quote:Zwaarste Amerikaanse luchtaanvallen op Irak sinds 2003
BAGDAD/TEHERAN - De Amerikaanse strijdkrachten zijn donderdag een groot offensief begonnen tegen mogelijke verzetsstrijders die zich zouden ophouden rondom de Iraakse stad Samarra, 100 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad. Volgens een verklaring gaat het om de grootste luchtaanval in Irak sinds de invasie van Amerikanen en Britten in maart 2003.
Bij de operatie zijn vijftig vliegtuigen en 1500 Amerikaanse en Iraakse militairen betrokken. Volgens de Amerikaanse krijgsmacht zal de actie, die de codenaam Operation Swarmer draagt, naar verwachting "een aantal dagen" duren. Het hele gebied wordt grondig uitgekamd.
Iraakse militairen verlaten een helikopter in het kader van 'Operation Swarmer'
In Samarra maakte een bomaanslag vorige maand een belangrijk sjiitisch heiligdom vrijwel met de grond gelijk. De terreurdaad ontketende in heel Irak een golf van geweld tussen sjiitische en soennitische moslims, die het land op de rand van een burgeroorlog heeft gebracht.
quote:vrijdag 17 maart
Vandaag wolkenvelden, maar ook hier en daar zon.
Een hogedrukgebied boven het zeegebied tussen IJsland en Schotland met een uitloper naar Scandinavië houdt een oostelijke stroming in stand waarin veel bewolking voorkomt.
Met deze oostelijke stroming wordt relatief koude lucht aangevoerd. In het noorden kan in de nacht en ochtend nog een vlokje sneeuw uit de bewolking dwarrelen. De temperatuur ligt nu rond het vriespunt: onder de bewolking iets daarboven, daar waar het even is opgeklaard iets eronder. Overdag houden wolken nog steeds de overhand, maar de zon laat zich vooral in het zuiden ook zien. 't Wordt zo'n 5 graden als de zon schijnt, maar onder het wolkendek wordt het hooguit 3 graden. De noordoostenwind blijft matig, langs de kust af en toe vrij krachtig.
quote:• guitarist.nl
• pakkee79
• Mark_Hartink
• Snowhand
• 19butterfly82
• Appeltaarten
• Feniks
• Mendelevium
• topique
• _Dana_
• the_avalanche
• HerderBezem
• Steephsel
• CrazyChiz
• Kitiem_3000
• www.kephas.tk
• konijnenkeizer
• LosingMyReligion
• kimxx
• KiWiTjuh
• prevent
• Nicky-G
• Lboy
• assel180
• Artjan
• Majonijntje
• YellowFlower
• Fanghorn
• Xtr3mE
• Maarten_Morfine
• rraynie
• IL_Piccolo_Nano
• Dirkman
• Ninnoc
• fourever
• Vynix
• Gsusod
• baschie
• m.buruma
• raz0r
• Jonne
• Bram42
• swenshady
• Bart_Simpson
• bavara
• Rereformed
• Neo2K-
• dreeske
• Mr.Spy
• Knighthawk
• Glottis
• GlasSex
• Kwets
• FoxF1
• Betteke
• ljay
• EnEmA
• xf0rz
• Guido-Andolini
• GoingDepressed
• gauloisdevin
• Harold_S
• doevie
• R2k2
• SandaP
• Dr.Adder
• alucard
• warpozio
• googelaar
• Remco2002
• DJTommy
• tweakit
• Lt_BaseLine
• mauzr
• MAY-be
• DropRuitje
• marco_spn
• SweetPain
• Rabieluh
• WarlordPain
• Racemol
• Dekamp
• Skoezie
Dus..quote:Algemeen
1845 - De Engelse uitvinder Stephen Perry patenteert het elastiek.
Economie
1982 - De Nederlandse journalisten Koos Koster, Jan Kuiper, Joop Willemse en Hans ter Laag worden vermoord in El Salvador.
1798 - Na een lange periode de grootste handelsorganisatie te zijn geweest, werd de Vereenigde Oostindische Compagnie ontbonden.
Oorlog
1942 - In het concentratiekamp Belzec worden de eerste joden systematisch vergast.
Politiek
1861 - het koninkrijk Italië wordt uitgeroepen
1948 - De Benelux landen, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk tekenen de overeenkomst van Brussel, welke een voorloper is van de NATO overeenkomst.
1959 - De 14e Dalai Lama, Tenzin Gyatso, vlucht naar India. Hij steekt op 31 maart de grens over.
1969 - Golda Meir wordt premier van Israël.
Sport
1991 - In Bonn scherpt Ron Dekker, zwemmer van De IJsel uit Deventer, het Nederlands record op de 100 meter schoolslag kortebaan (25 meter) aan tot 59,70.
2000 - Zwemster Therese Alshammar uit Zweden verbetert bij de wereldkampioenschappen in Athene haar eigen wereldrecord op de 100 meter vrije slag kortebaan (25 meter): van 52,80 naar 52,17. Haar landgenoot Lars Frölander verbetert zijn eigen mondiale toptijd op de 100 meter vlinderslag: 50,44.
Ik moet denken aan een jongen die ik onderweg tegen kwam. Die nam de telefoon op met "Floris". En ik dacht gelijk:quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik moet denken aan een jongen die ik onderweg tegen kwam. Die nam de telefoon op met "Floris". En ik dacht gelijk:
" Floris. Ridder Floris"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |