abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:41:22 #126
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_41070264
Anathema - Temporary peace (het nummer is technisch gezien iets van 19 min. lang, maar het grootste gedeelte van die tijd wordt opgevuld met geluidseffecten. Niettemin wilde ik het nummer hier toch vermelden )
Cairo - Western desert
Dream Theater - A change of seasons
Dream Theater - Octavarium
Dream Theater - Six degrees of inner turbulence
Fates Warning - A pleasant shade of gray
Fates Warning - The ivory gate of dreams
Meshuggah - I (mwah, niet ECHT achtergrondmuziek, maar toch )
Miscellane - Laments
OSI - The thing that never was
Rush - 2112
Rush - Cygnus X-1
Spock's Beard - The healing colours of sound (live)
Spock's Beard - The great nothing
Symphony X - The divine wings of tragedy
Symphony X - The odyssey
Transatlantic - Duel with the devil
Transatlantic - Stranger in your soul
pi_41070309
Oasis - Magic Pie.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_41071493
Niet echt achtergrond muziek, maar wel lang zonder ook maar een minuut te vervelen:

Queen - The March Of The Black Queen (net geen 7 minuten)
Queen - The Prophet's Song (8 min)
Led Zeppelin - In My Time Of Dying (11 min)
Genesis - Supper's Ready (23 min)
Genesis - The Knife (9 min)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:03:17 #129
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_41073521
Mike Oldfield - Ommadawn (hele cd)
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_41124016
The Orb - Blue Room

46 minuten!
pi_41126153
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:44 schreef Maethor_Veleg het volgende:

Nightwish - Ghost Love Score
Die is mooi!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_41127774
Ground Zero - Consume Red (45 min. geloof ik)
Manuel Gottsching - E2 E4 (59 min.)
Rovo - Sinno (Live) (35 min.)
Allman Brothers - Mountain Jam (Live) (34 min.)
John Zorn & Naked City - Leng Tch'e (32 min.)
Main - Kaon (21 min.)
John Zorn & Painkiller- Your Inviolable Freedoms (Live) (21 min.)
Can - Yoo Doo Right (21 min.) misschien wel de allermooiste die ik ken wat dat betreft

en vele, vele anderen
pi_41133438
Mogwai vind ik erg goed. Het nummer Fear Satan (16:19 minuten) is één van de betere nummers naar mijn mening.
pi_41194868
immortal technique-dance with the devil
pi_41211604
Prince heeft een paar hele goede lange nummers gemaakt. Purple Rain is natuurlijk overbekend, maar daarnaast heeft hij in de jaren 80 een aantal fantastische, inventieves langere versies van singles opgenomen. Ik noem met name:

- She is always in my hair (ruim 7 minuten, b-kant van een 12 inch): psychedelische pop, toewerkend naar een geweldige climax

- Mountains (bijna 10 minuten, 12 inch versie van een single): 1 van de beste soul/funk tracks aller tijden, wat mij betreft, geweldige sly-stone achtige climax.

- Shockedelica (ongeveer 7 minuten, b-kant van een 12 inch): rauwe, harde funk, gezongen met vervormde 'camille'-stem, licht dreigend en donker, met een erg gemene gitaarsolo in de tweede helft van het nummer.

- Crystal Ball (titelnummer van de outtake cd-set Crystal Ball), opnieuw licht dreigende muziek gezongen met de 'camille'-stem, begint mysterieus en kaal met drumcomputer en een meanderd orkest. Het nummer gaat gaandeweg alle kanten op qua stijlen (jazzrock, een stukje reggae, symfonische rock, speech-fragmenten, gegil) terwijl de tekst cryptisch en luguber verhaalt over het einde van de wereld. Daarna komt het nummer weer uit bij het basismotief.
Van dit nummer bestaat overigens een nog iets langere en sterkere bootleg-versie, in de gereasde versie zijn helaas wat spannende stukken en achtergrondvocalen van Wendy en Lisa weggelaten.

Ook in de 90 heeft Prince nog een paar erg sterke lange remixes uitgebracht. Ik noem:

- 200 Balloons (b kant van een 12 inch): dit nummer, weggelaten van de Batman soundtrack, heeft een echt loeiharde funkbeat, smerig gitaarwerk en de energielevels slaan op tilt in de drukke finale, waarin achtergrondvocalen, gitaarsolo's en vreemde, alienachtige stemmetjes de climax vormen.

- Thieves in the temple (12 inch versie van de single): langere versie van de single, het eerste deel is identiek, maar met een percussieve break, het tweede deel is een drukke jam vol energie, en bereikt een climax op dezelfde wijze als 200 balloons (drukke, stuiterende beats, achtergrondvocalen die over elkaar heen buitelen, gitaarsolo's en een bluesy mondharmonica sample)
pi_41211990
saybia secret track, 16 min ofzo relaxed
pi_41212100
Nog wat fraaie lange nummers van andere artiesten:

Worlparty- Give it all away: psychedelische gitaren op een droge dummachine beat wordt gaandewegs steeds drukker en chaotischer, met een fraai gebruikte go-go sample als rode draad (op het album 'Bang' is het nummer in tweeen geknipt, met de jamachtige finale als reprise op het eind van het album)

Van Morrison - Listen to the Lion: misschien wel mijn favoriete lange nummer, op album is het al heel mooi, maar de live-versie op het album 'Its too late to stop now' is echt adembenemend, ijzersterk gezongen, van gefluister, naar soul-achtige uithalen en woordloos gescat, 1 van Vans beste vocale prestaties ooit.
Van heeft trouwens wel meer sterke lange nummers gemaakt: ik noem Veedon Fleece (titelnummer van de gelijknamige CD), Op het album Into the music staan behoorlijk wat lange, subliem gezongen nummers, die heerlijk naar een soul / traditionele R&B climax werken, en verder het alle kanten opgaande, literair-spirituele Sumemertime in England en het meditatieve When Heart is open (beiden op het album Common one).

REM - Leave: het langste nummer dat ze ooit opnamen (bijna 8 minuten), rauwe gitaarock met een continue loeiende sirene en een erg sombere tekst vol zelfbeklag. Niet een nummer voor elk moment, maar het heeft iets lekkers rauws en jachtig.

Tenslotte, voor de jazz-liefhebbers, Miles Davis heeft een paar zeer fraaie lange nummers opgenomen, ik noem vooral: Orange op het album Aura (zeer 'vrij' nummer dat jazz met rockgitaar en symfonische invloeden combineert op basis van een droge funk-achtige beat), van een hele andere orde, een oudje, gemaakt met Gil Evans: Concerto de Aranjaz (van het album sketches of spain), een orchestraal stuk, met werkelijk ontroerend mooi spel van Miles.
pi_41213606
ohh en vergeet Nigh in Tunisia van Miles David niet....
  zondag 27 augustus 2006 @ 02:13:01 #139
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_41214265
Dan opper ik Olé van Coltrane met een glansrol voor McCoy Tyner op de piano.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_41360226
Dream Theater - Learning to Live (11:30 min.)
pi_41360301
Chkchkchk - There's no fucking rules dude. .
Óf.
Sigur Rós - Petur.

Beide iets meer dan 10 minuten.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_41361083
Waarschijnlijk zijn Echoes en Atom Heart Mother Suite (van Pink Floyd) al genoemd.
Voodoo Chile van Jimi Hendrix (15min)
Chameleon van Herbie Hancock (15min)
A Very Cellular Song van de Incredible String Band (13min)
In-A-Gadda-Da-Vida van Iron Butterfly (17min)
Moonchild, In The Court Of The Crimson King van King Crimson (resp. 12 en 9min)
I'm Going Home (van Woodstock) van Ten Years After (9min)
We Will Fall van The Stooges (10min)
Child In Time van Deep Purple (10min)
Calvary van de Quicksilver Messenger Service (13min)

En dan nog een lang nummer dat geen opbouw of climax heeft:
Thursday Afternoon van Brain Eno (61min)

En als je echt maf bent ( ) kan je dit nog effe luisteren:
Ufo van Guru Guru (10min)
feest
pi_41363593
Magenta - Children of the sun (19:00)
Magenta - The white witch (20:23)
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:18:43 #144
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_41363807
Sun - Nitro
Kwartier ongeveer.
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 21:01:55 #145
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_41375763
2 machtige nummers die kippevel opwekkend zijn:
Tool-Third Eye
Opeth- Black rose immortal (20 minuten lang genieten)
Hallowed be my name
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')