FOK!forum / Klaagbaak / 'Tied veur ut nije rieden'? Me reet!
V.dinsdag 14 maart 2006 @ 14:47
50 in zijn vier, 80 in zijn vijf... en dat rijdt zuiniger. nou ECHNIE!!!

Ik heb het de afgelopen maand eens geprobeerd en in plaats van ruim 400 km met een tank was het nu 320 km. Dus het 'nije rieden' levert gewoon 20% MEER brandstofverbruik op.

Malloten

V.
c0nd0rdinsdag 14 maart 2006 @ 14:48
Rood!
Vant gas die poat!

De jongens van Doek!

funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:48
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef Verbal het volgende:
50 in zijn vier, 80 in zijn vijf... en dat rijdt zuiniger. nou ECHNIE!!!

Ik heb het de afgelopen maand eens geprobeerd en in plaats van ruim 400 km met een tank was het nu 320 km. Dus het 'nije rieden' levert gewoon 20% MEER brandstofverbruik op.

Malloten

V.
doe je toch iets fout....technisch gezien is het gewoon zuiniger...

dat ik het niet doe is punt 2
ixiodinsdag 14 maart 2006 @ 14:49
Je kan gewoon niet autorijden.
Visitor.Qdinsdag 14 maart 2006 @ 14:49
Plus dat je je motor loopt te verneuken door constant 1500 rpm aan te houden, daar zijn die motoren niet voor ontworpen.
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:49
trouwens 400 km op een tank? rij je een Hummer of heb je een tank zo groot als een pak melk?
ScienceFrictiondinsdag 14 maart 2006 @ 14:49
Wie rijdt er niet 50 in de 4? Soms zelfs in de 5...
ChopperMickdinsdag 14 maart 2006 @ 14:50
Je bent er dus achter: de commercials voor "het nije rieden" worden betaald door de benzine industrie!
c0nd0rdinsdag 14 maart 2006 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie rijdt er niet 50 in de 4? Soms zelfs in de 5...
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie rijdt er niet 50 in de 4? Soms zelfs in de 5...
verbrande cilinderkoppen, here we come

in z'n 4 is ok hoor
TheSorrowdinsdag 14 maart 2006 @ 14:51
Gewoon schakelen zodra de uitlaat genoeg herrie maakt
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:53
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:51 schreef TheSorrow het volgende:
Gewoon schakelen zodra de uitlaat genoeg herrie maakt
ScienceFrictiondinsdag 14 maart 2006 @ 14:53
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:51 schreef TheSorrow het volgende:
Gewoon schakelen zodra de uitlaat genoeg herrie maakt
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:54
120 in z'n 2... ( -je voor de boomknuffelaars )
Zwaffeldinsdag 14 maart 2006 @ 14:57
blijkt toch echt te werken. Mn vriend doet het ook hij doet met een volle tank op deze manier 403 km. Voorheen 370 oid.
907dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:54 schreef funkmaster het volgende:
120 in z'n 2... ( -je voor de boomknuffelaars )
hoeveel rpm is dat dan, want dit is gewoon bullshit voor de dagelijkse auto die je op de weg tegenkomt.
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:57 schreef Zwaffel het volgende:
blijkt toch echt te werken. Mn vriend doet het ook hij doet met een volle tank op deze manier 403 km. Voorheen 370 oid.
wat rijden jullie serieus voor'n auto's
ik haal toch echt 650 km met een tank
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 14:59
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef 907 het volgende:

[..]

hoeveel rpm is dat dan, want dit is gewoon bullshit voor de dagelijkse auto die je op de weg tegenkomt.
4-traps automaat....plankgas bij 120---> terug naar 2, 6000rpm ongeveer....en dan nog door tot 7200
HeatWavedinsdag 14 maart 2006 @ 15:01
Elk advies in zo'n achterlijk debiel accent negeer ik ook gewoon hoor, wat een stupide "commercial" .
Zwaffeldinsdag 14 maart 2006 @ 15:01
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef funkmaster het volgende:

[..]

wat rijden jullie serieus voor'n auto's
ik haal toch echt 650 km met een tank
Hij rijdt een nissan micra. 30 liter tank ,1 op fucking 13. Hijs hard opzoek naar een nieuwe (toyota aygo 1 op 20)
Manneke_Pilsdinsdag 14 maart 2006 @ 15:01
50 in zn 4 kan wel, maar 80 in z'n 5 heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen..
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:01 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Hij rijdt een nissan micra. 1 op fucking 13. Hijs hard opzoek naar een nieuwe (toyota aygo 1 op 20)
oww ok, maar dus gewoon hele kleine tank?
want ik rijd 1:10, maar heb ook 68 liter tank
c0nd0rdinsdag 14 maart 2006 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef funkmaster het volgende:

[..]

wat rijden jullie serieus voor'n auto's
ik haal toch echt 650 km met een tank
Mijn Skoda'tje ook zoiets hoor
Zwaffeldinsdag 14 maart 2006 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:02 schreef funkmaster het volgende:

[..]

oww ok, maar dus gewoon hele kleine tank?
want ik rijd 1:10, maar heb ook 68 liter tank
net een edit gedaan 30 liter
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:03
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:02 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

net een edit gedaan 30 liter
dan is het logisch
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:04
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Elk advies in zo'n achterlijk debiel accent negeer ik ook gewoon hoor, wat een stupide "commercial" .
Wow stoer man....
V.dinsdag 14 maart 2006 @ 15:04
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:49 schreef funkmaster het volgende:
trouwens 400 km op een tank? rij je een Hummer of heb je een tank zo groot als een pak melk?
Ik rijd in een Peugeotje 205.

V.
Negadinsdag 14 maart 2006 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:48 schreef c0nd0r het volgende:
Rood!
Vant gas die poat!

De jongens van Doek!

HeatWavedinsdag 14 maart 2006 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wow stoer man....
Wat is er stoer aan? Ik erger me gewoon dood aan dat mongloide taaltje...
Zwaffeldinsdag 14 maart 2006 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:03 schreef funkmaster het volgende:

[..]

dan is het logisch
mhaw,de aygo blijkt 650 te kunnen met een 35 litertank. Ik vind 1:13 veel maar dat terzijde
Mobster273dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:01 schreef Manneke_Pils het volgende:
50 in zn 4 kan wel, maar 80 in z'n 5 heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen..
tijdens optrekken in rustig verkeer doe ik dat ook niet, maar ik laat hem wel tot soms nog lager terugvallen in bijvoorbeeld een file of richting een stoplicht

in druk verkeer rij ik sowieso een stuk rustiger en hou ik mij zowaar ook ongeveer aan de opschakelen bij 2500 toeren, maar dat deed ik ook al vóór die reclames
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat is er stoer aan? Ik erger me gewoon dood aan dat mongloide taaltje...
Werkelijk?
2609dinsdag 14 maart 2006 @ 15:07
schakelen bij 5000 toeren geeft een veel leuker geluid vooral bij een v12 volgens mij heeft mn opa dat
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:07
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

mhaw,de aygo blijkt 650 te kunnen met een 35 litertank. Ik vind 1:13 veel maar dat terzijde
ja, maarje moet dinkeytoys onderscheiden van auto's he
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:08
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:07 schreef 2609 het volgende:
schakelen bij 5000 toeren geeft een veel leuker geluid vooral bij een v12 volgens mij heeft mn opa dat
Vertel het merk van die auto even wil je?
HeatWavedinsdag 14 maart 2006 @ 15:08
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Werkelijk?
Je weet wat de straf is voor doodsverwensingen he? .

Boer zeker?
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:09
Jaguar XJS V12....de uber-opa mobiel
ScienceFrictiondinsdag 14 maart 2006 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat is er stoer aan? Ik erger me gewoon dood aan dat mongloide taaltje...
MrBeandinsdag 14 maart 2006 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Werkelijk?
Het is te hopen.
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:09
50 in ze 4 lachwekkend. Moet je een keer gas bij geven kom je geen steek vooruit. Onzin dus. En niet veilig.
2609dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Vertel het merk van die auto even wil je?
ferrari jogne weet je hoe vet die is ik rij er weleens in weet je toch wel?
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je weet wat de straf is voor doodsverwensingen he? .
Ja weet, wijs je me erop als iemand die fout maakt?
quote:
Boer zeker?
Nee hoor!
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:10 schreef 2609 het volgende:

[..]

ferrari jogne weet je hoe vet die is ik rij er weleens in weet je toch wel?
Ik word hier zo moe van he!
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:11
Rood gas van de poot, of Rood koppeling in. Nog zuiniger!
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:11 schreef Camplo het volgende:
Rood gas van de poot, of Rood koppeling in. Nog zuiniger!
2609dinsdag 14 maart 2006 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:10 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik word hier zo moe van he!
wat dan je vraagt toch naar het merk
c0nd0rdinsdag 14 maart 2006 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:11 schreef Camplo het volgende:
Rood gas van de poot, of Rood koppeling in. Nog zuiniger!
Neem nog een paddo
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:13
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Huh? Wat mis ik?
HeatWavedinsdag 14 maart 2006 @ 15:13
Gas van de poot .
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:14
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:13 schreef HeatWave het volgende:
Gas van de poot .
Dat stond hierboven ergens toen lachten jullie ook niet

[Edit]
Vant gas die poat!
[/edit]

KUT HAHAHA foutje
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:14
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef Camplo het volgende:

[..]

Dat stond hierboven ergens toen lachten jullie ook niet

[Edit]
Vant gas die poat!
[/edit]

KUT HAHAHA foutje
Baklapdinsdag 14 maart 2006 @ 15:18
HAHAHA sukkel...
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:18
Foutje
Tha_Tdinsdag 14 maart 2006 @ 15:20
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Camplo het volgende:
50 in ze 4 lachwekkend. Moet je een keer gas bij geven kom je geen steek vooruit. Onzin dus. En niet veilig.
Lekker zo'n zompend gaspedaal

Dat schakelen zoals in de commercial wil niet eens in mijn auto. Dan slaat hij bijna af
ScienceFrictiondinsdag 14 maart 2006 @ 15:21
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Lekker zo'n zompend gaspedaal

Dat schakelen zoals in de commercial wil niet eens in mijn auto. Dan slaat hij bijna af
Tijd voor een nieuwe auto dus
Baklapdinsdag 14 maart 2006 @ 15:21
Tied veur un nije auto
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:22
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe auto dus
mwaaa...dat is niet per se slecht.

in m'n vaders auto rij je toch echt gewoon 50 in z'n 2, en 55 schakelt ie (als je heeeeel rustig rijd) naar 3
ScienceFrictiondinsdag 14 maart 2006 @ 15:23
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef funkmaster het volgende:

[..]

mwaaa...dat is niet per se slecht.

in m'n vaders auto rij je toch echt gewoon 50 in z'n 2, en 55 schakelt ie (als je heeeeel rustig rijd) naar 3
50 in z'n 2... maakt dat geen lawaai?
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:24
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:23 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

50 in z'n 2... maakt dat geen lawaai?
niet als je maar 4 versnellingen hebt he....
Tha_Tdinsdag 14 maart 2006 @ 15:24
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe auto dus
Dat zou heel goed kunnen
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:25
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:24 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen
waar vervoert u zich in ?
nikkydinsdag 14 maart 2006 @ 15:27
Ik heb een 4traps automaat. Hij schakelt zelf
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:28
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:27 schreef nikky het volgende:
Ik heb een 4traps automaat. Hij schakelt zelf
goh, das nieuw
Furiadinsdag 14 maart 2006 @ 15:28
Het werkt bij mij anders prima. In het huishouden hier is het verschil in rijstijl prima te merken, want (ben niet zo op de hoogte van inhoud en liters ) bij de één is de tank voor een kwart leeg na ongeveer 150 kilometer, terwijl ik zéker twee keer die 150km kan doen voor hij een kwart leeg is.
Rekkiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:29
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:28 schreef funkmaster het volgende:

[..]

goh, das nieuw
alkidinsdag 14 maart 2006 @ 15:29
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik rijd in een Peugeotje 205.

V.
Als je goed luistert zeggen ze ook bij de autos van tegenwoordig is dat geen probleem aangezien de techniek van jou auto minstens 10 jaar oud is denk ik dat het weinig effect heeft idd
Metro2005dinsdag 14 maart 2006 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef Verbal het volgende:
50 in zijn vier, 80 in zijn vijf... en dat rijdt zuiniger. nou ECHNIE!!!

Ik heb het de afgelopen maand eens geprobeerd en in plaats van ruim 400 km met een tank was het nu 320 km. Dus het 'nije rieden' levert gewoon 20% MEER brandstofverbruik op.

Malloten

V.
Je komt er achter.

Bij mij ook: 1 op 11,5 normaal
nieuwe rijden: 1 op 9



Bij mijn vorige auto werkte het overigens wel: van 1 op 12 naar 1 op 14.
Alleen werd dat ding er zó lui van dat je inhalen wel kon vergeten.
Tha_Tdinsdag 14 maart 2006 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:25 schreef funkmaster het volgende:

[..]

waar vervoert u zich in ?
Opel Astra uit '91
Furbydinsdag 14 maart 2006 @ 15:30
Toch vreemd dat Koosje nog geen aanklacht heeft ingediend vanwege het stigmatiseren van zijn personeel als "struikrover". Let maar eens op die seniele agent in het filmke.
nikkydinsdag 14 maart 2006 @ 15:31
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:28 schreef funkmaster het volgende:

[..]

goh, das nieuw



De automaat schakelt wel altijd ( als ik normaal rijd ) bij 2500 toeren. Maar bij 65 gaat hij pas de volgende versnelling in. En bij 40 heeft hij al geschakeld. Ik trek hem door naar de 65 laat hem schakelen en laat hem dan terugzakken naar 55. Ken nét . Langzamer rijden en hij schakeld weer terug.
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:31
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:30 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Opel Astra uit '91
ok misschien toch vervanging
veldmuisdinsdag 14 maart 2006 @ 15:32
50 in z'n 4 kan prima, maar als je wil inhalen kan je beter ff terug naar z'n 3. Je zit dus de hele tijd te schakelen, en kan dan beter lekker dat ding in z'n 3 laten staan.
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:33
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:31 schreef nikky het volgende:

[..]




De automaat schakelt wel altijd ( als ik normaal rijd ) bij 2500 toeren. Maar bij 65 gaat hij pas de volgende versnelling in. En bij 40 heeft hij al geschakeld. Ik trek hem door naar de 65 laat hem schakelen en laat hem dan terugzakken naar 55. Ken nét . Langzamer rijden en hij schakeld weer terug.
bedankt voor de uitleg van de automaat

in m'n vaders auto heb ik welles 55 in z'n 3 gereden, met 1100tpm....en ook welles 220 in 3..met loeiende toeren
--HOOLIE--dinsdag 14 maart 2006 @ 15:34
In 1 van mijn vorige auto's reed ik bijna 1:21

1200KM met 55L tank

Volkswagen Passat Diesel
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 15:35
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:34 schreef --HOOLIE-- het volgende:
In 1 van mijn vorige auto's reed ik bijna 1:21

1200KM met 55L tank

Volkswagen Passat Diesel
w00t wie ben jij dan Hulde die signature =)
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:35
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:34 schreef --HOOLIE-- het volgende:
In 1 van mijn vorige auto's reed ik bijna 1:21

1200KM met 55L tank

Volkswagen Passat Diesel
doe je goed

ik haal gemiddeld 1:10,
en m'n vader 1:6 gemiddeld
nikkydinsdag 14 maart 2006 @ 15:36
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:33 schreef funkmaster het volgende:

[..]

bedankt voor de uitleg van de automaat

in m'n vaders auto heb ik welles 55 in z'n 3 gereden, met 1100tpm....en ook welles 220 in 3..met loeiende toeren
De uitleg was niet speciaal voor jou bedoel Als dat wel zo overkwam, dawas niet de bedoeling .

1100 toeren krijg ik niet voor elkaar. hij blijft dan terugschakelen. En de absurde hoge toeren ken ik dan weer wel. Vooral als je even snel moet inhalen

Maar dan zie ik die tankmeter echt zakken gewoon
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 15:38
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:36 schreef nikky het volgende:

[..]

De uitleg was niet speciaal voor jou bedoel Als dat wel zo overkwam, dawas niet de bedoeling .

1100 toeren krijg ik niet voor elkaar. hij blijft dan terugschakelen. En de absurde hoge toeren ken ik dan weer wel. Vooral als je even snel moet inhalen
ok begrepen sorry voor de sarcastische aanval....
maar hij schakelt pas naar de 3 met 55 als je 20 seconden lang constant tussen de 55-60 rijd
Agiathdinsdag 14 maart 2006 @ 15:47
Die reclame is lache

"helemaal vol?"
"Ja zwart met suker"

Oesiedinsdag 14 maart 2006 @ 15:50
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef Verbal het volgende:
50 in zijn vier, 80 in zijn vijf... en dat rijdt zuiniger. nou ECHNIE!!!

Ik heb het de afgelopen maand eens geprobeerd en in plaats van ruim 400 km met een tank was het nu 320 km. Dus het 'nije rieden' levert gewoon 20% MEER brandstofverbruik op.

Malloten

V.
Je hebt gewoon minder brandstof getankt, haha
nikkydinsdag 14 maart 2006 @ 15:52
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:38 schreef funkmaster het volgende:

[..]

ok begrepen sorry voor de sarcastische aanval....
maar hij schakelt pas naar de 3 met 55 als je 20 seconden lang constant tussen de 55-60 rijd
Ik zal dat eens gaan testen of hij dat ook doet. De wagen van mij is een oudje en ben benieuwd of hij deze "feauture" erin heeft zitten .
907dinsdag 14 maart 2006 @ 16:32
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Camplo het volgende:
50 in ze 4 lachwekkend. Moet je een keer gas bij geven kom je geen steek vooruit. Onzin dus. En niet veilig.
als je 50 rijdt, je mag dan niet harder, waarom zou je dan opeens harder moeten gaan?

bij mij gaat het verbruik echt wel omlaag met 50 in zn 4 (tenminste, als ik de gegevens op m`n display kan geloven)

50 in zn 3 = 8 liter/100 km
50 in zn 4 = 6 liter/100 km

(bij constante snelheid overigens)

Xenwolfiedinsdag 14 maart 2006 @ 16:33
Ik zit liever op de fiets, veel goedkoper.

Waarom mog ik geen auto rijden?
Tiemiedinsdag 14 maart 2006 @ 16:36
haha 1 van die gasten komt uit 't dorp hiernaast .
Mobster273dinsdag 14 maart 2006 @ 16:38
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:32 schreef 907 het volgende:

[..]

als je 50 rijdt, je mag dan niet harder, waarom zou je dan opeens harder moeten gaan?

bij mij gaat het verbruik echt wel omlaag met 50 in zn 4 (tenminste, als ik de gegevens op m`n display kan geloven)

50 in zn 3 = 8 liter/100 km
50 in zn 4 = 6 liter/100 km

(bij constante snelheid overigens)

als je in een file rijd die met ongeveer 50 kmh rijd, maar vervolgens gas geeft.... lijkt mij een goed moment om zelf ook gas tegeven...
kwibdinsdag 14 maart 2006 @ 16:41
Die reclames hebben ze hier gemaakt / ontwikkeld

SenterNovem, via het Ministerie van Economische Zaken. En nee, ben er niet trots op
Bob-Bdinsdag 14 maart 2006 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:58 schreef 907 het volgende:

[..]

hoeveel rpm is dat dan, want dit is gewoon bullshit voor de dagelijkse auto die je op de weg tegenkomt.
Ik doe het ook altijd, dattie nou niet ver daarna tegen de toerenbegrenzer aanknalt zal mij een zorg weze
Salsagirldinsdag 14 maart 2006 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:18 schreef Camplo het volgende:
Foutje [afbeelding]
't was nog vroeg hé..
funkmasterdinsdag 14 maart 2006 @ 17:05
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:42 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik doe het ook altijd, dattie nou niet ver daarna tegen de toerenbegrenzer aanknalt zal mij een zorg weze
je hebt dan wel even je volle aantal pk's ter beschikking, wat resulteerd in een enorme knal in de stoel
Camplodinsdag 14 maart 2006 @ 17:30
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:32 schreef 907 het volgende:

[..]

als je 50 rijdt, je mag dan niet harder, waarom zou je dan opeens harder moeten gaan?

bij mij gaat het verbruik echt wel omlaag met 50 in zn 4 (tenminste, als ik de gegevens op m`n display kan geloven)

50 in zn 3 = 8 liter/100 km
50 in zn 4 = 6 liter/100 km

(bij constante snelheid overigens)

Iemand inhalen die 49 rijdt
--HOOLIE--dinsdag 14 maart 2006 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:35 schreef Camplo het volgende:

[..]

w00t wie ben jij dan Hulde die signature =)
Was wel met een oudje uit 1989 hoor.
Dat ding was net een tank man...altijd starten en meteen lopen(de motor dan he...voor de grapjassen onder ons..) ik reed ruim 1000km in de week
Zondags tanken....de maandag erop weer...ongeveer dan...
Bob-Bdinsdag 14 maart 2006 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef funkmaster het volgende:

[..]

je hebt dan wel even je volle aantal pk's ter beschikking, wat resulteerd in een enorme knal in de stoel
180, valt mee, wel uit een 1.8T
densmeedinsdag 14 maart 2006 @ 21:02
je kunt ook op de start motor rijden gebruikt hij helemaal geen brandstof
spectrumanalyserdinsdag 14 maart 2006 @ 21:05
80 in z'n 5.... ik heb niet eens een 5, ik rijd met een vierbak. Tiet fuhr 't neie rieden!
thatsmedinsdag 14 maart 2006 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:11 schreef Camplo het volgende:
Rood gas van de poot, of Rood koppeling in. Nog zuiniger!
helaas wel fout

het verbruik bij afremmen op de motor is bij huidige motoren 0
en stationair (dus met koppeling in) is 4 liter per uur!
Martijn_77dinsdag 14 maart 2006 @ 22:43
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:32 schreef veldmuis het volgende:
50 in z'n 4 kan prima, maar als je wil inhalen kan je beter ff terug naar z'n 3. Je zit dus de hele tijd te schakelen, en kan dan beter lekker dat ding in z'n 3 laten staan.
Ja, en dat schakelen en het optrekken in een hogere versnelling kost veel brandstof. Dus dat nieuwe rijden is helemaal niet geschikt voor de gemiddelde nederlandse spits
Sapstengeldinsdag 14 maart 2006 @ 23:21
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:49 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie rijdt er niet 50 in de 4? Soms zelfs in de 5...
50 rijd ik in de 3. Maar doorgaans rijd ik 60 km/h en dan zet ik hem wel in de 4. De 5 gebruik ik eigenlijk alleen op de snelweg, rond de 130 km/h.
drexciyadinsdag 14 maart 2006 @ 23:29
Het hangt van de instelling van je versnellingsbak af; als deze is ingesteld op het nieuwe rijden (moderne auto) dan kun je inderdaad 50 in z'n 4 rijden. 80 in z'n 5 lijkt me sowieso geen probleem, bij 70 kan ik al doorschakelen in z'n 5.

Ik haal met m'n diesel probleemloos >1:20 op die manier.
kolonel-knalpiemeldinsdag 14 maart 2006 @ 23:58
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:01 schreef Manneke_Pils het volgende:
50 in zn 4 kan wel, maar 80 in z'n 5 heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen..
Precies andersom hier.
kolonel-knalpiemelwoensdag 15 maart 2006 @ 00:00
Verder heeft het toch geen zin omdat je je benen uit je reet remt en accelereert met al die drempels, rotonde's, verkeerslichten, file's, bejaarden enz.
funkmasterwoensdag 15 maart 2006 @ 01:27
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

180, valt mee, wel uit een 1.8T
382 (maar dat telt niet want das niet mijn auto natuurlijk)

voor mij geld 185pk bij 5300 tpm
Oldbiewoensdag 15 maart 2006 @ 07:09
Skâkel'n
nweeninkwoensdag 15 maart 2006 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:48 schreef c0nd0r het volgende:
Rood!
Van 't gas die poat!
De jongens van Doek!
Waar is good old Roscoe P. Coltrane als je hem nodig hebt!?

Opzouten met die Doek idioten. Doekje erover en in de Noordzee dumpen!
funkmasterwoensdag 15 maart 2006 @ 14:42
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:35 schreef nweenink het volgende:

[..]

Waar is good old Roscoe P. Coltrane als je hem nodig hebt!?

Opzouten met die Doek idioten. Doekje erover en in de Noordzee dumpen!
Yildizwoensdag 15 maart 2006 @ 14:54
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:48 schreef funkmaster het volgende:

[..]

doe je toch iets fout....technisch gezien is het gewoon zuiniger...
euhm, nee, dat niet
quote:
dat ik het niet doe is punt 2
buzzerwoensdag 15 maart 2006 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Camplo het volgende:
50 in ze 4 lachwekkend. Moet je een keer gas bij geven kom je geen steek vooruit. Onzin dus. En niet veilig.
wat een onzin, in dat geval schakel je even terug naar z'n 3..
veldmuiswoensdag 15 maart 2006 @ 15:11
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:02 schreef buzzer het volgende:

[..]

wat een onzin, in dat geval schakel je even terug naar z'n 3..
Klopt. Overigens rijd ik ook 50 in z'n 4 op een lange rechte weg, waar het niet te druk is. Als het druk is, en je komt iets onder de 50, gaat de motor wat tegenstribbelen, omdat de toeren wel erg terugvallen. Dan maar lekker in z'n 3 hoor.