V. | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:47 |
50 in zijn vier, 80 in zijn vijf... en dat rijdt zuiniger. nou ECHNIE!!! Ik heb het de afgelopen maand eens geprobeerd en in plaats van ruim 400 km met een tank was het nu 320 km. Dus het 'nije rieden' levert gewoon 20% MEER brandstofverbruik op. Malloten ![]() V. | |
c0nd0r | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:48 |
Rood! Vant gas die poat! De jongens van Doek! ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:48 |
quote:doe je toch iets fout....technisch gezien is het gewoon zuiniger... dat ik het niet doe is punt 2 | |
ixio | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:49 |
Je kan gewoon niet autorijden. | |
Visitor.Q | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:49 |
Plus dat je je motor loopt te verneuken door constant 1500 rpm aan te houden, daar zijn die motoren niet voor ontworpen. | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:49 |
trouwens 400 km op een tank? ![]() ![]() | |
ScienceFriction | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:49 |
Wie rijdt er niet 50 in de 4? Soms zelfs in de 5... | |
ChopperMick | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:50 |
Je bent er dus achter: de commercials voor "het nije rieden" worden betaald door de benzine industrie! ![]() | |
c0nd0r | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:50 |
quote: ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:50 |
quote:verbrande cilinderkoppen, here we come ![]() in z'n 4 is ok hoor | |
TheSorrow | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:51 |
Gewoon schakelen zodra de uitlaat genoeg herrie maakt ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:53 |
quote: ![]() | |
ScienceFriction | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:53 |
quote: ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:54 |
120 in z'n 2... ( ![]() ![]() | |
Zwaffel | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:57 |
blijkt toch echt te werken. Mn vriend doet het ook ![]() | |
907 | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58 |
quote:hoeveel rpm is dat dan, want dit is gewoon bullshit voor de dagelijkse auto die je op de weg tegenkomt. | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58 |
quote:wat rijden jullie serieus voor'n auto's ![]() ik haal toch echt 650 km met een tank ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 14:59 |
quote:4-traps automaat....plankgas bij 120---> terug naar 2, 6000rpm ongeveer....en dan nog door tot 7200 ![]() | |
HeatWave | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:01 |
Elk advies in zo'n achterlijk debiel accent negeer ik ook gewoon hoor, wat een stupide "commercial" ![]() | |
Zwaffel | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:01 |
quote:Hij rijdt een nissan micra. 30 liter tank ,1 op fucking 13. Hijs hard opzoek naar een nieuwe (toyota aygo 1 op 20) ![]() | |
Manneke_Pils | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:01 |
50 in zn 4 kan wel, maar 80 in z'n 5 heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen.. | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:02 |
quote:oww ok, maar dus gewoon hele kleine tank? want ik rijd 1:10, maar heb ook 68 liter tank | |
c0nd0r | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:02 |
quote:Mijn Skoda'tje ook zoiets hoor ![]() | |
Zwaffel | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:02 |
quote:net een edit gedaan ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:03 |
quote: ![]() | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:04 |
quote:Wow stoer man.... | |
V. | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:04 |
quote:Ik rijd in een Peugeotje 205. V. | |
Nega | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05 |
quote: ![]() ![]() | |
HeatWave | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05 |
quote:Wat is er stoer aan? Ik erger me gewoon dood aan dat mongloide taaltje... | |
Zwaffel | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05 |
quote:mhaw,de aygo blijkt 650 te kunnen met een 35 litertank. Ik vind 1:13 veel ![]() ![]() | |
Mobster273 | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05 |
quote:tijdens optrekken in rustig verkeer doe ik dat ook niet, maar ik laat hem wel tot soms nog lager terugvallen in bijvoorbeeld een file of richting een stoplicht in druk verkeer rij ik sowieso een stuk rustiger en hou ik mij zowaar ook ongeveer aan de opschakelen bij 2500 toeren, maar dat deed ik ook al vóór die reclames ![]() | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:06 |
quote:Werkelijk? | |
2609 | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:07 |
schakelen bij 5000 toeren geeft een veel leuker geluid vooral bij een v12 volgens mij heeft mn opa dat | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:07 |
quote:ja, maarje moet dinkeytoys onderscheiden van auto's he | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08 |
quote:Vertel het merk van die auto even wil je? | |
HeatWave | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08 |
quote:Je weet wat de straf is voor doodsverwensingen he? ![]() Boer zeker? | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09 |
Jaguar XJS V12....de uber-opa mobiel ![]() | |
ScienceFriction | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09 |
quote: ![]() | |
MrBean | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09 |
quote:Het is te hopen. | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09 |
50 in ze 4 lachwekkend. Moet je een keer gas bij geven kom je geen steek vooruit. Onzin dus. En niet veilig. | |
2609 | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10 |
quote:ferrari jogne weet je hoe vet die is ik rij er weleens in weet je toch wel? | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10 |
quote:Ja weet, wijs je me erop als iemand die fout maakt? quote:Nee hoor! | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10 |
quote:Ik word hier zo moe van he! | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:11 |
Rood gas van de poot, of Rood koppeling in. Nog zuiniger! | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:12 |
quote: ![]() ![]() | |
2609 | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:12 |
quote:wat dan je vraagt toch naar het merk ![]() | |
c0nd0r | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:12 |
quote:Neem nog een paddo ![]() | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:13 |
quote:Huh? ![]() | |
HeatWave | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:13 |
Gas van de poot ![]() | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:14 |
quote:Dat stond hierboven ergens toen lachten jullie ook niet ![]() [Edit] Vant gas die poat! [/edit] KUT HAHAHA foutje ![]() ![]() | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Baklap | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:18 |
HAHAHA sukkel... | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:18 |
Foutje ![]() | |
Tha_T | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:20 |
quote:Lekker zo'n zompend gaspedaal ![]() Dat schakelen zoals in de commercial wil niet eens in mijn auto. Dan slaat hij bijna af ![]() | |
ScienceFriction | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:21 |
quote:Tijd voor een nieuwe auto dus ![]() | |
Baklap | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:21 |
Tied veur un nije auto | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:22 |
quote:mwaaa...dat is niet per se slecht. in m'n vaders auto rij je toch echt gewoon 50 in z'n 2, en 55 schakelt ie (als je heeeeel rustig rijd) naar 3 | |
ScienceFriction | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:23 |
quote:50 in z'n 2... maakt dat geen lawaai? | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:24 |
quote:niet als je maar 4 versnellingen hebt he.... | |
Tha_T | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:24 |
quote:Dat zou heel goed kunnen ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:25 |
quote:waar vervoert u zich in ![]() | |
nikky | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:27 |
Ik heb een 4traps automaat. Hij schakelt zelf ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:28 |
quote:goh, das nieuw ![]() | |
Furia | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:28 |
Het werkt bij mij anders prima. In het huishouden hier is het verschil in rijstijl prima te merken, want (ben niet zo op de hoogte van inhoud en liters ![]() | |
Rekkie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:29 |
quote: ![]() | |
alki | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:29 |
quote:Als je goed luistert zeggen ze ook bij de autos van tegenwoordig is dat geen probleem aangezien de techniek van jou auto minstens 10 jaar oud is denk ik dat het weinig effect heeft idd | |
Metro2005 | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:30 |
quote:Je komt er achter. Bij mij ook: 1 op 11,5 normaal nieuwe rijden: 1 op 9 ![]() Bij mijn vorige auto werkte het overigens wel: van 1 op 12 naar 1 op 14. Alleen werd dat ding er zó lui van dat je inhalen wel kon vergeten. | |
Tha_T | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:30 |
quote:Opel Astra uit '91 ![]() | |
Furby | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:30 |
Toch vreemd dat Koosje nog geen aanklacht heeft ingediend vanwege het stigmatiseren van zijn personeel als "struikrover". Let maar eens op die seniele agent in het filmke. | |
nikky | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:31 |
quote: ![]() De automaat schakelt wel altijd ( als ik normaal rijd ) bij 2500 toeren. Maar bij 65 gaat hij pas de volgende versnelling in. En bij 40 heeft hij al geschakeld. Ik trek hem door naar de 65 laat hem schakelen en laat hem dan terugzakken naar 55. Ken nét ![]() ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:31 |
quote:ok misschien toch vervanging ![]() | |
veldmuis | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:32 |
50 in z'n 4 kan prima, maar als je wil inhalen kan je beter ff terug naar z'n 3. Je zit dus de hele tijd te schakelen, en kan dan beter lekker dat ding in z'n 3 laten staan. | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:33 |
quote:bedankt voor de uitleg van de automaat ![]() in m'n vaders auto heb ik welles 55 in z'n 3 gereden, met 1100tpm....en ook welles 220 in 3..met loeiende toeren ![]() | |
--HOOLIE-- | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:34 |
In 1 van mijn vorige auto's reed ik bijna 1:21 1200KM met 55L tank Volkswagen Passat Diesel | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:35 |
quote:w00t wie ben jij dan ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:35 |
quote:doe je goed ![]() ik haal gemiddeld 1:10, en m'n vader 1:6 gemiddeld ![]() | |
nikky | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:36 |
quote:De uitleg was niet speciaal voor jou bedoel ![]() ![]() 1100 toeren krijg ik niet voor elkaar. hij blijft dan terugschakelen. En de absurde hoge toeren ken ik dan weer wel. Vooral als je even snel moet inhalen ![]() Maar dan zie ik die tankmeter echt zakken gewoon ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:38 |
quote:ok begrepen ![]() maar hij schakelt pas naar de 3 met 55 als je 20 seconden lang constant tussen de 55-60 rijd | |
Agiath | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:47 |
Die reclame is lache ![]() "helemaal vol?" "Ja zwart met suker" ![]() | |
Oesie | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:50 |
quote:Je hebt gewoon minder brandstof getankt, haha ![]() | |
nikky | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:52 |
quote:Ik zal dat eens gaan testen of hij dat ook doet. De wagen van mij is een oudje en ben benieuwd of hij deze "feauture" erin heeft zitten ![]() | |
907 | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:32 |
quote:als je 50 rijdt, je mag dan niet harder, waarom zou je dan opeens harder moeten gaan? bij mij gaat het verbruik echt wel omlaag met 50 in zn 4 (tenminste, als ik de gegevens op m`n display kan geloven) 50 in zn 3 = 8 liter/100 km 50 in zn 4 = 6 liter/100 km (bij constante snelheid overigens) ![]() | |
Xenwolfie | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:33 |
Ik zit liever op de fiets, veel goedkoper.![]() | |
Tiemie | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:36 |
haha 1 van die gasten komt uit 't dorp hiernaast ![]() | |
Mobster273 | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:38 |
quote:als je in een file rijd die met ongeveer 50 kmh rijd, maar vervolgens gas geeft.... lijkt mij een goed moment om zelf ook gas tegeven... | |
kwib | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:41 |
Die reclames hebben ze hier gemaakt / ontwikkeld ![]() SenterNovem, via het Ministerie van Economische Zaken. En nee, ben er niet trots op ![]() | |
Bob-B | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:42 |
quote:Ik doe het ook altijd, dattie nou niet ver daarna tegen de toerenbegrenzer aanknalt zal mij een zorg weze ![]() | |
Salsagirl | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58 |
quote:'t was nog vroeg hé.. ![]() | |
funkmaster | dinsdag 14 maart 2006 @ 17:05 |
quote:je hebt dan wel even je volle aantal pk's ter beschikking, wat resulteerd in een enorme knal in de stoel ![]() | |
Camplo | dinsdag 14 maart 2006 @ 17:30 |
quote:Iemand inhalen die 49 rijdt | |
--HOOLIE-- | dinsdag 14 maart 2006 @ 18:21 |
quote:Was wel met een oudje uit 1989 hoor. Dat ding was net een tank man...altijd starten en meteen lopen(de motor dan he...voor de grapjassen onder ons..) ik reed ruim 1000km in de week Zondags tanken....de maandag erop weer...ongeveer dan... | |
Bob-B | dinsdag 14 maart 2006 @ 20:06 |
quote:180, valt mee, wel uit een 1.8T | |
densmee | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:02 |
je kunt ook op de start motor rijden gebruikt hij helemaal geen brandstof | |
spectrumanalyser | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:05 |
80 in z'n 5.... ik heb niet eens een 5, ik rijd met een vierbak. Tiet fuhr 't neie rieden! | |
thatsme | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:21 |
quote:helaas wel fout ![]() het verbruik bij afremmen op de motor is bij huidige motoren 0 en stationair (dus met koppeling in) is 4 liter per uur! | |
Martijn_77 | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:43 |
quote:Ja, en dat schakelen en het optrekken in een hogere versnelling kost veel brandstof. Dus dat nieuwe rijden is helemaal niet geschikt voor de gemiddelde nederlandse spits | |
Sapstengel | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:21 |
quote:50 rijd ik in de 3. Maar doorgaans rijd ik 60 km/h en dan zet ik hem wel in de 4. De 5 gebruik ik eigenlijk alleen op de snelweg, rond de 130 km/h. | |
drexciya | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:29 |
Het hangt van de instelling van je versnellingsbak af; als deze is ingesteld op het nieuwe rijden (moderne auto) dan kun je inderdaad 50 in z'n 4 rijden. 80 in z'n 5 lijkt me sowieso geen probleem, bij 70 kan ik al doorschakelen in z'n 5. Ik haal met m'n diesel probleemloos >1:20 op die manier. | |
kolonel-knalpiemel | dinsdag 14 maart 2006 @ 23:58 |
quote:Precies andersom hier. | |
kolonel-knalpiemel | woensdag 15 maart 2006 @ 00:00 |
Verder heeft het toch geen zin omdat je je benen uit je reet remt en accelereert met al die drempels, rotonde's, verkeerslichten, file's, bejaarden enz. | |
funkmaster | woensdag 15 maart 2006 @ 01:27 |
quote:382 ![]() voor mij geld 185pk bij 5300 tpm ![]() | |
Oldbie | woensdag 15 maart 2006 @ 07:09 |
Skâkel'n | |
nweenink | woensdag 15 maart 2006 @ 13:35 |
quote:Waar is good old Roscoe P. Coltrane als je hem nodig hebt!? ![]() Opzouten met die Doek idioten. Doekje erover en in de Noordzee dumpen! ![]() | |
funkmaster | woensdag 15 maart 2006 @ 14:42 |
quote: ![]() | |
Yildiz | woensdag 15 maart 2006 @ 14:54 |
quote:euhm, nee, dat niet quote: | |
buzzer | woensdag 15 maart 2006 @ 15:02 |
quote:wat een onzin, in dat geval schakel je even terug naar z'n 3.. | |
veldmuis | woensdag 15 maart 2006 @ 15:11 |
quote:Klopt. Overigens rijd ik ook 50 in z'n 4 op een lange rechte weg, waar het niet te druk is. Als het druk is, en je komt iets onder de 50, gaat de motor wat tegenstribbelen, omdat de toeren wel erg terugvallen. Dan maar lekker in z'n 3 hoor. |