abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2006 @ 08:17:18 #1
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36077050
Hallo, ik ben nu (denk ik) zo'n 7 weken zwanger en heb een flinke verkoudheid te pakken (normaal gesproken ben ik echt nooit ziek of verkouden), ik heb ontzettende pijn in mijn keel, hoest veel en mijn neus zit verstopt. Ik vraag me alleen af welke medicijnen ik kan gebruiken. Aangezien ik nog in die drie maanden zit en ik weet dat alles wat ik tot me neem, invloed kan hebben op de ontwikkeling, ben ik hier heel voorzichtig in. Ik las zelfs op internet dat je geen inbuprofen mag gebruiken. Wie heeft dit ook (gehad) en wat hebben jullie gebruikt?
Alvast bedankt... waren die drie maanden maar voorbij ben zo bang dat het fout gaat.
  donderdag 16 maart 2006 @ 08:28:22 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_36077152
je mag alleen paracetamol. Als je erg verstopt zit kan je aan je huisarts vragen of je neusspray mag gebruiken. Sowieso misschien handig om ff langs je huisarts te gaan. sterkte!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 08:29:17 #3
81992 Githa
pi_36077164
Als je zo verkouden bent dat je medicatie denkt nodig te hebben dan zou ik even langs de huisarts gaan, beterschap!
  donderdag 16 maart 2006 @ 08:38:10 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36077252
Idd even aan de huisarts vragen. Op Internet kom je zoveel tegenstrijdige verhalen tegen. Of bij de apotheek vragen welke medicijnen je wel of niet mag gebruiken. Een (zelfgemaakte) zoutoplossing als neusspray kan natuurlijk wel.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:11:09 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36080484
Of een neusspray voor babies.
pi_36080649
Succes met je verkoudheid in de zwangerschap, deze combinatie kan soms erger zijn dan dat je gewend bent heb ik me wel eens laten vertellen op de cursus samen bevallen ofzo. In de zwangerschap van Chiara ben ik vrijwel de hele zwangerschap verkouden geweest en in de zwangerschap van Yoram ben ik zo verkouden geweest, zo erg was ik het nog nooit eerder geweest. Ik heb en hele tijd mijn eten niet geproefd, was erg extreem.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:54:22 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36081671
Probeer zo min mogelijk echte medicijnen tot je te nemen. Paracetamol mag je wel gewoon nemen. Wat ik zelf altijd prettig vind (ookal zit dat misschien gewoon tussen de oren) is Citrosan. Dat is een poeder waar paracetamol in is opgelost verrijkt met vitamine C. Dit los je op in heet water en dat drink je als het iets afgekoeld is. Geeft mij het gevoel dat ik er echt iets tegen doe, zonder dat het schadelijk kan zijn voor de baby.
En haal bij de apotheek een leeg neusspray-flesje. Doe hier een eigengemaakte zoutwateroplossing in.
Tot zover het kruidenvrouwtje. Beterschap!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:06:10 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36083584
otrivin Baby mag je gebruiken in de zwangerschap (dat is zoutoplossing) en verder pure paracetamol tegen de pijn. (liever geen pijnstillers met hulpstoffen).

't is wel vervelend. Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:16:38 #9
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36089099
Bedankt allemaal. Gelukkig is de keelpijn wat minder geworden en over gegaan in een kriebelhoest, wel erg vervelend, maar kopjes thee met honing werken wel moet ik zeggen. Normaal gesproken zou ik lekker op drop gaan sabbelen, maar dat is nu ook niet aan te raden als ik de artsen moet geloven.

Echt pijn heb ik niet, loop gewoon te snotteren terwijl ik normaal echt nooit ziek ben, zou dat echt komen door de zwangerschap? Het is allemaal zo nieuw weet niet wat normaal is en wat niet. Heb nog nooit zoveel achter internet gezeten als in de afgelopen weken :-)

Nogmaals bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')