Ik vind er helemaal geen hol meer aan om uit te gaan op zaterdagavond. Automatisch zeggen we steeds "mwah nu maar niet, volgende keer maar weer eens". Wist eigenlijk niet direct waarom, maar ben er al achter. Sowieso zijn de prijzen absurd, want 8 euro aan de deur van een doodsimpele tent betalen en je bent alleen nog maar binnen. Dan 5,50 euro voor een baco in een pisglaasje waar ze hooguit een centimeter rum in doen, beetje cola en het grootste deel ijs. Maar oke, als je eens een leuke avond wil dan kijk je niet naar geld
Goed, het grootste struikelblok is voor mij nog dat we eerst thuis tot kwart voor 1 s'nachts moeten zitten wachten, doordat iedereen pas om 0:59 uur heen gaat. En echt 'gezellig-druk' word het bijna nooit, want 9 van de 10 keer blijven mensen dan toch maar thuis, wij wel tenminste, want dan zijn we al te moe en leggen lekker onderuit op de bank. Het is nooit meer zo van; laten we eens kijken in het cafe om een uur of 10 of 11, want er zit gewoon geen HOND!! Waardeloos!
Eerder gingen we om 10 uur heen en om half 3 als een balletje naar buiten, 12 taxi's voor de deur, instappen, naar huis en naar bed zodat je ook zondag nog wat aan je dag had. Nu is het eerst een uur of zelfs 2 wachten op een taxi die niet komt, dan eindelijk thuis maar het is al licht als je naar bed gaat om 7 uur!
En ook natuurlijk de nieuwe term die zo ontstond; thuis "voordrinken". Wat ik dan weer logisch vind als ik zie hoeveel geld het scheelt voor degenen die dronken willen zijn.
Dan hebben we nog de jeugd die alleen klutsers vreten met spa blauw omdat ze de drank te duur vinden. En echt hoor, dat worden er duidelijk steeds meer, want in mijn tijd zag je geen jochies van 15 aan de drugs. Ik zie dat en denk, o jee hoe gaat dat met mijn kinderen later...