het is een hardware apparaatje dat je aan je stereo toren kunt aansluiten en via een (draadloos) netwerk laat communiceren met je computer. Zo heb je dus je computer op je stereo toren en de squeezebox zelf heeft een afstand bediening zodat je muziek kunt luisteren van je computer zonder daadwerkelijk dingen via de computer te regelen. En waarom je dat wilt het scheelt een boel gedoe met kabels van de computer naar de stereo. En je kunt blijven audioscrobblen ookal lijkt het alsof je naar de radio luisterd. Ook kun je nu dus internet radio via de 'radio' luisteren.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:32 schreef dikkedorus het volgende:
Wat is het, wat doet het, en waarom zou ik het willen?
de ideale oplossing als je alleen maar crappy notebook boxjes hebt maar wel een goede stereoquote:
haha mijn stereo komt ongeveer uit 82 dus ik denk niet dat ze de bluetooth technologie toen kendequote:Op woensdag 15 maart 2006 20:46 schreef Cid het volgende:
Inderdaad, eigenlijk zou mijn stereo gewoon bluetooth moeten ondersteunen, zijn we in een keer klaar met het gezeur
quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:59 schreef Lunar het volgende:
werkt ie ook op linux en mac?
quote:System requirements:
* All systems: 256MB RAM, ethernet or wireless network, and 20MB hard disk space
* Macintosh: Mac OS X 10.3 or later
* Windows: 733Mhz Pentium running Windows NT/2000/XP
* Linux/BSD/Solaris/Other: Perl 5.8.3 or later
hmm nu je het zo zegt die volumeregeling en de ripping service heb ik ook niet nodig. Die rommel van die skins en softbox gedoe zijn gemaakt door die community die er omheen loopt en over genomen door de maatschappij zelf maar idd niet nodig. Die pinnacle vind ik dan weer minder want ik kan toch geen fotos of films op mijn radio zienquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:46 schreef Anton het volgende:
Eerste indruk: op zich wel leuk, maar totaal verkeerd afgewerkt... ze gaan namelijk uit van een pc-gebaseerd apparaat, ipv een aanvulling op je stereo toren.
- Er zit een volumeregeling op dat ding. Dat is totaal overbodig! Mijn stereo heeft al een volume regeling, die werkt voor alle apparaten in mijn stereo. Dit is gewoon net zo'n apparaat, vergelijkbaar met een cd-speler.
- De afstandsbediening is foeilelijk! (ok, kwestie van smaak, maar toch) En ik heb geen pda of psp om dat ding te bedienen.
- De software: geen ervaring mee, maar waarom zou je daar nutteloze features als skins inbouwen? Geef je tijd en geld beter uit aan een gigantisch goed playlist of library systeem. Dit is server-side software en zou (met uitzondering van library/playlist functies) vrijwel onzichtbaar moeten draaien.
- Ripping service??? $129 betalen om gescript 100 cd's via LAME om te zetten naar MP3? Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen...
Voorlopige conclusie: Veel te duur en verkeerd van opzet. Voor hetzelfde geld heb je een Pinnacle Showcenter 200, die ook nog eens (HD-)video kan weergeven. Het uiterlijk van het apparaatje is misschien wat minder, maar de functionaliteit is veel uitgebreider.
Zowieso zijn er heel wat makers van deze zogenaamde "streaming audio(/video)-boxen, allemaal met hun eigen voor- en nadelen. Deze valt voor mij in de minder goede categorie.
Ja wel dus heb je er echt een server voor nodig of loopt het ook goed als je het gewoon op je 'werk-computer' doet ...quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:38 schreef L.Denninger het volgende:
Collega van me heeft 'm, en een vriend van me heeft 'm.. ze zijn er beide erg happy mee.
Nog specifieke vragen ?
Die squeezebox hang je gewoon aan je netwerk, op een computer waar muziek op staat installeer je hun software (SlimServer) en klaar ben je.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja wel dus heb je er echt een server voor nodig of loopt het ook goed als je het gewoon op je 'werk-computer' doet ...
ja dat is een stuk goedkoper een xbox een HD en een psp kopenquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:24 schreef the_jasper het volgende:
of koop een xbox mod-em, grotere hdd erin, installeer XBMC
pleur em vol met muziek
stop de rode en witte kabel in je stereo in, (met een advanced scart die niet van MS is kan het tegelijk op stereo en op tv zijn aangesloten)
pak een psp en installeer een afstandsbedieing die werkt via wifi
of bedien het via de tv en afstandsbediening of via de pc
of via pocket pc etc etc etc
voila, je kan alles afspelen wat je wilt
en als em op de tv aansluit kan je ook flims kijken
ik heb geen macquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Voor 129 euro heb je een Apple Airport Express. Volledig wireless access point, wireless usb printen, itunes muziek streamen naar je stereo vanaf PC en MAC. In iTunes kun je shoutcast streams zetten, mp3's afspelen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Is toch veel mooier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |