Toevallig las ik gisteren nog een artikel over de meest voorkomende ergernissen in het verkeer, waar agressie met stipt op een stond. Ok, ik kan me daarbij inleven, dat je als automobilist nou niet echt vrolijk wordt als je achter je een of andere malloot hebt rijden die zijn middelvinger gebruikt als steekwapen.
Maar sinds vanmorgen bekijk ik het toch van een andere kant. Deze agressie wordt meestal opgewekt doordat er in het verkeer nog altijd mensen rondrijden die hun papiertje bij een zak diepvriesgroenten gekregen hebben. Meestal zijn ze te herkennen aan hun opgevouwen houding achter het stuur, hun bolhoed of de ietwat veroeste bak waarin ze vertoeven. (meestal uit een jaartal waarin de katalysator nog niet was uitgevonden).
Maar goed, tot zover de situatieschets van de gemiddelde "zondagsrijder". Ik rij vanmorgen in een normaal geaccepteerd tempo richting mijn werk als ik ineens stuit op een rode suzuki swift, met vanuit mijn aanblik gezien een ietwat oudere vrouw (60-70 jaar). Ik sluit achter haar aan, en het valt me al gelijk op dat ze 20 km onder de maximale snelheid rijdt, wat sowieso al irritant is. Omdat het hier een bochtige weg met 0,0 inhaalkansen betrof legde ik me er maar bij neer dat ik 5 KM achter haar zou moeten vertoeven.
Ineens gaat het knipperlicht van de auto voor me aan en de remlichten gaan mee. Ik zo WTF
![]()
, dus moet snel in de ankers. Gaat ze godverdomme afremmen voor een knik in de bocht, en hanteert ze het knipperlicht zonder dat er een weg rechtsaf was. Ik schrik me de punttieten, maar rijd door, mijn agressie inhoudend.
Bij de 2e bocht doet ze gewoon hetzelfde ! Ik in de ankers, en die vent achter me moest ook meeremmen....
Toen had ik het ff niet meer en heb haar luidclaxonerend, met de middelvingers de lucht in verteld wat ik ervan vond. Ze zag het, reed langzamer en stuurde ineens de berm in. Toen ik haar passeerde heb ik haar nog eens even mijn knokkels laten zien, en ik kan je vertellen die gast achter me was ook niet erg blij
Nadat we gepasseerd waren zag ik haar weer de weg op draaien, natuurlijk wachtend op een nieuw slachtoffer. Ik pleit voor een herkeuring van 60+ ers en een pas die 65+ ers moeten tonen wanneer ze benzine kopen. (extra toeslag op benzine). Alleen hierdoor verminderen we het probleem van achterlijke malloten op de weg en wordt de agressie vanzelf wel teruggedrongen.
Bejaarde autobestuurders
[ Bericht 0% gewijzigd door -Sandstorm- op 15-03-2006 09:41:18 ]