Eerst een kort verhaaltje vooraf.
Ik moet voor 1 juli mijn huisje uit en heb nog geen nieuwe woning.
Dus ik denk dik 3 maanden van te voren eraan om mijn abonnementen stop te zetten zodat ik na mijn verhuizing niet hoef te betalen voor dingen die ik niet gebruik.
Nu mijn geklaagIk gisteren bellen naar upc voor het opzeggen van mijn chello abonnement met digitale telefonie.
Nu blijken mijn abonnementen stilzwijgend met 12 (ja twaalf) maanden te zijn verlengt. Ik heb dus een jaarcontract en kom daar niet meer onderuit (zo vertelt de telefoniste dat)
Er dood leuk achteraan zeggen dat ik 1 dag te laat ben met opzeggen....mijn abonnement loopt tot 13 april en je hebt 1 maand opzeg termijn (volgens de telefoniste) en ja het was gisteren 14 maart.
Ze wilden allemaal heel coulant zijn...de telefoniste
![]()
....haar supervisor
![]()
, want die wilde ik daarna natuurlijk spreken.
Maar na veel gezeik (en gevloek van mijn kant) konden ze niks meer voor mij doen.
Ik erg kwaad besluit dan maar meteen voor 13 april 2007 mijn abonnementen op te zeggen. Kunnen ze dat niet een jaar van te voren, en nu citeer ik de telefoniste:
"
Anders crashed hier het systeem"
Hierna heb ik al vloekend de hoorn neergegooid
Ik naar de site van upc gegaan en daar de algemene voorwaarden gedownload.
Daarin blijkt dat je altijd tot uiterlijk 1 maand van te voren je abonnementen op kunt zeggen....wat ze niet wilde doen....de hoer.
Verder staat er dat een opzegtermijn van 30 dagen (en niet een maand) in acht wordt genomen.
Aangezien maart 31 dagen telt belde ik dus binnen de opzegtermijn.
Ik terug gebeld en krijg ik een of andere miep aan de lijn met de vraag....heeft u hier al eerder over gebeld. En of ik nu wel mijn abonnementen op kon zeggen.
Ik mijn verhaal over hun algemene vorwaarden gedaan en ja hoor zonder problemen werd nu ineens wel alles opgezegd.
![]()
(na 3 keer doorverbinden en 5 keer in de wacht gestaan te hebben)
Dus als ik niet doorgezocht had had ik een jaar langer aan dat tyfus bedrijf vast gezeten.
Fijn dat ze zo meedenkend zijn.
In mijn volgende huis komt (op tv na) geen UPC meer in huis
HOEREN UPC
Zonder internet thuis Fok! ik straks lekker verder op mijn werk