abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36094570
Ik ging vroeger altijd met genoegen naar de Royal Theater in mijn woonplaats Roermond.
Tevens de enige bioscoop in dit stadje. Er staan nooit veel films tegelijk op het programma.
Iets wat ik kan begrijpen als kleinere bioscoop met een beperkte budget.
Keuzes moeten gemaakt worden en prioriteiten gesteld worden.
In tijden waar veel grote films op ongeveer hetzelfde moment uitkomen, is het ook moeilijk om een keuze te maken.
Zo is Munich pas sinds vorige week hier in de bioscoop gaan draaien.

Ik ben ook nooit echt blij geweest met hun soms rare keuzes voor films.
Zo zijn er de afgelopen maanden talloze flutfilms verkozen boven toch de grotere en betere films.
Nanny McPhee, Monster in Law, Keeping Mum, Fun with Dick and Jane werden verkozen boven films als Brokeback Mountain, Walk the Line in het filmprogramma. Die enige kans om die films te kunnen bekijken, is in de sneak preview als je geluk hebt. En een film als Batman Begins heeft zelfs nooit gedraaid hier.
En richt de bioscoop zich overwegend op kinderfilms. Zo werden er enkel de Nederlandse versies van The Chronicles of Narnia en Charlie and the Chocolate Factory vertoond.
En omdat er in de straal van 15 km van mijn omgeving geen fatsoenlijke alternatief is waar een ruimere programma draait, ben ik meestal verbannen tot enkel deze bioscoop. Hoewel het de afgelopen jaren steeds armoediger is geworden, hogere prijzen voor de entree en eten/drinken rekent, heeft het deze week zijn absolute dieptepunt bereikt.

Ik checkte vanmiddag het nieuwe filmprogramma van de komende week en mijn oog viel op de film ´KURTLAR VADISI´ (Engelse titel: The Valley of the Wolves').

Nou weet ik ook dat het filmgenot bij deze bioscoop regelmatig verstoord wordt door Marokkanen, Turken en ander kansloze hangjongeren gespuis. Maar nu lijkt het erop dat ze zelfs het filmprogramma aan gaan passen voor dit soort lui. Ik heb het nu echt gehad met deze KUTBIOSCOOP, hoe het ze in godsnaam in hun kop kunnen halen om wanneer je maar max. 5 films op het programma kan zetten, je in godsnaam een Turkse schijtfilm (6.2 op IMDB) erbij zet.
Hadden ze geen Syriana of Good Night and Good Luck kunnen kiezen.
Dit is tevens een noodkreet naar Pathé en/of Utopolis. Vestig jezelf ALSTUBLIEFT in Roermond, want onze enige bioscoop in de stad is niet meer te redden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_36094613
Allochtonen .
pi_36094722
Ze willen nu eenmaal een betere bezetting hebben
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:32:20 #4
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36094736
ghalalamamamalghaagladasghahaha
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:33:26 #5
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36094776
Wel kut dat ze er geen ondertiteling doen bij die turkse film. Of zouden ze dat doen om escalatie te voorkomen? Als er immers autochtonen bij zo'n film gaan zitten worden ze de bios uitgeramd
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:35:42 #6
3767 Herald
Come get some
pi_36094852
dat soort kleine bioscoopjes draaien meestal het meeste kinderfilms, de echte filmliefhebber slaan dat soort theaters toch meestal over om naar een grote bioscoop te gaan. Ouders met kinderen doen dat soort moeite niet.
Wel frappant dat ze die Turkse film zonder ondertiteling uitzenden. Komt zekeromdat je verdraaid veel lef moet hebben om als blanke in een zaal vol opgefokte Murkjes te gaan zitten
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Donald Duck held donderdag 16 maart 2006 @ 19:36:26 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36094880
neenee, da's heel slim. er komen allemaal turken op af, dan wordt de zaal afgesloten en wordt de politie erbij gehaald. dan wordt iedereen gecontroleerd op wapen- en drugsbezit, en openstaande boetes.
Dergelijke acties zijn al een groot succes in rotterdam en amsterdam
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:37:04 #8
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36094899
Dat betekent dus concentraties van mensen die die taal spreken. Even rentokill bellen dus.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:38:17 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36094929
Dat ze iets gaan draaien waar ze verwachten succes mee te hebben, is gewoon commercieel inzicht. Maar de afwezigheid van ondertitels begrijp ik niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36094961
Alle allochtonen zijn kuthomo's.
pi_36095071
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel kut dat ze er geen ondertiteling doen bij die turkse film. Of zouden ze dat doen om escalatie te voorkomen? Als er immers autochtonen bij zo'n film gaan zitten worden ze de bios uitgeramd
Hier is nog een leuke anekdote:

Ik ben gisteravond naar Munich gegaan in die bioscoop. Er zaten maar 7 mensen (incluis mijzelf) in de zaal.
Ik als filmliefhebber samen met 2 andere filmliefhebbers. Maar laten er net op dat moment ook 4 reljongeren zitten, die luidkeels zitten te praten, hun iPod aan hebben staan, zitten te SMS´en, regelmatig luidruchtig de zaal uitlopen om meer chips te halen. Het waren geen Marokkanen/Turken bizar genoeg.
Maar het was duidelijk te zien dat het om 4 VMBO-lui ging die nooit van het woord fatsoen hebben gehoord. En daarbij het kijkgenot flink voor mij en de andere 2 bezoekers hebben vergald. Nadat een andere bezoeker op een niet zo nette maar gerechtvaardigde manier aan de VMBO-lui duidelijk heeft gemaakt dat ze hun kop moesten houden, reageerde zij lachend en als respons gingen ze juist meer lawaai maken.
Ik hield mij rustig maar ik kookte van binnen.
Ze zouden dit soort lui moeten verbannen uit de bioscopen.
pi_36095093
Had dan in ieder geval even mét ondertitels gedaan, dan is het nog best leuk ook!
pi_36095097
Wat een held ben je, dat je die fatsoenlijke bezoeker even bent gaan helpen
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:45:18 #14
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36095136
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:43 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Hier is nog een leuke anekdote:

Ik ben gisteravond naar Munich gegaan in die bioscoop. Er zaten maar 7 mensen (incluis mijzelf) in de zaal.
Ik als filmliefhebber samen met 2 andere filmliefhebbers. Maar laten er net op dat moment ook 4 reljongeren zitten, die luidkeels zitten te praten, hun iPod aan hebben staan, zitten te SMS´en, regelmatig luidruchtig de zaal uitlopen om meer chips te halen. Het waren geen Marokkanen/Turken bizar genoeg.
Maar het was duidelijk te zien dat het om 4 VMBO-lui ging die nooit van het woord fatsoen hebben gehoord. En daarbij het kijkgenot flink voor mij en de andere 2 bezoekers hebben vergald. Nadat een andere bezoeker op een niet zo nette maar gerechtvaardigde manier aan de VMBO-lui duidelijk heeft gemaakt dat ze hun kop moesten houden, reageerde zij lachend en als respons gingen ze juist meer lawaai maken. Ik hield mij rustig maar ik kookte van binnen.
Ze zouden dit soort lui moeten verbannen uit de bioscopen.
dat zijn de ergsten, van die gastjes die op de achterste rij zitten en maar m&m's gaan gooien enzo
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36095232
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

dat zijn de ergsten, van die gastjes die op de achterste rij zitten en maar m&m's gaan gooien enzo
Ze gooiden nog net geen M&M´s, maar de ene gast verslikte zich wel bijna in een mentos. Ik zou zelfs geld toe hebben gegeven, als dat zou gebeuren.
pi_36095339
Bij pathe draaien ze ook turkse films
Voices tell me I'm the shit.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:54:45 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36095406
Ik zou ook maar geen joghurt of doner eten...of erger nog, tulpen in je woonkamer zetten..

misschien geeft het af
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:55:48 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36095434
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Het waren geen Marokkanen/Turken bizar genoeg.
Bizar zeg.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36095461
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat ze iets gaan draaien waar ze verwachten succes mee te hebben, is gewoon commercieel inzicht. Maar de afwezigheid van ondertitels begrijp ik niet.
Commerciele inzicht, mede dankzij hun briljante filmprogrammering ( ) heeft de bioscoop de laatste paar maanden juist zeer weinig bezoekers getrokken. Ik weet dat Roermond ook veel filmliefhebbers kent, maar die moeten dan naar Echt, Weert of Eindhoven om naar een fatsoenlijke bioscoop te gaan of gewoon de films downloaden, zoals ik de laatste tijd ook steeds vaker doe.
Ik wil het niet downloaden want ik kijk de nieuwste films ook liever op het grote scherm met goed geluid en beeld maar door de wantoestanden bij de plaatselijke bioscoop ben ik haast wel genoodzaakt dit te doen.
pi_36095491
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Bizar zeg.
Vind je ook?
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:59:02 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36095533
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik weet dat Roermond ook veel filmliefhebbers kent, maar die moeten dan naar Echt, Weert of Eindhoven om naar een fatsoenlijke bioscoop te gaan of gewoon de films downloaden, zoals ik de laatste tijd ook steeds vaker doe.
Daarom waren er maar liefst 7 mensen die naar Munich gingen kijken? En als ik je verhaaltje lees, dan waren het er eigenlijk maar 3.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:59:39 #22
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_36095559
Veel shoarma eten en dan tijdens de film een vieze bedwelmende knoflook scheet laten en snel welopen
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:00:28 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36095584
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daarom waren er maar liefst 7 mensen die naar Munich gingen kijken? En als ik je verhaaltje lees, dan waren het er eigenlijk maar 3.
Ach joh, binnen een straal van 15 kilometer is geen andere bioscoop. Laten we aannemen dat er 20 km verder dan wel een zit. Lijkt me voor een 'filmliefhebber' toch een klein stukje rijden, om daarna fatsoenlijk van een film te kunnen genieten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36095723
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien heb ik wellicht overdreven. Maar is zeker een kern van ´echte´ filmliefhebbers in Roermond. Maar ik denk dat die inmiddels ook al niet meer naar die bioscoop gaan.
pi_36095792
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ach joh, binnen een straal van 15 kilometer is geen andere bioscoop. Laten we aannemen dat er 20 km verder dan wel een zit. Lijkt me voor een 'filmliefhebber' toch een klein stukje rijden, om daarna fatsoenlijk van een film te kunnen genieten.
Dat is voor mij geen optie. Ik ben nog niet in het bezit van een rijbewijs en om telkens een trein te nemen (met de steeds duurdere treintickets) om elders een film te pakken, is geen optie. Ik zou per bezoek dan zeker 20 euro kwijt zijn en voor een arme scholier als ikzelve is dat ondoenlijk en niet reeël.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')