weet hoe onnozel een in het Duits nagesynchroniseerde film klinkt ("Zum teufel! Die kohle sind von mir!"), nou dit was nog een graadje of 50 naar het noordoosten erger. Ik zat me helemaal het zweet uit mijn bilnaad te ergeren door dat niet overeenkomende gewauwel.
O ja, in het Duits heet de film "tsunami".