Diepvriez | maandag 13 maart 2006 @ 23:03 |
![]() ![]() ![]() Chevy Camaro Concept This Camaro was worth the wait! GM willing, January 9, 2006 was the first day of the rest of your performance life. On that day, two edgy, retro Camaro concepts were revealed at the L.A. and Detroit auto shows to impressed audiences--and judging from the public's response and GM's statements, an affordable, V-8-powered Camaro could be reborn as early as 2008! Media representatives and Camaro enthusiasts alike, literally crammed into Detroit's Cobo Hall, were treated to a parade of some of the most memorable first-generation Camaros ever made before the Camaro concept appeared. Once its futuristic-meets-first-gen sheetmetal took the stage, it became clear that GM--and its much-insulted design team--took this vehicle very seriously. Broken into sections, this concept has some excellent angles. One of the most powerful and passionate statements comes from a direct side view, which is RetroMod incarnate with its first-gen roofline and haunches. There are also some weak points: the rear end seems a bit bulky, and the nose is smashed in. But when taken in as a complete vehicle the strong sections easily overpower the weaker ones, and the end result is a fascinating mix of old and new--not a complete knockout, but very, very close. Rolling stock consists of massive, 21-inch front/22-inch rear rims of a classic 5-spoke design, with equally impressive 14-inch brakes. The drivetrain would no doubt challenge those big binders, as a 400-horse LS2 V-8 puts the power down through a 6-speed manual gearbox. An interesting addition to that LS2 is the use of Active Fuel Management, which is said to be able to shut down four cylinders under light load conditions. One concerning aspect of this concept is the use of an independent rear suspension. When you combine GM's IRS problems in the past few years with future Camaro owners hoping for a mid-$20,000 base price, we'd be very curious to see how a production version of this concept could be kept, in Bob Lutz's words, "highly affordable" and an "astonishing value", especially since this show car was "designed with that goal in mind". That being said, this concept is as bold and innovative as the GM brass wanted it to be, and is "this close" styling-wise to start a revolution. With Lutz hinting at a spring '06 decision regarding a production version, a bright future for GM performance may only be a couple of years away! ![]() ![]() Ik vind hem wel heel erg leuk uitzien..... ![]() Lekker kontje.... ![]() ![]() meer info hier | |
R2-D2 | maandag 13 maart 2006 @ 23:06 |
![]() Super! ![]() | |
piet_pelle | dinsdag 14 maart 2006 @ 00:07 |
Iig een stuk mooier dan de Ford Mustang maar het puur Amerikaanse design kan me nog altijd niet helemaal bekoren. | |
StefanP | dinsdag 14 maart 2006 @ 03:54 |
Ik vind hem niet mooi. Valt in dezelfde categorie als de nieuwe charger, de mustang, de SC300 en dergelijke... te lomp. Te lang, breed en te zwaar. De uitstraling vind ik ook te overdreven retro. | |
Catch22- | dinsdag 14 maart 2006 @ 07:44 |
butt-ugly kan er niets anders van maken | |
rudedeltadude | dinsdag 14 maart 2006 @ 08:10 |
godse lelijk... misschien dat als je er een stukje in mag rijden, dat het beter wordt? | |
Googolplexian | dinsdag 14 maart 2006 @ 08:14 |
100% Amerikaan ... ben wel blij dat de USAnen eindelijk moeite doen om te designen. Vroeger was het: ![]() plus ![]() plus ![]() = ![]() | |
MrDrako | dinsdag 14 maart 2006 @ 09:28 |
ziet er zeker geil uit ![]() | |
Inorbit | dinsdag 14 maart 2006 @ 09:37 |
quote:hij is niet mooi, maar zeker heel bruut, ik zou er zo een een voor de deur willen ![]() | |
Klonk | dinsdag 14 maart 2006 @ 09:39 |
die achterkant is geweldig, voor het eerst dat ik dreigende achterlichten zie ![]() | |
R2-D2 | dinsdag 14 maart 2006 @ 10:17 |
quote:Dusssssss, Echt Amerikaans ![]() | |
synthetictherapy | dinsdag 14 maart 2006 @ 10:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:06 |
quote:Eensch. | |
Fugie | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:44 |
![]() doe maar 1tje dan als het moet ![]() | |
B_BOY | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:06 |
zeker mooi bakkie. | |
Cool_Runner | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:55 |
Die grill vind ik toch niet zo heel erg geslaagd. Zijaanzicht is super. Ik zou wel ens foto's op ooghoogte willen zien. | |
InTrePidIvity | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:09 |
Ik vind hem botergeil ja ![]() | |
castamara | vrijdag 17 maart 2006 @ 20:01 |
Wel opvallend dat ze nergens het gewicht van dit geval vermelden. Tonnetje of 3 + 6.0 V8 = niet echt geschikt voor nl ![]() ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:54 |
*SCHOP!!!!!! ![]() Nieuws is al een paar weken oud, maar ik kon er nog niks over vinden. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9373 Nog ´n keer Camaro, nu officieel 22 juli 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen We hadden ´m afgelopen weekend al op de site, maar nu is Chevrolet zelf ook officieel naar buiten getreden met de nieuwe Camaro. De nieuw leven ingeblazen muscle car komt in de loop van 2009 naar Nederland. Begin 2009 start de verkoop van de nieuwe Camaro in de VS. Later volgt Europa. De achterwielaangedreven bolide heeft onafhankelijke wielophanging rondom, is 4,84 meter lang, 1,92 meter breed en heeft een wielbasis van 2,85 meter. Daarmee is het een forse auto, ongeveer zo lang als een Ford Mondeo. In de bagageruimte kan 320 liter en het gewicht is minimaal 1700 kilo voor de versie met V6 en handbak. Het is een 2+2. Topper heet SS Er komen twee motoren, een 3.6 V6 met directe inspuiting en 300 pk. Dit blok levert een koppel van 370 Nm bij 5200 toeren en kan maximaal 7000 toeren aan. Chevrolet levert deze motor in de Camaro LS en LT. Topper is de SS met 6.2 V8. Deze motor heeft nog 2 kleppen per cilinder en met 422 pk is de Camaro SS de concurrent voor de Dodge Challenger SRT-8, die een V8 met 425 pk heeft. Zowel de V6 als de V8 zijn met handgeschakelde zesbak leverbaar of een zestraps automaat. Bestel je de SS met handbak dan zit er ook launch control op, zodat de snelle Camaro optimaal van z´n plek komt. Maar een beetje Camarorijder maakt natuurlijk het liefst een vette burnout! De LS, de instapversie, wordt geleverd met 18 inch wielen en banden in de maat 245/55. Op de LT biedt Chevrolet keus uit 18 of 19 inch, de SS wordt geleverd op 20 inch wielen. Op de SS zitten bovendien Bremboremmen met vier zuigers per remklauw. ESP is uiteraard standaard, op de SS kent dit systeem Competitie/Sport-instellingen. LED-verlichting In het interieur, dat sterk doet denken aan het dash van de eerste Camaro uit 1969 zit LED-verlichting en kopers kunnen net als bij het origineel extra metertjes op de middenconsole laten monteren. En moderne gemakken als Bluetooth, een USB/aansluiting en parkeersensoren zijn eveneens aanwezig. Je kunt zelfs de auto op afstand starten, waarmee je natuurlijk op elke parkeerplaats de blits maakt. ![]() Dik, dik, dik! Doe maar zwarte ![]() ![]() | |
NED | zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:59 |
Zo een starten op afstand ding koop je voor een appel en een ei voor nagenoeg elke auto ![]() | |
68Chevelle | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:03 |
Redelijk..... ik vind dat Chrysler/mopar met de Challenger een betere poging heeft gedaan ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:05 |
ik vind 'm kankerlelijk. ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:08 |
quote:Challenger: ![]() Camaro: ![]() Beide ERG mooi, maar ik zou toch voor de Camaro SS gaan. | |
AMDFreak | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:22 |
Aggressief ![]() Op de 1 of andere manier vind ik die koplampen lijken op een Alfa..? | |
Xcalibur | zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:25 |
quote: | |
Vetje | zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:29 |
ik vind em vet | |
Mikkie | dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:36 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:18:13 ] | |
68Chevelle | dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:58 |
Leuk footootje ![]() ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:08 |
quote:Mooooooi!!!! * StateOfMind nieuwe achtergrond heeft | |
retuow82 | woensdag 20 augustus 2008 @ 13:56 |
Jezus wat een tupperware party onder die motorkap.... ![]() | |
68Chevelle | woensdag 20 augustus 2008 @ 14:27 |
Dat is inderdaad ook hetgeen dat me het meest tegenvalt. | |
tevebe | woensdag 20 augustus 2008 @ 14:34 |
Mooie bak. De nieuwe Camaro vind ik mooier dan de huidige Mustang. |