abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 maart 2006 @ 23:58:51 #1
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_36010043
quote:
RTL komt in het najaar met 'The X-factor'
RTL Nederland heeft plannen om dit najaar met een Nederlandse editie van het tv-programma 'The X-factor' te komen. Dat vertelt Mark de Vink, uitvoerend producent van 'Idols'. Hij wordt waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor de productie van 'The X-factor'. In het televisieprogramma wordt gezocht naar nieuw entertainmenttalent.

Het programma is eerder gemaakt door het Britse commerciële tv-station ITV en de Belgische zender VTM. Het komt uit de tv-fabriek FremantleMedia Limited, waar ook 'Idols' vandaan komt.

'The X-factor' is vanwege de audities te vergelijken met Idols, zegt De Vink. "Theater en workshops zitten er niet in, wel een bootcamp." Het belangrijkste verschil met 'Idols' zijn de drie categorieën. Er is een categorie voor 16-24-jarigen, één voor iedereen boven de 24 en een categorie voor duo's of grotere groepen. "Er kunnen dus ook mensen van 82 meedoen."

De drie juryleden krijgen na de audities ieder een eigen categorie. Uit elke groep komt uiteindelijk een winnaar. Het is nog niet bekend wat gewonnen kan worden.

De makers van de derde editie van 'Idols' zijn tevreden met het verloop van de talentenjacht. "Idols 3 is vlekkeloos verlopen en kent een meer dan terechte winnares. We zijn met de hele ploeg erg trots op het resultaat", concludeert De Vink. Een volgende 'Idols' wordt niet uitgesloten, maar kan nog wel even op zich laten wachten. "Ik denk niet dat het zou moeten stoppen, dat zou zonde zijn. Ik denk dat het verstandig is om Idols 4 voorlopig in de koelkast te zetten, ook om te kijken wat 'The X-factor' doet."

De Nederlandse editie wordt van 'Idols' wordt vanuit het buitenland gezien als het schoolvoorbeeld van hoe je het programma moet maken, zegt de Vink. "En daar ben ik heel trots op." [Novum/Peter Schavemaker Tekstproducties/Radio.NL]
Bron

Ze zeggen dus nu al dat Idols er een jaartje tussenuit gaat en dat er een variant komt. Nu zijn daar niet bepaald goede ervaringen mee (remember Popstars the Rivals? ), maar aangezien dit idee meer bij het originele Idols-idee ligt denk ik dat het toch wel redelijk zou kunnen lopen. De naam heeft alleen wat slechte herinneringen bij mij (NiX-factor).

Wat is jullie mening hierover? Is het goed dat er weer zo'n variant komt, kunnen ze beter een jaartje radiostilte houden of gewoon meteen doorgaan met Idols 4?
pi_36010254
Misschien is het wel vernieuwend, maar of het goed gaat lopen is een andere vraag.
Idols staat ook meer bekend onder de mensen op het moment, ik denk dat dit er echt heel goed moet in komen om succesvol te worden, ook moet er slim worden omgegaan met de hele selectieprocedure en dergelijke, want het moet leuk en eventueel vernieuwend blijven voor de kijker.
pi_36010362
ik hoopte direct Idols 4, maar misschien dat een jaartje overslaan wel goed is... maar ik zie de X-factor niet zitten
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_36010473
Hé, nu ik dit zo lees klinkt het wel leuk. Ik ga het zeker kijken, of ik na aflevering 1 afhaak is een volgende.
pi_36010923
The X Factor komt...

WAs al een topic over. . Deze gaat derhalve op schlodt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')