abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36117916
Hoi allemaal,

Heb al op google gezocht, maar kon niet echt iets vinden voor de 106. Vroeg me af of er misschien een techneut is hier die het wel weet.

Ik heb dinsdag een peugeot 106 accent gekocht. Alles goed en wel, maar toen ik de avond erna weg wou rijden, merkte ik op dat mijn dashboard verlichting het niet deed!

De lampjes van de rem, olie enzo werkte wel, maar die van de snelheidsmeter en klok dus niet . Dus ik kan niet na half 7/ 7 uur weg, want dan is het donker! Zielig he ;p.

Anyways. De zekeringen zijn wel goed, en ik kan volgende week vrijdag pas bij de peugeot garage terecht, dit duurt me te lang, dus willen mijn vader en ik het zelf proberen.

Weet iemand hoe dit moet? Ik heb bij sommige site gelezen dat het stuur eraf moet, lijkt me stug enzo maar wil het graag zeker weten. Het stuur zit er schuin op, maar daar had ik waarschijnlijk al iets voor gevonden .

(Heb de auto trouwen bij een autocentrum gekocht. Toen ik daarnaar toe ging, kon die jongen het niet maken. Dus ik was weer naar huis gegaan. In de avond heeft mijn vader gebeld en kreeg die te horen dat we het zelf moesten betalen. En hij begon er ineens over dat mijn Nissan een jankauto was (ok heel soms lijkt het of er een kindje onderligt ofzo, maar na een paar seconden is dat weg en gebeurt zelden.).

Alvast ontzettend bedankt!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_36118218
Stuur hoeft er niet af.
Kappen ff van het stuur afhalen, rond de teller unit ook, en de schroeven losdraaien.
Drie boven de teller unit dacht ik, en twee eronder.
Voorzichtig de drie teller unit naar voren halen, en de drie stekkers aan de achter kan eraf halen.
Met een beetje passen en meten kan je hem door het stuur heen halen.
(is mij wel gelukt bij een 106 tenminste)

Let bij het vervangen er wel goed op waar de lampjes inzaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door deliberator op 17-03-2006 16:20:56 ]
pi_36118285
Ow ja, je hebt echter wel tork schroevendraaiers nodig.
pi_36118331
Stuur kan er uiteraard ook af.
Zorg ervoor dat het stuur dan wel recht staat.
Dus de wielen recht onder de auto.
De dop in het midden van het stuur der af wippen.
Daarin zit een grote tork bout, die ff losdraaien en het stuur kan eraf.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:08:34 #5
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36120306
Zeg, er zit zo'n edit knop op dit forum hoor...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_36120651
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:08 schreef MikeyMan het volgende:
Zeg, er zit zo'n edit knop op dit forum hoor...
ff postaantal opkrikken
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:31:30 #7
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36136450
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:20 schreef deliberator het volgende:

[..]

ff postaantal opkrikken
Je vergeet de KM teller los te halen (moest laatst bij een 106 wel), gaat het gemakkelijkste aan de versnellingsbak, even rubber pieletje eruit trekkenen klaar.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_36137990
Nu je dashboard er toch af is kan je effe ook je km stand corrigeren

pi_36144261
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:31 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Je vergeet de KM teller los te halen (moest laatst bij een 106 wel), gaat het gemakkelijkste aan de versnellingsbak, even rubber pieletje eruit trekkenen klaar.

is niet nodig.
tenminste, as niet nodig bij de 106 waar ik het bij deed.
km teller deed het nadien ook gewoon
pi_36147988
Nou we gaan toch wachten op de garage... Mijn auto heeft de geest gegeven, naja het waterreservoir. En die mofo's waar ik die auto heb gekocht willen niets terug betalen en ze schijnen particulier te zijn en ook al geen automonteur .
Echter wist die wel te vertellen dat mijn schakelbak van de auto die ik had ingerolen niet goed was (Nissan Micra). Nog NOOIT problemen gehad met de schakelbak en hoe weet je dat als je geen automonteur bent?

Ik kan wel janken, 1800 euro kostte deze auto, en ik heb in 3 dagen tijd meer problemen dan ik in 2 jaar had met mijn Nissan . Oh wacht ik heb ook gejankt . Ik krijg mijn geld niet terug en die Nissan zou ik terug moeten kopen. We gaan nu wachten om te kijken hoe sterk we staan.

In ieder geval ontzettend bedankt voor de replies, helaas hadden we geen tork schroevendraaier en mijn vader wou het achteraf toch niet proberen. En ik, omdat ik meisje ben, mocht het niet proberen .
pi_36149308
Uit welk jaar issie?

Heb je trouwens niet wat ondertekend ofzo? Garantie afspraken gemaakt? Ik had ze toch aardig veel pijn gedaan als ik 1800 euro had uitgegeven aan een auto die binnen 3 dagen de geest geeft.
pi_36153838
Hij is van 1994 en de APK ging nog tot oktober 2006. Mijn Nissan was van 1991.

Ze hebben gezegd dat als er wat mis was binnen een maand ofzo dat we gewoon terug konden komen, maar toen ik daar eenmaal stond kon die die lampjes niet fixen. Nou ok, dat kan. Nu 'ontploft' het waterreservoir en dan verwacht ik wel dat ze dat betalen, want ik ga er van uit dat het gewoon een goede auto is.

Mijn moeder had gebeld en die was zo boos dat ze de hoorn er op het laatst op had gegooid. die man zat allemaal dat mijn Nissan niet goed was en dat het een jankauto was etc. Er onder uit proberen te komen.
Maandag gaat mijn vader de slang vervangen en nog iets en dan gaan we kijken of die het gewoon goed doet. Vrijdag aanstaande moet die in ieder geval naar de garage voor de lampjes.

Dit is in ieder geval geen manier om behandeld te worden en we gaan ook de ombudsman of iets dergelijks inschakelen mochten ze niet meewerken. We gaan niet naast die 1800 euro ook nog eens voor honderden euro's uitgeven omdat dat bedrijf een slechte auto levert...

En ik ben degene die zich schuldig voelt, want de auto was uiteindelijk mijn keuze, maar ja dit kon ik ook niet van te voren voorspellen, helaas.
  zondag 19 maart 2006 @ 10:42:42 #13
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36162411
Ontploft waterreservoir....

als je koppakking maar heel is dan!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_36165727
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:24 schreef joyvke het volgende:
Hij is van 1994 en de APK ging nog tot oktober 2006. Mijn Nissan was van 1991.

Ze hebben gezegd dat als er wat mis was binnen een maand ofzo dat we gewoon terug konden komen, maar toen ik daar eenmaal stond kon die die lampjes niet fixen. Nou ok, dat kan. Nu 'ontploft' het waterreservoir en dan verwacht ik wel dat ze dat betalen, want ik ga er van uit dat het gewoon een goede auto is.

Mijn moeder had gebeld en die was zo boos dat ze de hoorn er op het laatst op had gegooid. die man zat allemaal dat mijn Nissan niet goed was en dat het een jankauto was etc. Er onder uit proberen te komen.
Maandag gaat mijn vader de slang vervangen en nog iets en dan gaan we kijken of die het gewoon goed doet. Vrijdag aanstaande moet die in ieder geval naar de garage voor de lampjes.

Dit is in ieder geval geen manier om behandeld te worden en we gaan ook de ombudsman of iets dergelijks inschakelen mochten ze niet meewerken. We gaan niet naast die 1800 euro ook nog eens voor honderden euro's uitgeven omdat dat bedrijf een slechte auto levert...

En ik ben degene die zich schuldig voelt, want de auto was uiteindelijk mijn keuze, maar ja dit kon ik ook niet van te voren voorspellen, helaas.
Het bewijs waarom je mensen MET verstand moet meenemen als je een auto koopt.

Verder zoals Flick zegt: hopen dat je koppakking heel is, want dat gaat ching-ching bling-bling worden... (lees = VEEL euro's)

Volgens mij heb je gewoon een helemaal verneukte auto gekocht die nooit onderhoud heeft gehad...

Ontploft water reservoir: heeft zo een ding geen overloop ofzo dan

Volgens mij is je wagen warm gelopen en doordat het water nergens meer kon ontsnappen is je waterreservoir ontploft, of je overloop was verstopt...

Want ik herinner me bij de space wagon van me pa dat toen de motor warm liep (koeling werkte niet meer) dat alle water uit de overloop was ontsnapt...

Heb je niks raars gemerkt aan je temperatuur meter ?
pi_36166463
Ik had iemand met verstand meegenomen. Mijn vader heeft er wel verstand van enzo hoor. Ik ben dus niet alleen gegaan. De auto zag er gewoon goed uit ook en de km stand was ook goed 118.000 dus dat viel ook wel mee. Er zit wel een nieuwe uitlaat onder. Dus ik denk dat er op zich wel onderhoud aan geweest is. Anders stop je er ook geen nieuwe uitlaat onder als het een k*t auto zou zijn.

En er zit geen temp meter op het dashboard, dus kon niet eens zien hoe warm die werd :/.
De koppakking is als het goed is gewoon heel. De rest ziet er in ieder geval niet beschadigt uit. In ieder geval lekt er alleen een beetje water dus het valt best mee denk ik.

En mocht er naast de slang en het waterreservoir nog meer kosten aan zitten dan gaat deze auto eruit en kopen we er 1 bij de garage. We gaan in ieder geval actie ondernemen, want dit is niet normaal.
pi_36166638
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:45 schreef joyvke het volgende:
Ik had iemand met verstand meegenomen. Mijn vader heeft er wel verstand van enzo hoor. Ik ben dus niet alleen gegaan. De auto zag er gewoon goed uit ook en de km stand was ook goed 118.000 dus dat viel ook wel mee. Er zit wel een nieuwe uitlaat onder. Dus ik denk dat er op zich wel onderhoud aan geweest is. Anders stop je er ook geen nieuwe uitlaat onder als het een k*t auto zou zijn.

En er zit geen temp meter op het dashboard, dus kon niet eens zien hoe warm die werd :/.
De koppakking is als het goed is gewoon heel. De rest ziet er in ieder geval niet beschadigt uit. In ieder geval lekt er alleen een beetje water dus het valt best mee denk ik.

En mocht er naast de slang en het waterreservoir nog meer kosten aan zitten dan gaat deze auto eruit en kopen we er 1 bij de garage. We gaan in ieder geval actie ondernemen, want dit is niet normaal.
Een vraag: hoe zie je dat de koppakking heel is ?

Want ik kan je vertellen dat je dat niet van buitenaf kan zien...

Wat voor 106 is het eigenlijk ? Wat voor motor, wat voor uitvoering enzo ?
pi_36193400
Zulke zaken lijken mijns inziens onder garantie te vallen.
Als alle dashboard lampjes defect zijn, heeft de auto ook geen controle beurt gehad voor deze opgehaald is door TS.
Tevens is er naast een garantie ook zoiets als een verwachtingstermijn.
Dit houd in dat je mag verwachten dat een auto het niet meteen begeeft.

Als het een bij de Bovag aangesloten garage is, kun je altijd nog contact opnemen met Bovag.
Wellicht dat zij je hierbij kunnen helpen, en de garage kunnen "dwingen" de problemen kostenloos, of tegen gereduveerd tarief te verhelpen.

Ik vind het eigenlijk toch wel erg triest dat zo'n garage houder nog niet eens de dashboard lampjes kan vervangen.
En als hij begint te zeuren of het feit dat de door jou ingeruilde auto zo slecht is, dan is dat zijn probleem en had hij deze maar grondig moeten bekijken voor hij hem accepteerde als inruil auto.
pi_36333855
We hebben de auto al weer terug van de garage.

Koppakking is inderdaad kapot. En met de motor is ook iets niet goed. Als ze die meten geeft die een te hoge waarde aan (ik weet niet meer wat). Al met al gaat het 500 euro kosten, met het bedrijf (waar de auto is gekocht) hebben we na veel ruzie afgesproken dat wij 250 euro betalen, de rest is op hun kosten.

Zodra de auto gemaakt is, gaat die de deur uit en kopen we er 1 bij de garage. We hebben er geen goed gevoel over en zijn bang dat het een probleem auto word.

En ze hebben inderdaad mijn Nissan niet eens bekeken voordat ze hem kochten. Helaas zijn ze niet aangesloten bij de BOVAG, maar we zijn nu wel via de ombudsman aan het informeren.

Maar goed, dat ze iets willen betalen is al een hele stap. Koop in ieder geval nooit je auto bij een autocentrum, maar doe slim en koop hem bij een garage! Had ik eerder aan moeten denken, maarja, wist ik veel dat het oplichters waren .
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:34:46 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36334228
Te hoge compressie? Tmoet niet gekker worden... :|
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_36334868
Volgens mij wel ja. Ik weet het niet helemaal zeker. We krijgen nu een ruilmotor ofzo die wordt ingebracht op kosten van dat bedrijf. Wij betalen voor het hele handeltje 250 dus en dat bedrijf de rest. Mijn moeder en ik hebben allebei het gevoel dat die auto wegmoet, omdat we beide denken dat die meer problemen gaat opleveren. Naja dan kopen we een andere auto. Hopelijk krijgen we nog redelijk wat terug voor deze maar ben bang dat we heel veel moeten inleveren .
pi_36337708
Een uitlaat vv ze alleen omdat het voor apk moet. Dat is geen onderhoud maar reparatie. Onderhoud is olie, filtertjes, alles bekijken. Preventief dus.
En zo een nissan micra heeft mijn moeder ook. Van 90. Prima karretjes en alles is goedkoop op de sloop te krijgen omdat er veel van zijn. Een 106 lijkt me niet eens zo een verbetering. Veel jonger is die niet. Hij ziet er wel wat mooier uit. Maar meer neit.
pi_36348869
Een peugeot 106, in ieder geval die ik had/ heb die trekt op de snelweg sneller op. Daar voel ik me net iets fijner in, omdat mijn Nissan echt moeite had om tot de 80 te komen. Nu wil het zo dat onze invoegstroken omgeving Drunen/ Den bosch wel aan de korte kant zijn, maar bij andere uitvoegstroken heb ik het ook. Niet alleen ik trouwens, iedereen die in mijn autootje heeft gereden. Hierdoor zat ik dus niet echt vaak op de snelweg ^^;. Daardoor wou ik een autootje die wat sneller optrekt. Mijn broertje zei dat het een verademing was om nu in zijn peugeot te rijden (ook een 106 overigens).

Maarja achteraf was ik beter afgeweest om mijn Nissan te houden . We hadden ook al aangeboden dat we deze auto in zouden ruilen voor 1300 en dan die Nissan terugkrijgen. Dus dan zouden we 500 euro inleveren, maarja ze houden hem zelf, helaas.

Dus de auto gaat gemaakt worden, door een garage naar de keuze van hun. Daardoor vertrouwen we het zaakje ook niet helemaal en gaat de auto er ook gewoon uit. We zijn in ieder geval nog steeds bezig met de CNV en de ombudsman, kijken of we meer geld terug kunnen krijgen. Want nogmaals, het is niet normaal om zo van je geld afhandig gemaakt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')