abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36108186
Welkom bij RJP voor Dummies

Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Een vergeefse poging is het zeker niet gebleken, gezien de grote populariteit van RJP voor Dummies.
Al spoedig gooide RJPvdD hogere ogen dan het origineel (RJP) op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H forum.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, onder wie ik mezelf eigenlijk niet reken (maar enfin), kunnen dan hier terecht in "RJP voor Dummies".
Tussen plaatjes door kan je het feuilleton 'Avonturen in de Fok!straat' lezen.

enjoy

1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede overburen van RJP
2e amendement: Geen blote tieten vóór de namiddagborrel.

een link naar deze openingspost

RJPvD nu ook op de Fok! Wiki!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_36108231

Deze meneer, inderdaad een Griek, werd door Niemand geraden en daarom plaatste ik ook dit plaatje van hem (rechts):

vrijdag 17 maart 2006 @ 09:23:16 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36108241
ow even wat anders doen en nu zitten jullie hier.....
Make love, not war ☮
pi_36108277
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:19 schreef Tokay het volgende:
"In het land der blinden is éénoog koning", slaat op meneer?
Nee. Maar je hebt al wel een stapje in de goede richting gezet.
pi_36108310
Ha.
Aldus.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:29:16 #6
71048 Tokay
makes your day!
pi_36108375
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:23 schreef Diaan73 het volgende:
ow even wat anders doen en nu zitten jullie hier.....
Oeh! We zijn zo snel, Diaan...

Stapje dichterbij. Hmmm, ja, dat-ie één oog heeft, bedoel je zeker, pyl?

Dag Z.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_36108396
HZ!

En hier ligt hij in het midden:

Er hoort natuurlijk weer een verhaal bij, Diaan!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:37:45 #8
71048 Tokay
makes your day!
pi_36108537
Waarom zijn de figuren om hem heen zoveel kleiner?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_36108589
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:37 schreef Tokay het volgende:
Waarom zijn de figuren om hem heen zoveel kleiner?
Aha! Dat is omdat meneer zoveel groter was ...

vrijdag 17 maart 2006 @ 09:41:31 #10
114177 Diaan73
pi_36108615
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:30 schreef pyl het volgende:
HZ!

En hier ligt hij in het midden:

[afbeelding]

Er hoort natuurlijk weer een verhaal bij, Diaan!
Of course..... * wacht gewoon weer op het mooie verhaal en is dol op (mooie) verhalen
Make love, not war ☮
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:43:37 #11
71048 Tokay
makes your day!
pi_36108663
Een Griekse reus met één oog, dus?

Geen idee, pyl. Please, enlighten me.
pi_36108731
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:43 schreef Tokay het volgende:
Een Griekse reus met één oog, dus?
Ja!

Dit is de allerbekendste uit de Griekse mythologie. Zijn naam hoef je niet te geven, maar het verhaal moet lukken ........
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:51:17 #13
71048 Tokay
makes your day!
pi_36108817
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:46 schreef pyl het volgende:
Ja!

Dit is de allerbekendste uit de Griekse mythologie. Zijn naam hoef je niet te geven, maar het verhaal moet lukken ........
Haha, dat moet je nèt aan mij vragen... Heeft het Alziend Oog er soms iets mee te maken?
pi_36108893
Polyphemos (Grieks: Πολύφημος) is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is een cycloop; zoon van de zeegod Poseidon en de gorgo Medousa. Polyphemos woont op een eiland in een grot, waar hij een kudde schapen houdt die hij dagelijks weidt. Wanneer Odysseus en zijn bemanning, op terugreis van Troje naar hun thuis Ithaca, voet aan wal zetten, worden ze in de grot, waarvan de toegang afgesloten wordt door een zware rots, door de cycloop gevangen gehouden. Iedere dag vreet de cycloop een aantal mannen op.

Dan verzint Odysseus een van zijn fameuze listen: hij stelt zich voor aan Polyphemos als "Niemand", en voert hem dronken met onversneden wijn. Zodra de cycloop slaapt nemen de mannen een groot stuk hout dat bij het vuur ligt en vormen het met hun zwaarden tot een scherpe spies; de punt wordt in het vuur gloeiend gemaakt. Odysseus en zijn mannen drijven de staak met kracht in het slapende oog van Polyphemos (afbeeldingen twee en drie). De blinde cycloop ontwaakt brullend van de pijn en probeert tevergeefs zijn belagers te doden. De Grieken zijn echter nog niet gered, want de opening naar buiten wordt door een reusachtige rots versperd. Odysseus realiseert zich dat zij de rots nooit kunnen verplaatsen, en besluit te wachten totdat Polyphemos zijn kudde gaat weiden.

Polyphemos verplaatst op een gegeven moment de rots om de weg voor zijn schapen vrij te maken. Hijzelf zit bij de toegang en controleert op de tast of het wel alleen schapen zijn die de grot verlaten (afbeelding vier). Daarom binden de Grieken zich hangend onder de schapen vast. Odysseus hangt onder een ram. Wanneer de cycloop door heeft dat ze zijn ontsnapt, roept hij hulp. De andere cyclopen vragen wie hem het oog heeft uitgestoken, waarop Polyphemos antwoordt: 'Niemand'. (Wat was het toch een goochemerd hè, die Odysseus?)

Maar, beste mensen, zoals zo vaak in de Griekse mythologie, kwam ook hier hoogmoed voor de val. Want toen Odysseus wegvoer, lachte hij de cycloop van verre uit en riep daarbij zijn echte naam, om de cycloop te laten weten wie hem zo voor schut had gezet. Polyphemos vervloekte Odysseus, en riep zijn vader Poseidon, de zeegod, aan. Deze zou Odysseus gedurende zijn omzwervingen over de zeeën tegenwerken; het duurde nog twintig jaar voordat Odysseus thuiskwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door pyl op 17-03-2006 10:08:37 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:56:22 #15
18772 pos
@@sweet@@
pi_36108911
Dat is Polyphemus
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_36108953
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:56 schreef pos het volgende:
Dat is Polyphemus
Heel goed pos!

Had ik nou nog maar even gewacht.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:59:03 #17
18772 pos
@@sweet@@
pi_36108977
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:58 schreef pyl het volgende:

[..]

Heel goed pos!

Had ik nou nog maar even gewacht.
Ja idd...ik baalde ook al
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:02:48 #18
71048 Tokay
makes your day!
pi_36109057
Fraai verhaal pyl, maar ik zag eigenlijk alleen een knoert van een taalfout.
Een gevalletje copy/paste, zeker?
pi_36109156
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:02 schreef Tokay het volgende:
Fraai verhaal pyl, maar ik zag eigenlijk alleen een knoert van een taalfout.
Een gevalletje copy/paste, zeker?
Ja, het is een product van wikipedia in samenwerking met pyl, gefabriceerd in drie minuten. Waar zie jij die knoert trouwens?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:08:51 #20
71048 Tokay
makes your day!
pi_36109208
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:06 schreef pyl het volgende:
Ja, het is een product van wikipedia in samenwerking met pyl, gefabriceerd in drie minuten. Waar zie jij die knoert trouwens?
Daarom, ik neem jou ook niets kwalijk.
quote:
De andere cyclopen vragen wie hem het oog heeft uitgestoken, waarop Polyphemos antwoort: 'Niemand'.[...]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:11:15 #21
71048 Tokay
makes your day!
pi_36109263
Plus: ik bemerkte ook wat stijldingetjes die niet bij jou passen.

Maar goed, daar ging het uiteindelijk niet om. Ik kende het verhaal niet.
pi_36109320
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:11 schreef Tokay het volgende:
Plus: ik bemerkte ook wat stijldingetjes die niet bij jou passen.
Het is die verduvelde haast hè? Please enlighten me, wordt er gevraagd en dan wil ik de mensen snel terwille zijn .... daaraan kleven de nodige risico's, inderdaad.

Kom, wie heeft er nog een Griek op de plank?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:14:47 #23
114177 Diaan73
pi_36109350
heb je ook een plaatje van Odysseus .... die naam heb ik nu al best vaak gelezen... lijkt overal en nergens te zijn...
Make love, not war ☮
pi_36109419
Aldus.
pi_36109445
Nana!!! Nog altijd oogverblindend, zal ik maar zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')