abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 19:50:17 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36065946
Iemand hier ervaring met de squeezebox ...

wat een extreem leuk dingetje .. je kunt hem aansluiten op je stereo toren en bedienen met een afstandsbediening. Je sluit hem gewoon aan op je netwerk (kan dus ook draadloos)

erg leuk ! en hij werkt ook met audioscrobbler

* Bosbeetle weet wat hij wil voor zn verjaardag
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 20:28:53 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36067255
Infeite is het een soort externe geluidskaart maar dan met een bult extra functies
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:32:41 #3
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_36067366
Wat is het, wat doet het, en waarom zou ik het willen?
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 20:37:25 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36067545
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:32 schreef dikkedorus het volgende:
Wat is het, wat doet het, en waarom zou ik het willen?
het is een hardware apparaatje dat je aan je stereo toren kunt aansluiten en via een (draadloos) netwerk laat communiceren met je computer. Zo heb je dus je computer op je stereo toren en de squeezebox zelf heeft een afstand bediening zodat je muziek kunt luisteren van je computer zonder daadwerkelijk dingen via de computer te regelen. En waarom je dat wilt het scheelt een boel gedoe met kabels van de computer naar de stereo. En je kunt blijven audioscrobblen ookal lijkt het alsof je naar de radio luisterd. Ook kun je nu dus internet radio via de 'radio' luisteren.

Lijkt mij ideaal
pi_36067623
Prijzig apparaatje, maar wel mooi
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 20:41:06 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36067676
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:39 schreef Cid het volgende:
Prijzig apparaatje, maar wel mooi
de ideale oplossing als je alleen maar crappy notebook boxjes hebt maar wel een goede stereo
pi_36067850
Inderdaad, eigenlijk zou mijn stereo gewoon bluetooth moeten ondersteunen, zijn we in een keer klaar met het gezeur
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 20:51:13 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36067992
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:46 schreef Cid het volgende:
Inderdaad, eigenlijk zou mijn stereo gewoon bluetooth moeten ondersteunen, zijn we in een keer klaar met het gezeur
haha mijn stereo komt ongeveer uit 82 dus ik denk niet dat ze de bluetooth technologie toen kende !
pi_36068278
werkt ie ook op linux en mac?
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 21:00:21 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36068309
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:59 schreef Lunar het volgende:
werkt ie ook op linux en mac?
volgens de site wel
quote:
System requirements:

* All systems: 256MB RAM, ethernet or wireless network, and 20MB hard disk space
* Macintosh: Mac OS X 10.3 or later
* Windows: 733Mhz Pentium running Windows NT/2000/XP
* Linux/BSD/Solaris/Other: Perl 5.8.3 or later
pi_36068342
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

volgens de site wel
[..]
Had ik niet verwacht toppie!
pi_36068447
Oooo multi-platform door Perl zo te zien, leuk

Goed om te zien dat bedrijven inzien dat niet alle PC's op Windows draaien tegenwoordig.

"not that there's something wrong with that"
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 21:06:54 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36068481
tis allemaal open source dus ook vage dingen als psp als afstandsbediening functies

of telefoon

pi_36084120
ik heb de oude squeezebox 2 in 2004 nog meegesleept uit de States voor n vriend van me.
deze ziet er qua design al stuk beter uit. Overigens Pandora = geweldig.
pi_36084920
Eerste indruk: op zich wel leuk, maar totaal verkeerd afgewerkt... ze gaan namelijk uit van een pc-gebaseerd apparaat, ipv een aanvulling op je stereo toren.

- Er zit een volumeregeling op dat ding. Dat is totaal overbodig! Mijn stereo heeft al een volume regeling, die werkt voor alle apparaten in mijn stereo. Dit is gewoon net zo'n apparaat, vergelijkbaar met een cd-speler.
- De afstandsbediening is foeilelijk! (ok, kwestie van smaak, maar toch) En ik heb geen pda of psp om dat ding te bedienen.
- De software: geen ervaring mee, maar waarom zou je daar nutteloze features als skins inbouwen? Geef je tijd en geld beter uit aan een gigantisch goed playlist of library systeem. Dit is server-side software en zou (met uitzondering van library/playlist functies) vrijwel onzichtbaar moeten draaien.
- Ripping service??? $129 betalen om gescript 100 cd's via LAME om te zetten naar MP3? Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen...

Voorlopige conclusie: Veel te duur en verkeerd van opzet. Voor hetzelfde geld heb je een Pinnacle Showcenter 200, die ook nog eens (HD-)video kan weergeven. Het uiterlijk van het apparaatje is misschien wat minder, maar de functionaliteit is veel uitgebreider.

Zowieso zijn er heel wat makers van deze zogenaamde "streaming audio(/video)-boxen, allemaal met hun eigen voor- en nadelen. Deze valt voor mij in de minder goede categorie.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 15:28:14 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36087670
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:46 schreef Anton het volgende:
Eerste indruk: op zich wel leuk, maar totaal verkeerd afgewerkt... ze gaan namelijk uit van een pc-gebaseerd apparaat, ipv een aanvulling op je stereo toren.

- Er zit een volumeregeling op dat ding. Dat is totaal overbodig! Mijn stereo heeft al een volume regeling, die werkt voor alle apparaten in mijn stereo. Dit is gewoon net zo'n apparaat, vergelijkbaar met een cd-speler.
- De afstandsbediening is foeilelijk! (ok, kwestie van smaak, maar toch) En ik heb geen pda of psp om dat ding te bedienen.
- De software: geen ervaring mee, maar waarom zou je daar nutteloze features als skins inbouwen? Geef je tijd en geld beter uit aan een gigantisch goed playlist of library systeem. Dit is server-side software en zou (met uitzondering van library/playlist functies) vrijwel onzichtbaar moeten draaien.
- Ripping service??? $129 betalen om gescript 100 cd's via LAME om te zetten naar MP3? Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen...

Voorlopige conclusie: Veel te duur en verkeerd van opzet. Voor hetzelfde geld heb je een Pinnacle Showcenter 200, die ook nog eens (HD-)video kan weergeven. Het uiterlijk van het apparaatje is misschien wat minder, maar de functionaliteit is veel uitgebreider.

Zowieso zijn er heel wat makers van deze zogenaamde "streaming audio(/video)-boxen, allemaal met hun eigen voor- en nadelen. Deze valt voor mij in de minder goede categorie.
hmm nu je het zo zegt die volumeregeling en de ripping service heb ik ook niet nodig. Die rommel van die skins en softbox gedoe zijn gemaakt door die community die er omheen loopt en over genomen door de maatschappij zelf maar idd niet nodig. Die pinnacle vind ik dan weer minder want ik kan toch geen fotos of films op mijn radio zien

Maar wat zou je aanraden ik heb iets minimaals nodig zoals jij beschrijft gewoon een 'cd speler' maar dan dus vanuit mn computer .. en met wireless. (en het liefst 1 waar ik geen server voor hoef op te zetten maar die ook gewoon vanaf mn computer speelt .. ik zal nog wel eens een server bouwen maar dat is nog niet in korte termijn)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 16-03-2006 15:38:23 ]
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:38:16 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36087952
Collega van me heeft 'm, en een vriend van me heeft 'm.. ze zijn er beide erg happy mee.

Die volume-instelling hoef je natuurlijk niet te gebruiken als je 'm aan je hifi-set knoopt,
maar je kunt 'm dus ook direct aan een speakerset hangen.
Verder kun je er zelf flink op los scripten voor dat ding.

Nog specifieke vragen ?
zzz
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 15:40:33 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36088022
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:38 schreef L.Denninger het volgende:
Collega van me heeft 'm, en een vriend van me heeft 'm.. ze zijn er beide erg happy mee.
Nog specifieke vragen ?
Ja wel dus heb je er echt een server voor nodig of loopt het ook goed als je het gewoon op je 'werk-computer' doet ...
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:53:37 #19
31101 _Led_
pi_36088394
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja wel dus heb je er echt een server voor nodig of loopt het ook goed als je het gewoon op je 'werk-computer' doet ...
Die squeezebox hang je gewoon aan je netwerk, op een computer waar muziek op staat installeer je hun software (SlimServer) en klaar ben je.
zzz
pi_36088791
Voor 129 euro heb je een Apple Airport Express. Volledig wireless access point, wireless usb printen, itunes muziek streamen naar je stereo vanaf PC en MAC. In iTunes kun je shoutcast streams zetten, mp3's afspelen.

Is toch veel mooier?
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:20:06 #21
31101 _Led_
pi_36089209
Maar voor zover ik het begrijp moet je met de Airport Express dus je muziek selecteren op je computer, op play drukken en dan komt het geluid uit je stereo.
Gewoon wireless audio transmission dus.
Da's heel fijn, maar dan zou ik dus nog steeds elke keer naar mn computerkamer moeten lopen om andere muziek op te zetten !

De squeezebox staat gewoon in je huiskamer, en je kunt dus gewoon in de huiskamer je muziek selecteren / opzetten.

Heel andere functionaliteit dus.
(Of begrijp ik die airport nou verkeerd ?)
zzz
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:24:24 #22
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_36089362
of koop een xbox mod-em, grotere hdd erin, installeer XBMC
pleur em vol met muziek
stop de rode en witte kabel in je stereo in, (met een advanced scart die niet van MS is kan het tegelijk op stereo en op tv zijn aangesloten)

pak een psp en installeer een afstandsbedieing die werkt via wifi
of bedien het via de tv en afstandsbediening of via de pc
of via pocket pc etc etc etc

voila, je kan alles afspelen wat je wilt
en als em op de tv aansluit kan je ook flims kijken
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 16:28:34 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36089526
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:24 schreef the_jasper het volgende:
of koop een xbox mod-em, grotere hdd erin, installeer XBMC
pleur em vol met muziek
stop de rode en witte kabel in je stereo in, (met een advanced scart die niet van MS is kan het tegelijk op stereo en op tv zijn aangesloten)

pak een psp en installeer een afstandsbedieing die werkt via wifi
of bedien het via de tv en afstandsbediening of via de pc
of via pocket pc etc etc etc

voila, je kan alles afspelen wat je wilt
en als em op de tv aansluit kan je ook flims kijken
ja dat is een stuk goedkoper een xbox een HD en een psp kopen
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:28:34 #24
31101 _Led_
pi_36089527
Ja, of koop gewoon een cd-speler en veel cd's.

Het punt was toch niet om hier simpelweg alle apparaten op te noemen die muziek kunnen voortbrengen ?

De squeezebox heeft een specifiek doel (remote muziek managen en afspelen), en ziet er goed uit. (de hebbeding-factor )

Een XBox is net zoiets als een vrachtwagen-accu in je huiskamer zetten, en de Airport Express is ook leuk maar heeft niet dezelfde functionaliteit.
zzz
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 16:29:02 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36089549
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Voor 129 euro heb je een Apple Airport Express. Volledig wireless access point, wireless usb printen, itunes muziek streamen naar je stereo vanaf PC en MAC. In iTunes kun je shoutcast streams zetten, mp3's afspelen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Is toch veel mooier?
ik heb geen mac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')