abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36069494
Ben vandaag in Rotterdam geweest en was toch wel erg onder de indruk van het volgende vaartuig:
quote:
Semisubmersible crane and pipelaying (J-lay) DP vessel

Classification:
Lloyds Register and R.I.Na.
Compliance: NMD, HSE, USCG Rules

Dimensions:
Length: 198 m
Breadth: 87 m
Depth to main deck: 45 m
Transit draft: 10.5 m
Operational draft: 27.5 m

Dynamic positioning:
DP (AAA) Lloyds Register; IPD 3 R.I.Na.; Class 3 Norwegian Maritime Directorate notations; fully redundant.

Mooring system:
14 x 1,350 kW single drum winches, each 3,350 m x 3¾" mooring line and 40 t anchors.

Propulsion and thrusters:
4 x 4,500 kW propulsion azimuthing units, fixed pitch
2 x 5,500 kW retractable azimuthing units, fixed pitch
4 x 3,000 kW retractable azimuthing units, fixed pitch
2 x 2,500 kW bow tunnel units, fixed pitch

Power plant:
Total power plant 70,000 kW, 10,000 Volt;
12 diesel generators on heavy fuels divided
in 4 fire segregated engine rooms; classified UMS

Ballast system:
Computer controlled system with simulation capabilities comprising 4 x 6,000 t/h ballast pumps, fully redundant.

Lifting facilities main crane:
2 twin S 7000 model fully revolving bow mounted Amhoist
cranes. Main blocks tandem lift: 14,000 t
Main block single lift: 7,000 t revolving at 40 m rad./41 m
tieback 6,000 t revolving at 45 m rad./50 m tieback
Aux.1 block: 2,500 t revolving at 74 m rad.
Aux. 2 block: 900 t revolving at 115 m rad.
Lowering capability to 450 m below sea level
Whip hook: 120 t revolving at 150 m rad.

Pile driving/handling equipment availability:
2 Menck MHU 3000 hydraulic hammers.
2 Menck MHU 1700 hydraulic hammers.
2 Menck MHU 1000 hydraulic hammers.
2 Menck MHU 600 hydraulic hammers.
1 Menck MHU 220 hydraulic hammer.
1 Menck MHU 195 hydraulic hammer.
2 underwater power packs.
1 hydraulic hammer compensator.
Slim and free riding mode capability. Full spread of internal/external elevators ranging from 20" to 102" i./o. dia.
2 levelling system range 66" - 72" dia. - 900 t capacity.

J-Lay system:
Pipe diameter range from 4" to 32"
Main laying tension system 525 t with tensioners,
up to 2,000 t with friction clamps;
Laying tower angle 90º - 110º
Abandonment/Recovery system double capstan winch
with 550 t capacity (up to 2,000 t with clamps)
Number of welding stations: 1
Number of NDT and field joint stations: 1
Pipe string quadruple joint
Pipe storage capacity up to 6,000 t

Crew facilities:
405 fully AC single or double cabins up to 800 persons.

Helideck:
Suitable for two BV234 LR Chinook helicopters (one parked).
Classified helicopter refueling system.








(foto's zijn vanmiddag door mij gemaakt)
pi_36069787
Heb dat ding ook eens mogen aanschouwen, schitterend vaartuig. Ongelooflijk eigenlijk dat zoiets zeewaardig is.
Old Tyme Hardcore!
pi_36069959
Hadden ze wel eens mogen verven
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_36070355
Staan mooie kranen op
pi_36070453
Schitterend ding is het inderdaad

Zag hem vanmiddag ook
pi_36071887
Het zusje van de Thialf.... alleen is die van de concurrent (Heerema, Nederlands). Ze liggen bij Keppel Verolme, volgens mij doen ze alleen wat aanpassingen aan de J-Lay tower, maar er zullen vast wat meer klusjes gebeuren. Was paar weken geleden toevallig bij Keppel voor een ander projectje dat daar ligt. De Saipem 7000 is van dichtbij altijd wel mooi om even te zien....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36076355
zon ding gebruik ik ook voor woon werk verkeer, erg handig
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_36076397
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 02:53 schreef Rev- het volgende:
zon ding gebruik ik ook voor woon werk verkeer, erg handig
als het maar een ruime kofferbak heeft...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_36076401
Dit is er ook een maar hier schieten ze raketten mee af

pi_36076576
Best groot! Die kranen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36076580
Ik zeg 1 woord: Titanic
pi_36077073
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 04:20 schreef StefanP het volgende:
Best groot! Die kranen...
Sterker nog, dé grootste ter wereld... Samen met zijn zusje, de Thialf, dan... Deze twee kranen verdelen de complete markt voor heave-lifting in de offshore industrie, moet behoorlijk lucratief zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36099687
Heeey die ligt denk ik al een maandje ofzo recht tegenover mijn werk. Vanuit mijn kantoor kan ik er de hele dag tegenaan kijken. Het wordt wel donker als dit vaartuig voorbij komt. Hopelijk binnenkort nog een keer aan boord kijken als we er nog aan het werk zijn tenminste. Das een andere afdeling.
pi_36099731
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:49 schreef Drive-r het volgende:
Het zusje van de Thialf.... alleen is die van de concurrent (Heerema, Nederlands). Ze liggen bij Keppel Verolme, volgens mij doen ze alleen wat aanpassingen aan de J-Lay tower, maar er zullen vast wat meer klusjes gebeuren. Was paar weken geleden toevallig bij Keppel voor een ander projectje dat daar ligt. De Saipem 7000 is van dichtbij altijd wel mooi om even te zien....
Vergeet de Balder en de Hermus ? niet. Die liggen af en toe of in Vlissingen of nabij de Calandbrug in Europoort
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:08:37 #15
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36099785
das wel een vrij forse jongen ja.
Een blok degelijkheid als je het mij vraagt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36100021
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:06 schreef Sbv6 het volgende:

[..]

Vergeet de Balder en de Hermus ? niet. Die liggen af en toe of in Vlissingen of nabij de Calandbrug in Europoort
Die zijn van een veel kleinere klassen. De Saipem 7000 en de Thialf delen de wereldmarkt voor de echte heavy lifts... Zij liften beiden iets meer dan 14.000 ton, de Balder en Hermus halen volgens mij max 8000/9000 ton, da's nogal een verschil.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 03:40:01 #17
46960 StefanP
polemicist
pi_36106451
Vaart ie ook zelf of wordt ie gesleept en zijn die thrusters alleen voor kleine manoevers?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36106588
Hij schijnt zelf te kunnen varen.
Dit is wel een aardige site van iemand die (denk ik) bij Keppel Verolme werkt.
http://home.zonnet.nl/john-r/op_deze_pagina_komen_diverse_fot.htm
pi_36107263
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 03:40 schreef StefanP het volgende:
Vaart ie ook zelf of wordt ie gesleept en zijn die thrusters alleen voor kleine manoevers?
Hij vaart zelf, nogal grote thrusters...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 maart 2006 @ 23:56:23 #20
27284 jedel
DUAL == Twice the Fun!
pi_36219317
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:06 schreef Sbv6 het volgende:

[..]

Vergeet de Balder en de Hermus ? niet. Die liggen af en toe of in Vlissingen of nabij de Calandbrug in Europoort
hermus = Hermod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')