Klopt mazaru, oorlogstijd? Ja we hadden wel honger ja, in de gaarkeukens likte mijn moeder als kind de grote pannen (waar ze in paste) tot de bodem leeg of had ze een lepeltje bij haar....Met haar vader kilometers fietsen of lopen naar een boer die nog aardappels had....en niet klagen, nog steeds niet? Ze is wel erg zuinig en bewaart allesquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die generatie van vlak voor, tijdens en vlak na de oorlog, is echt een generatie van doorzetters.
Ik heb mijn moeder ook nog nooit horen klagen over de oorlogstijd, of over de hongerwinter (wij wonen in het westen van het land)
Moet je mij eens horen als ik een week geen boodschappen heb gedaan.![]()
Ik neem er mijn petje voor af, maar het is af en toe ook wel lastig, want je weet nooit of ze wat mankeren.![]()
Gekneusde ribben zijn echt heel erg pijnlijk![]()
Wens haar maar beterschap van ons it_was_me![]()
zelfs die van mijquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:50 schreef golfer het volgende:
En niet klagende ouders? Mwoah....mijn ervaringen zijn helaas anders op dat gebied.
Mijn ouders leven (helaas) intussen allebei niet meer, maar je kunt je voorstellen dat zij als Joden behoorlijk getraumatiseerd waren na die oorlog en het overleven van de diverse kampen en ik snap hun geweeklaag daarom natuurlijk wel, hoewel het daardoor behoorlijk veel impact op onze opvoeding heeft gehad.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:24 schreef laffer het volgende:
ik heb al die verhalen wel gehoord, die oorlog heeft een enorme impact op m`n ouders en familie gehad, degene die nu nog leven hebben het er nog steeds over
Wij posten niet graag in door pubertjes geopende topics.quote:
Ik gedraag me al heel volwassen.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij posten niet graag in door pubertjes geopende topics.
zal ik die maar op slot gooien, dubbel enzoquote:
Doe maarquote:Op zondag 19 maart 2006 00:54 schreef laffer het volgende:
[..]
zal ik die maar op slot gooien, dubbel enzo![]()
(ik heb dat topic geloof ik nog nooit gezien trouwens)
trustuh, and have funquote:Op zondag 19 maart 2006 00:56 schreef Messenga het volgende:
[..]
Heul goed!
Ik ga m'n nest opzoeken, vriendin wil morgen dat ik langskom.
Jepquote:Op zondag 19 maart 2006 01:01 schreef it_was_me het volgende:
-knip-
Babyboom-generatie zijn we.quote:
*mee eens is*quote:
Ja mooi gezgd alleen snap ik rancune in deze context niet??quote:Op zondag 19 maart 2006 01:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Babyboom-generatie zijn we.
Gemankeerde ouders, die ondanks hun ellende hebben geprobeerd de volgende generatie waarden en normen (insert kostsmiley over Balkenende) bij te brengen. Hard werken en nadat die oorlog alles van ze had afgenomen, weer een bestaan opbouwen en ondanks de weinige luxe artikelen of geld binnen gezinnen ons toch liefdevol (met soms wat rancune) op te voeden?
Het woord materialisme is later pas ontstaan.
Rancune tegen die hun onrecht aangedaan hebbende mensen/volken.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:25 schreef SuperMOM het volgende:
Ja mooi gezgd alleen snap ik rancune in deze context niet??
Jouw Alzheimer of Korzakov of in ieder geval het niet meer begrijpend kunnen lezen van je?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |