Ik ging vroeger altijd met genoegen naar de Royal Theater in mijn woonplaats Roermond.
Tevens de enige bioscoop in dit stadje. Er staan nooit veel films tegelijk op het programma.
Iets wat ik kan begrijpen als kleinere bioscoop met een beperkte budget.
Keuzes moeten gemaakt worden en prioriteiten gesteld worden.
In tijden waar veel grote films op ongeveer hetzelfde moment uitkomen, is het ook moeilijk om een keuze te maken.
Zo is Munich pas sinds vorige week hier in de bioscoop gaan draaien.
Ik ben ook nooit echt blij geweest met hun soms rare keuzes voor films.
Zo zijn er de afgelopen maanden talloze flutfilms verkozen boven toch de grotere en betere films.
Nanny McPhee, Monster in Law, Keeping Mum, Fun with Dick and Jane werden verkozen boven films als Brokeback Mountain, Walk the Line in het filmprogramma. Die enige kans om die films te kunnen bekijken, is in de sneak preview als je geluk hebt. En een film als Batman Begins heeft zelfs nooit gedraaid hier.
En richt de bioscoop zich overwegend op kinderfilms. Zo werden er enkel de Nederlandse versies van The Chronicles of Narnia en Charlie and the Chocolate Factory vertoond.
En omdat er in de straal van 15 km van mijn omgeving geen fatsoenlijke alternatief is waar een ruimere programma draait, ben ik meestal verbannen tot enkel deze bioscoop. Hoewel het de afgelopen jaren steeds armoediger is geworden, hogere prijzen voor de entree en eten/drinken rekent, heeft het deze week zijn absolute dieptepunt bereikt.
Ik checkte vanmiddag het nieuwe filmprogramma van de komende week en mijn oog viel op de film ´KURTLAR VADISI´ (Engelse titel: The Valley of the Wolves').
![]()
Nou weet ik ook dat het filmgenot bij deze bioscoop regelmatig verstoord wordt door Marokkanen, Turken en ander kansloze hangjongeren gespuis. Maar nu lijkt het erop dat ze zelfs het filmprogramma aan gaan passen voor dit soort lui. Ik heb het nu echt gehad met deze KUTBIOSCOOP, hoe het ze in godsnaam in hun kop kunnen halen om wanneer je maar max. 5 films op het programma kan zetten, je in godsnaam een Turkse schijtfilm (6.2 op IMDB) erbij zet.
Hadden ze geen Syriana of Good Night and Good Luck kunnen kiezen.
Dit is tevens een noodkreet naar Pathé en/of Utopolis. Vestig jezelf ALSTUBLIEFT in Roermond, want onze enige bioscoop in de stad is niet meer te redden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?