Solis maakt ook gewone consumerproducten.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:15 schreef Everett het volgende:
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je dat denkt. Ik had juist het idee dat Solis een goed merk is, omdat ze (bijna) alleen maar professionele apparaten maken.
Budget stopt wel een beetje rond de 450 euro. Het moet wel leuk blijven.
Ik ga de Gaggia Classic ook ees bekijken.
precies dat espresso apparaat gebruik ik ook, al bijna 10 jaar lang, meerdere keren per dag. onverwoestbaar dus, en echt lekkere espresso. zoals je zelf al zegt, zelf vers malen is erg belangrijk. bij dit apparaat moet je even zelf de metalen koffiehouder verwarmen onder de warme kraan, en je kopje het liefst ook even, tegen afkoelen vd espresso. Bij de duurdere apparaten kun je dat automatisch doen, maar daar heb ik geen 100en euro's voor over, misschien ooit bij een volgend apparaat. Maar dan zul je altijd zien dat de dure uitvoering met toeters en bellen het niet zo lang uithoudt als de goedkope en simpele uitvoering.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:16 schreef TMoose het volgende:
Ik heb zelf een hele simpele Cafe Treviso van de'longhi. Kost iets meer dan 50 euro bij de blokker volgens mij. Daar komt een hele goede espresso uit. Het belangrijkste is dat je goede koffie gebruikt, en niet bang bent om het goed aan te drukken.
[afbeelding]
Voor de beste smaak maal ik voor elk kopje de benodigde hoeveelheid koffiebonen zelf. Dit heeft een groter effect dan een 10 keer zo duur espresso-apparaat en al gemalen espresso koffie kopen.
Om te malen gebruik ik een SOLIS SCALA 166 koffiemolen. Die zou je voor een euro of 80 bij een koffiespeciaalzaak wel moeten kunnen krijgen.
[afbeelding]
Rancilio Silvia kost Eur 458 en ECM vanaf Eur. 498. Zou ik persoonlijk toch eerder voor een nieuwe gaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:30 schreef mirugai het volgende:
[..]
dan zou ik een 2e hands & nagekeken Rancilio Siliva of ECM oid. overwegen.
ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef Gauge het volgende:
Byte_Me, als je hem te warm maakt is je koffie weer slecht...
Waarschijnlijk niet, maar te koud is dan ook weer niet goed. Dilemma's...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:45 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.
caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
Kan iemand dat bevestigen?
Je moet altijd langzaam afbouwen (je hebt het waarschijnlijk ook langzaam opgebouwd)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:08 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
[..]
caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.
Je moet een espresso-apparaat goed onderhouden natuurlijk. Ik had geen last van roest en toch aantal jaren gehad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef rooienar het volgende:
Heb ook Gaggia overwogen maar las dat een aantal Gaggia's schijnen te roesten.
Verder drink ik momenteel dubbele espresso's met veel melk in een wat hogere mok waarbij ik de melk vantevoren in de mok opschuim, Gaggia valt dan zowiezo af aangezien de ruimte tussen filterhouder en bodemplaat te klein is voor grotere kopjes.
Aandelen nemen in een merk pijnstillers en dan groot inkopen om het probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:53 schreef Gauge het volgende:
Ik drink 15-20 ristretto's per dag. En met zo een hoofdpijn voor 2 weken rondlopen is ook niet alles... afbouwen is nogal moeilijk of volledig erafblijven en hoofdpijn en na 2 weken naar 2 kopjes/dag... of niet.
ik heb het ook gehad, ik merkte dit ik in het weekend vaak hoofdpijn had. Na een tijdje uitgevogeld dat dit kwam door het gebrek aan koffie/espresso (mijn apparaat stond toen nog op mn werk). Ik ben gewoon minder espresso's gaan drinken en de hoofdpijn ging na een tijdje ook weg. Over dat cholesterol kan ik je niets vertellen, misschien dat pietverdriet het weet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
Kan iemand dat bevestigen?
Die heb ik net via Marktplaats tweede hands aangeschaft.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:41 schreef Xenomaniac het volgende:
Krups is top. Ik heb deze:
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |