daarom ben ik ze weer aan het verzamelenquote:Op woensdag 15 maart 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
Singles, EP's en LP's vergelijken met CD's is vloeken in de kerk.
Niets gaat boven het ouderwetse vinyl-geluid met soms wat haperingen.
Lang leve de originele platenafspelers met 78, 45 en 33-toerenknoppen erop.
Je vergeet voor het gemak de bandrecorder en de casettes even tussendoor als opvolgers van het vinyl??quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:05 schreef Bosbeetle het volgende:
maar was het geen verademing toen de cd kwam ?
die waren er toch voornamelijk tegelijk met vinyl ??quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak de bandrecorder en de casettes even tussendoor als opvolgers van het vinyl??
En bij mij eerder zelfs, omdat ik LP's eerst niet kon betalen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:15 schreef Bosbeetle het volgende:
die waren er toch voornamelijk tegelijk met vinyl ??
Ik heb bijna 1000 singles liggen, voor een groot deel zwaar mishandeld. Maar dat heet charme.quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:25 schreef Doderok het volgende:
Met zo'n arm met borsteltje en alcohol erop... ging het stof nog dieper in de groef, één en al gekraak..
gvd, had platen die grijs zagen van het stof, onspeelbaar gewoon. Ooit een manier gelezen om ze te "wassen" (dH2O, alcohol, afwasmiddel, ...) maar nooit geprobeerd. Met al de krassen erop was het niet de moeite waard..
Speak for yourself.quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:28 schreef en_door_slecht het volgende:
Die tape rommel is nooit wat geweest. Het enige voordeel was dat je erg zelf wat op kon zetten en in de auto naar kon luisteren.
Dus ik kan ergens -virtueel- mijn LP's afspelen op A3?quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:31 schreef Doderok het volgende:
Voor degenen die wel nog LP's hebben maar niet de apparatuur, ergens op het www staat beschreven hoe je met een scanner de platen toch kunt beluisteren.![]()
Vereist enige handigheid om de twee scans aan elkaar te passen (tenzij je een A3 formaat hebt), en verwacht niet te veel van de geluidskwaliteit, maar toch![]()
Tja het is een kunst om goed op te nemen op goed materiaal. En daar vallen de meeste draagbare tapespelers niet onder.quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:28 schreef en_door_slecht het volgende:
Die tape rommel is nooit wat geweest. Het enige voordeel was dat je erg zelf wat op kon zetten en in de auto naar kon luisteren.
Met een Nakamichi (of van gelijke klasse) en goede Metal tapes + Dolby C, doen ze niet onder van CD's hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 02:28 schreef en_door_slecht het volgende:
Helemaal mee eens. Ik had zelf Siemens tapedecks. Over het algemeen maakte Siemens rotzooi, maar deze serie tapedecks waren superieur, en idd ook met een nakamichi loopwerk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:22 schreef Mrln het volgende:
[..]
Met een Nakamichi (of van gelijke klasse) en goede Metal tapes + Dolby C, doen ze niet onder van CD's hoor![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:17 schreef Mrln het volgende:
voor diegene die hun LP repertoire een nieuw digitaal leven willen inblazen:
Laser LP speler![]()
[afbeelding]
quote:Starting list price: $15,000 US
Mensen begrijpen het nooit als ik iets uitleg. Zal wel aan hen liggenquote:Op woensdag 15 maart 2006 02:37 schreef APK het volgende:
[..]
Dus ik kan ergens -virtueel- mijn LP's afspelen op A3?
Ik snap er geen reet van, zal wel komen omdat ik in 1992 met blowen gestopt ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |