Ik weet niet helemaal zeker als dat met het HBO anders zit, maar doorgaans krijg je hem alleen met je 18e.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:46 schreef m-ice het volgende:
nja ik word in april 17(A) dus ik moet best lang gaan wachten voor een OV:P maar is het nou echt waar dat je boven 18 moet zijn voor een OV?
quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef timmeeeh het volgende:
een huisgenootje van mij is 17, doet HBO en heeft een OV studentenkaart. dus ja, het kan.
quote:a. Leeftijd
De algemene regel is dat iemand 18 jaar of ouder moet zijn om studiefinanciering aan te kunnen vragen. Het aanvragen van studiefinanciering kan totdat iemand de leeftijd van 30 jaar heeft bereikt. Er is echter één uitzondering, iemand die een hogere of universitaire opleiding gaat volgen maar nog niet de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt, heeft ook recht op studiefinanciering.
Spreiding van de HBO opleiding is minder dan die van MBO scholen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:01 schreef MOD het volgende:
Als je van <havo komt krijg je hem volgens mij al eerder dan op je 18e
Stinkerts
HBO valt onder "hogere of universitaire opleiding".quote:
Daaromquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:09 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
HBO valt onder "hogere of universitaire opleiding".
maw het klopt wat ik zeg.
dat is een zeer goede nieuws:)quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef timmeeeh het volgende:
een huisgenootje van mij is 17, doet HBO en heeft een OV studentenkaart. dus ja, het kan.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:41 schreef Kang-He het volgende:
Volgens mij krijg je'em alleen wel een maand later omdat je kinderbijslag nog een kwartaal doorgaat.
maar das toch alleen maar fijn?quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daaromerbij, dat het nog klopt ook
![]()
Klopt. Je krijgt pas stufi en OV in oktober ipv in september.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:41 schreef Kang-He het volgende:
Volgens mij krijg je'em alleen wel een maand later omdat je kinderbijslag nog een kwartaal doorgaat.
Geen idee, dat moet je stufi even bellenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:02 schreef m-ice het volgende:
ah dat is ook goed:P maar hoeveel krijg ik dan van stufi?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |