quote:Is de kaaskorst eetbaar?
Gedurende het rijpingsproces droogt de kaas in. De buitenkant van veel kaassoorten (waaronder Goudse kaas) verhardt hierdoor. Op deze wijze ontstaat een mooie gesloten korst. Om te voorkomen dat de kaas 'uitzakt' en om een gelijkmatige rijping te bevorderen, moet de kaas regelmatig worden gekeerd. Tijdens dit keren worden de kazen ook voorzien van een kaascoating.
Deze kaascoating kunt u op de kaas herkennen aan het plastic velletje/laagje dat boven op de kaaskorst zit. In de kaascoating zijn stoffen verwerkt (waaronder natamicine) die de kaas beschermen tegen mogelijke bacteriën van buitenaf. Hierdoor is de kaascoating (dus het plastic velletje) niet eetbaar. De kaaskorst direct onder het plastic laagje is wel eetbaar.
Als je die korstjes wel opeet ga je je gedragen als een kruising tussen Tonks en Maikuuulquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:09 schreef Sjoem het volgende:
Je kan alles opeten, maar of het smaakt is een tweede.
Maarre:
[..]
kruizing, jawelquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:16 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Als je die korstjes wel opeet ga je je gedragen als een kruizing tussen Tonks en Maikuuul
Het is dus af te raden!
Je mammie heeft helemaal gelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:21 schreef Slarioux het volgende:
Mij werd geleerd door mijn mammie dat dat plastic is.
Daar gaat dit topic niet over, tis trouwens een te laag vetpercentage, weet waar je over praat.quote:
Bobbelbuikquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:25 schreef Extend het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over, tis trouwens een te laag vetpercentage, weet waar je over praat.
En waar het topic hoort op 82, meneer buzzer.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:30 schreef Developersrus het volgende:
ONZ is op 49
Hey, fuck ff een eind op, vuile proletarier!quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:30 schreef Developersrus het volgende:
ONZ is op 49
Volgens mij wordt er iemand schizoquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:36 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hey, fuck ff een eind op, vuile proletarier!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |