Het is zo dat het in deze tijd niet verkeerd is om kinderen te laten zien dat er in de wereld ook dingen zijn die niet zo mooi zijn. Ik denk dus dan dat het wellicht goed is om kinderen films te laten zien die volgens de keuring eigenlijk nog niet geschikt voor hen zouden zijn. Ik merkjte het bij kennissen.
Kinderen van 6-9 kijken de meest geweldadige films waar hoofden worden afgehakt etc.. (Highlander ,LOTR) en vinden het prachtig. Nu had ik ook een film meegenomen die , naar ik dacht , een stuk onschuldiger is dan die films. namelijk de mummie. Ik had voor de kinderen deze film opgezet en wat schertst mijn verbazing?? Ze zijn allemaal bang en ik kreeg te horen dat ze het hele weekend niet hebben kunnen slapen..
Waarom zijn kinderen wel bang van de mummy en niet van films waar de afgehakte hoofden je om de oren vliegen??? En wat vinden jullie ervan, is het goed om kinderen te laten wennen aan dat soort films, omte laten zien dat de wereld niet zo mooi is als bij Ken, Barbie en Sesamstraat?