abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:10:04 #1
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_36049163
Ik ben zo'n muts die graag naar programma's als "de reunie" kijkt, vergeef me m'n truttigheid
Één van de zaken die in dat programma aan de orde komen is de vraag
"Wat wilde je worden (als in welk beroep) en wat ben je uiteindelijk geworden"

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat hier met de 40+'ers zit.....

Wat mezelf betreft:
Na m'n havo wilde ik de journalistiek in

Wat ben ik geworden:
Ambtenaar

Hoe is 't zo gekomen:
Uitgeloot voor de school voor journalistiek, in Amsterdam lerarenopleiding gaan doen. In A'dam te veel gefeest, gesjeesde student geworden. Later zonder HBO diploma via diverse uitzendbaantjes bij de overheid beland .

Welnu, hoe zit dat bij jou?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_36049398
TT even verduidelijkt

Ik wilde vroegah altijd "iets met oude mensen" gaan doen.
Na veel omzwervingen is dat gelukt, heb het 20 jaar gedaan, maar zit nu wegens rugklachten in een andere baan (poli-afspraken e.d. in een ziekenhuis)... wel jammer, maar ik heb het toch voor een deel kunnen bereiken. Niet helemaal OT maar toch
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:22:46 #3
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_36049563
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:17 schreef Bluezz het volgende:
TT even verduidelijkt

Na veel omzwervingen is dat gelukt, heb het 20 jaar gedaan, maar zit nu wegens rugklachten in een andere baan (poli-afspraken e.d. in een ziekenhuis)... wel jammer, maar ik heb het toch voor een deel kunnen bereiken. Niet helemaal OT maar toch
Dank voor de titelaanpassing (rare pc, wist toch zeker dat ik een iets langere titel had ingetikt dan er uiteindelijk verscheen).
"iets met oude mensen" heb ik ooit ook nog over nagedacht, totdat ik een vakantiebaantje kreeg in de bejaardenverzorging.........
(heb tot op vandaag de dag bewondering voor het geduld van sommige mensen die in die sector werken)
pi_36050029
Ik heb al die jaren in verschillende verpleeghuizen met demente ouderen gewerkt.
Heb de oude INAS opleiding gedaan, waar je een jaar in versch. instellingen stage loopt, erg leuk!!
Na die opleiding heb ik eerst de gezinszorg geprobeerd, maar ik ben niet in de wieg gelegd om met kinderen te werken
Dus geswiched naar de ouderen. Dat is nog steeds mijn passie zal ik maar zeggen
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:52:18 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_36052241
Ik wilde van kinds af aan al soldaat of politieagent worden.

Dat eerste was niet zo moeilijk. Ik was natuurlijk dienstplichtig en werd dus soldaat. Een periode die ik als chauffeur van een keur aan zwaar gevechtsmaterieel buitengewoon intens heb beleefd in het Seedorfse met het prachtige Duitschland als oefenterrein.

Ik bereikte overigens allebei mijn doelen; ik doe wat ik altijd heb willen doen.

Al zou ik het allemaal lachend achterlaten om de droom van het helikopterpiloot zijn na te jagen.

Ik ben alleen ook realistisch genoeg dat ik oud, half schietdoof en door de jaren getekend ben.
Tot mijn eigen onthutsing solliciteer ik niet eens naar de opengestelde vacature voor helikopterpiloot binnen mijn huidige dienst.

Nouja.... er moet toch wat te dromen overblijven he
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:07:37 #6
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_36052707
Ik wilde altijd wijzer worden.

Tot op heden niet gelukt, en dat wou ik graag zo houden.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:11:27 #7
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_36052852
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:07 schreef PH52 het volgende:
Ik wilde altijd wijzer worden.

Tot op heden niet gelukt, en dat wou ik graag zo houden.
Wegwijzer of secondewijzer ?
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:13:31 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36052920
Ik wilde altijd iets in de kwaliteitscontrole of R&D doen in de levensmiddelensector, maar uiteindelijk ben ik via buschauffeur planner geworden. En nu werk ik als pallner/roostermaker in het onderwijs.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  † In Memoriam † woensdag 15 maart 2006 @ 13:43:12 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_36054135
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:17 schreef Bluezz het volgende:
Er mee gaan samenwonen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:46:17 #10
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_36054264
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:11 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Wegwijzer of secondewijzer ?
Eigenwijzer
  † In Memoriam † woensdag 15 maart 2006 @ 13:46:59 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_36054287
Ik wilde vroeger architect worden, maar nadat ik tijdens een open dag zag dat de opleiding Bouwkunde veel te saai en te ingewikkeld was ben ik de Verkeerstechniek ingedoken. Rotondes ontwerpen, woonerfjes inrichten, dat werk. Het liep echter anders en ik zit inmiddels al weer heel wat jaartjes bij een grote vrachtwagenfabriek in het zuiden des lands. En nog geen seconde spijt.

Wel wil ik al een tijdje een cursus schilderen gaan volgen, en vanaf januari a.s. ga ik dat ook doen. Wie weet heb ik toch nog ergens verborgen talenten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:47:13 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36054303
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Er mee gaan samenwonen?

oei, datworden lijfstraffen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_36055179
* Bluezz tieft ff iemand door een vrachtwagen
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:34:17 #14
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_36055968
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:46 schreef PH52 het volgende:

[..]

Eigenwijzer
Dat is vlgs mij wel gelukt
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:45:02 #15
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_36056426
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:34 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Dat is vlgs mij wel gelukt
Nog niet helemaal, maar ik werk er aan
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:11:29 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36057403
Ik wilde vroeger sportleraar worden, maar er was na mijn middelbare school geen plek op de Academie voor Lichamelijke Opvoeding vrij.
Ben toen uit pure frustratie maar gaan werken i.p.v. verder te studeren.

Eerste de beste baantje bij een krant aangenomen en van daaruit de commercie in beland.
Via allerlei bijstudies op het gebied van reclame en marketing en veel trainingen 'on the job' en 12 ambachten, 13 ongelukken uiteindelijk weer terugbeland in het krantenwereldje als Sales Manager op de advertentieverkoop-afdeling.

2 jaar geleden met ernstige burn-outverschijnselen uitgevallen en nu voor 50 % afgekeurd.
Ben intussen weer dusdanig opgeknapt dat ik weer aan de slag wil en dus weer druk aan het solliciteren.
Leeftijdsdiscriminatie bestaat dus echt in Nederland, ondervind ik nu aan den lijve.
Meest gehoorde kut-afwijzingssmoes daarnaast als ik ergens op reageer: meneer u bent te 'zwaar' voor deze functie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:14:50 #17
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_36057536
Geen mogelijkheden in die sector om zelfstandig iets te beginnen ?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:15:34 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36057564
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:14 schreef PH52 het volgende:
Geen mogelijkheden in die sector om zelfstandig iets te beginnen ?
Ben ik niet voor in de wieg gelegd, zelfstandig ondernemerschap.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36062880
Ik wilde na de MAVO naar de HAVO en daarna naar het conservatorium. Door gezondheidsproblemen die op m'n 14e begonnen, is daar niets van gekomen. Ik heb nu een gewone 8-tot-4-baan en wat die muziek betreft, ben ik een flink aantal jaren semi-professioneel muzikant geweest. Niet wat ik wilde, maar toch wel leuk.
pi_36073283
ik wilde later graag politieagent of buschauffeur worden, het laatste is uitgekomen..
na m`n school heb ik gewerkt als elekromonteur, met als onderbreking de militaire dienstplicht, daarna weer elekrtomonteur en toen ik 21 werd mocht ik solliciteren als buschauffeur

en ik heb toch 15 jaar gewerkt als buschauffeur bij: eerst centraal nederland ( streekvervoerder) dat werd later de NZH en weer later connexxion

nu zit ik helaas door gezondheidsklachten thuis
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_36073461
Kleuterjuf...maar die waren er toen net teveel..dus een andere opleiding,MBO-CDIII...vroegere huishoudkundige voor inrichtingen..Geeindigd als hoofd dieetkeuken..En nu gezinsmanager.. (mag niet op paspoort trouwens...Als ik nu het gemeentehuis inkom duikt die vent nog steeds weg )
~*~Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter !~*~
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:21:49 #22
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_36079085
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:35 schreef s10eke het volgende:
.............En nu gezinsmanager.. (mag niet op paspoort trouwens...Als ik nu het gemeentehuis inkom duikt die vent nog steeds weg )
Daar is vlgs mij een heel leuk stripje van Jan Jans en de Kinderen over. Jans trekt zo'n gemeenteambtenaar zo ongeveer over de balie als hij invult "beroep: geen"
  maandag 20 maart 2006 @ 11:17:16 #23
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_36194450
Ik had geen idéé wat ik wilde worden, maar een beroepentest gedaan. Daar kwam uit dat ik geschikt was voor politie (dat wil je niet op je 16e), het onderwijs (idem plus mijn halve familie, o.a. mijn vader zat al in het onderwijs) of secretaresse. Ik heb toen moeten beloven dat ik niet alleen de dirctiesecretaresse-opleiding zou doen, maar een jaar "Europees secretaresse" er achteraan zou plakken. Alleen de 1e opleiding zou veel te makkelijk zijn met Havo.

Zo gezegd, zo gedaan. Altijd secretaresse geweest, tot 1991 toen het eerste kindje kwam. In 2001 part-time winkeljuffrouw geweest in de winkel van een vriendin van me. Sinds november 2004 weer fulltime en met veel plezier aan de bak in m'n oude vak.

Sinds eind januari werk ik op detacheringsbasis, momenteel bij een bank. Een plek waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het er zó naar mijn zin zou hebben

Het beroep past goed bij me, ik ben blij dat ik ooit deze keus gemaakt heb.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:36:40 #24
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_36291832
Ik wilde altijd een eigen snackbar hebben. Uiteindelijk ben ik in de chemie beland en vervolgens achter de computer.

Ben nu nog 40-, maar bezig met een carriere-wijziging! Tegen de tijd dat ik 40 ben hoop ik weer wat anders te doen!
pi_36294640
Bwaah...vroegah toen ik een jaar of negen was soldeerde ik m'n eigen radio inelkaar...Yep...nog met buizen...

Voor mij was het dan ook al duidelijk dat ik naar de LTS zou gaan, elektrotechniek doen...Moet nog altijd enorm lachen om het extreem verontwaardigde gezicht van de hoofdmeester omdat ik volgens de toetsen zàt naar de HAVO/VWO kon maar ik zou en moest naar de LTS...

Heb het ook dus ook gedaan om vervolgens de MTS te doen en daarna in m'n avonduren de PTHN (Pedagogisch Technische Hogeschool Nederland) gedaan.

En ja...heb als elektronisch ontwerper mijn werk gedaan om vervolgens als docent bij de LOI te gaan werken...inmiddels sta ik op het punt om mentor bij een opleidingsorganisatie te worden...ben in elk geval één van de laatste sollicitatie kandidaten...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_36306823
Ik wilde vroeger altijd leraar worden en ben uiteindelijk....leraar geworden. Maar niet voordat ik achtereenvolgens de volgende beroepen had uitgeprobeerd: Kok, uitzendkracht, isoleerder, vertegenwoordiger, supermarktmedewerker, supermarktchef, loodgieter, elektricien, technische dienst medewerker, hoofd-technische dienst, groepsleider op een dagcentrum en waarschijnlijk ben ik er nog wel wat vergeten.Zo zie je maar dat sommigen op latere leeftijd toch nog hun "jongensdroom" waarmaken. Ik werk nu zo'n 8 jaar in het (speciaal) onderwijs en kan het iedereen aanraden.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_36307127
ik wilde kinderarts worden, nu ben ik kinderpsycholoog
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_36344124
Ik had vroeger al geen idee, nu nog steeds niet . Ben toevallig in het toerisme terechtgekomen, en dat is eigenlijk wel leuk. ook al vragen mensen me al jarenlang keer op keer hetzelfde, 't blijft leuk! Mijn moeder had voor mij de wens dat ik moeder zou worden en dat is ook nog -met goed gevolg- gelukt
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:52:57 #29
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_36354443
Ik zou hoboist worden. Ik zat op het Sweelinck. Toen werd mijn moeder ziek en ging dood. Paar maanden later moesten mijn amandelen eruit gehaald worden, wat tot gevolg had dat ik geen druk meer vast kon houden, en dus geen hobo meer kon spelen. Dat duurde een jaar.
Toen kreeg ik meer en meer last van migraine, en nu ben ik 100% afgekeurd.
Heb tussendoor wel heel veel baantjes gehad, maar de eerste baas die een werknemer niet ontslaat omdat ze volkomen onvoorspelbaar en vaak uitvalt, moet nog gevonden worden.

Wel doe ik af en toe vrijwilligerswerk voor de vereniging van hoofdpijn patienten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')