abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35998692
Dit account heb ik aangemaakt omdat de personen waar dit over gaat ook actief zijn op fok! en ook mijn gebruikelijke nickname weten.

Sinds een klein jaartje heb ik een nieuwe vriend, in het begin was het super, maar de afgelopen tijd zijn er steeds meer dingen die niet goed gaan of waar we ruzie over hebben. Ik ben nog wel erg gek op hem, maar toch voelt het af en toe niet goed. Het idee dat ik er in het begin bij had (je kent t wel: dit is m! ), is er niet meer. Het is zelfs een paar keer bijna uit gegaan de afgelopen maanden.

Hiervoor heb ik 3,5 jaar een relatie gehad, dat is voornamelijk uitgegaan omdat dit mijn eerste vriendje was en ik meer wilde zien voordat ik echt vol voor hem kon gaan zonder me steeds af te vragen wat er nog meer was (ik was 17 toe we wat kregen). Daarnaast is het ook uitgegaan omdat ik vond dat we te weinig deden, te weinig ondernamen en zo min of meer in een sleur raakten. Voor de rest was het zo’n lieve jongen, deed zoveel voor me, heb me altijd zo goed gevoeld bij hem.

Wat is nu het probleem?

Sinds een aantal maanden denk ik steeds vaker aan mijn ex. De afgelopen weken is het zo erg dat ik er zelfs van droom dat we weer bij elkaar komen, als ik wakker word lijken ze zo realistisch en zit die droom de hele dag in mn hoofd. Word er op die dagen ook echt verdrietig door, dan vraag ik me af waarom ik het in hemelsnaam uit heb gemaakt en hoe het zou zijn als we nog bij elkaar waren.

Ik heb zo af en toe nog contact met mn ex, meestal via msn. Een maand of 2 geleden zijn we samen wat gaan drinken, dit was voor het eerst sinds ruim een jaar dat we elkaar weer zagen. Vond het erg leuk om hem te zien, en had toen zoiets van het is nog steeds een leuke jongen maar dat het uit is, is niet erg. Ik had daarvoor ook al last van dat ik steeds vaker aan hem dacht en me afvroeg waarom ik het in hemelsnaam uit was, dat was toen dus even weg. Had toen weer het gevoel dat het goed was zo.

Sinds enkele weken is echter het gevoel weer terug dat ik m echt mis, weer graag bij hem wil zijn. Bijna iedere nacht droom ik dat we weer bij elkaar zijn, erg frustrerend is dat. Mijn moeder heeft eens gezegd dat ik hem had moeten ontmoeten als ik een jaar of 23 was, het lijkt er nu op dat ze gelijk had.

Ik vraag me bij mezelf af wat ik ermee moet en zit met een aantal dingen die ik mijzelf afvraag. Mis ik echt hem of mis ik de relatie die ik toen had? Komen deze gevoelens voort uit het feit dat het tussen mij en mijn huidige vriend absoluut niet lekker loopt of heeft het echt te maken met mijn ex. Moet ik naar deze gevoelens luisteren of zal het wel weer overgaan?

Het is absoluut niet eerlijk tegenover mijn vriend, deze gevoelens en vraag me af of ik het moet vertellen. Ik weet ook niet wat het betekent dat ik die dromen heb of het sowieso iets betekent.
Ik zit er ook mee of ik het mijn ex moet vertellen, ik wil graag weten hoe hij erover denkt, is er voor hem niks meer, maak ik echt geen kans meer met hem of denkt hij ook nog wel aan vroeger en mist hij mij ook? Aan de andere kant vind ik niet dat ik dat moet doen vind ik dat ook niet eerlijk tegenover hem, ik heb het 2x eerder uitgemaakt (het is na de eerste keer dus weer aangegaan omdat ik m vreselijk miste en hij mij) en vlak nadat het de laatste keer is uitgegaan tussen ons (ongeveer een maand daarna) heeft hij een nieuwe vriendin gekregen waarmee hij nu nog samen is en volgens mij ook gelukkig is.

Het is een heel verhaal geworden maar het helpt in ieder geval al een stuk om het van me af te schrijven, maar vraag me toch af wat anderen ervan zeggen. Mijn vriendinnen hebben er niet echt een antwoord op en heb ook niet zo’n trek om dit met mn ouders te bespreken, dus vandaar lekker anoniem op fok!

[ Bericht 1% gewijzigd door Beesje83 op 14-03-2006 10:28:11 ]
pi_35999039
Plaats je je ex niet een beetje op een voetstuk? Je zegt zelf dat toen je hem weer zag je hem wel leuk vond maar niet het idee had dat er een nieuwe relatie in zit. Als je hem dan niet ziet vind je hem opeens weer wel zo leuk, ben je dan niet eerder verliefd op een droombeeld van hoe het weer zou kunnen zijn? Als hij bovendien al een nieuwe vriendin heeft heb je waarschijnlijk weinig kans dat hij die relatie opgeeft als alles bij hem goed loopt. Zeker als jij het al 2x keer eerder hebt uitgemaakt. Misschien moet je jezelf eerst afvragen of je het waard vind zijn relatie mogelijk kapot te maken, je eigen relatie op te geven en het risico te lopen dat het met hem vervolgens weer niet zo is als je je voorgesteld had? Als het al 2 keer is misgegaan waarom niet een 3e keer? Dat zal hij mogelijk ook bedenken.
  maandag 13 maart 2006 @ 19:14:18 #3
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_35999246
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:08 schreef Executrix het volgende:
Plaats je je ex niet een beetje op een voetstuk?
Lijkt er op,..
Ik heb dat ook gehad, dat ik alleen de mooie dingen wilde herinneren.
Dromen waarin we weer samen waren, waren het gevolg.

Is niks ernstigs, maar je moet je er wel overheen zetten hoor!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  maandag 13 maart 2006 @ 19:15:14 #4
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35999283
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand (muv misschien jezelf) er beter van word als je deze gevoelens gaat najagen... Die ex van je is nu waarschijnlijk gelukkig met z'n vriendin, jij hebt jou vriend en ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat als een ex die mij 2 keer gedumpt heeft en na een jaar of wat met hangende pootjes terugkomt, met gevoelens voor mijn persoon, een grote kans zou maken om wederom als mijn vriendin door het leven te gaan.

Dus ik zou gewoon m'n mond dicht houden of als je het echt nodig vind het er met je vriend over hebben (sommige mensen vinden het belangrijk dat ze al hun gevoelens met elkaar delen in een relatie).
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 13 maart 2006 @ 19:19:39 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_35999453
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:15 schreef RedDevil085 het volgende:

(sommige mensen vinden het belangrijk dat ze al hun gevoelens met elkaar delen in een relatie).
dat vind ik zo raar hey! dat mensen willen weten waar hun vriend(in) over denkt / piekert... ik bedoel, een relatie is toch alleen een excuus om ongegeneerd om de haverklap te neuken?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_35999987
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:58 schreef Beesje83 het volgende:
Nee, ik ben geen newbie.
volgens mij zitten er genoeg elementen in waardoor iemand je herkend...
maar goed...
  maandag 13 maart 2006 @ 19:43:08 #7
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_36000471
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:19 schreef Jumparound het volgende:

[..]

dat vind ik zo raar hey! dat mensen willen weten waar hun vriend(in) over denkt / piekert... ik bedoel, een relatie is toch alleen een excuus om ongegeneerd om de haverklap te neuken?
Sommige dingen WIL je gewoon niet weten... Een leuk voorbeeld daarvan vind je in de film "Chasing Amy"... Soms kun je slapende honden beter niet wakker maken.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:13:02 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_36001569
nee, maar nu krijgt het vriendje te horen....
Q: waar denk je aan?
A: Niks...
Q echt niet?
A Nee, echt niet

<---->
(3 maanden later)

A: ik maak het uit!
Q: Waarom dan
A: Ik ben al een tijd verliefd op mn ex
Q:
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_36003700
Ik denk dat jullie voor n groot deel gelijk hebben. Zoals ik al zei vind ik het ook niet eerlijk van mezelf om deze gevoelens te delen met mn ex en zal dit ook niet doen.

Ik vind het alleen wel raar dat het nu opeens zo gebeurt. Het zal voor een groot deel wel te maken hebben met dat het niet zo heel lekker loopt tussen mij en mn vriend en ik met mn ex eigenlijk nooit ruzie of andere problemen heb gehad.
Dan heeft iedereen denk ik wel de neiging om iets van vroeger een beetje mooier te maken dan het was. Het gevoel wat ik na die afspraak had was waarschijnlijk datgene wat echt was.
pi_36003872
mis je je ex, of mis je het gevoel wat je had toen je nog helemaal verliefd was.. (wat je ook bij je ex gehad hebt?)

soms is het gewoon over omdat het over is, omdat je meer wilt voelen dan je voelt, omdat je meer wilt beleven dan je beleeft, omdat je verliefder wilt zijn dan je bent.. you name it...

waarschijnlijk weet je zelf beter wat er precies aan schort dan iedereen hier bij elkaar die antwoord op je vragen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:43:22 #11
143815 Madski
ad-rem galore
pi_36019164
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:13 schreef Jumparound het volgende:
Q echt niet?
A Nee, echt niet

<---->
(3 maanden later)

Q:
Damn wat een herkenning. Zie het echt zo gebeuren.

Maar nog even wat de TS betreft. Net zoals je net aangaf dat het niet zo goed loopt met je huidige vriend en op dit moment aan de mooie momenten terug denkt met je ex. Denkend dat het beter was toen.
Misschien moet je eens conclusie trekken waarom je het zelf steeds uit hebt gemaakt.

En nog even uit het nuchtere mannen standpunt. Die ex moet wel heel wanhopig zijn wil hij het voor een 3de keer met jou proberen. Jullie moeten beide dan een gigantische plaat voor het hoofd hebben.

Zou gewoon dingen goedpraten met je huidige vriend. Praten lost de meeste dingen op. Met goed of slechte afloop dat weet je natuurlijk nooit. Maar er is in ieder geval een conclusie gevallen dan.
Nogmaals iets beginnen met een ex is dus geen goed idee, je bent zelf levend bewijs. Loopt op een gegeven moment toch weer tegen dezelfde problemen als eerst. Zijn natuurlijk uitzonderingen.
pi_36029265
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:43 schreef Madski het volgende:

[..]

Maar nog even wat de TS betreft. Net zoals je net aangaf dat het niet zo goed loopt met je huidige vriend en op dit moment aan de mooie momenten terug denkt met je ex. Denkend dat het beter was toen.
Misschien moet je eens conclusie trekken waarom je het zelf steeds uit hebt gemaakt.

En nog even uit het nuchtere mannen standpunt. Die ex moet wel heel wanhopig zijn wil hij het voor een 3de keer met jou proberen. Jullie moeten beide dan een gigantische plaat voor het hoofd hebben.

Zou gewoon dingen goedpraten met je huidige vriend. Praten lost de meeste dingen op. Met goed of slechte afloop dat weet je natuurlijk nooit. Maar er is in ieder geval een conclusie gevallen dan.
Nogmaals iets beginnen met een ex is dus geen goed idee, je bent zelf levend bewijs. Loopt op een gegeven moment toch weer tegen dezelfde problemen als eerst. Zijn natuurlijk uitzonderingen.
Het klopt helemaal wat je zegt..
Als je er zelf over nadenkt en mee zit dan zijn dingen helaas niet altijd even helder en wil je bepaalde gevoelens nog weleens door elkaar halen (bij mij is dat in ieder geval zo). Ben er vandaag toch achter gekomen dat het voornamelijk komt doordat het niet lekker loopt tussen mij en mn vriend en we er (ondanks steeds praten) niet echt uit lijken te komen. Dan wil je nog weleens terugdenken aan die goede oude tijd.
Maar inderdaad, het is destijds niet voor niets uitgegaan.
pi_36029721
Ben je eigenlijk tussen die relaties door wel even alleen geweest of ben je van de ene in de andere relatie gerold?
Volgens mij heb jij na 2 langdurige relaties nog steeds veel te ontdekken en dan vooral aan jezelf. Wie ben jij eigenlijk? Wat verwacht je van een relatie? Wie ben jij zonder relatie?
pi_36029738
ik denk altijd aan exxen
pi_36031059
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:15 schreef Xennia het volgende:
Ben je eigenlijk tussen die relaties door wel even alleen geweest of ben je van de ene in de andere relatie gerold?
Volgens mij heb jij na 2 langdurige relaties nog steeds veel te ontdekken en dan vooral aan jezelf. Wie ben jij eigenlijk? Wat verwacht je van een relatie? Wie ben jij zonder relatie?
Ik ben ruim een jaar alleen geweest tussen beide relaties. Dus het is zeker niet zo dat ik niet alleen kan zijn. Maar het idee om nu misschien weer alleen te zijn is wel iets waar ik wel aan moet wennen. Dat je niemand meer hebt die je een stevige knuffel geeft als je dat even nodig hebt, of waar je lekker tegenaan kan kruipen.

Het is ook dat ik voor deze relatie het idee had dat ik eigenlijk heel goed wist wie ik was en waar ik voor stond, maar door een heleboel dingen die nu spelen tussen mij en mijn vriend juist erg ben gaan twijfelen aan mezelf.

Misschien ben ik nog wel niet toe aan een serieuze relatie. Misschien is het ook wel dat de manier waarop ik en mijn vriend tegen relaties aankijken heel erg verschillen. Misschien moet ik nog heel veel ontdekken en loop ik daar nu tegen aan. Dat zijn wel allemaal vragen waar ik tegenaan loop nu.
pi_36031467
dump je vriend, zou ik zo zeggen. Die jongen verdient geen relatie met een meid die zit te geilen en te dromen van haar ex
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_36031851
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:15 schreef petitlapin2 het volgende:
dump je vriend, zou ik zo zeggen. Die jongen verdient geen relatie met een meid die zit te geilen en te dromen van haar ex

Zo erg is het nou ook weer niet. T is meer dat ik nu even niet zo'n leuke periode heb en daardoor wat meer terugdenk aan tijden dat t n stukje beter ging, vooral ook met mij persoonlijk.

Nu ik het hier zo gepost heb en teruglees, zie ik het gelukkig allemaal weer vanuit n iets nuchterder perspectief. Ik kan beter naar het hier en nu kijken dan terugdenken aan het verleden.
In de tijd dat ik vrijgezel ben geweest heb ik mn ex ook niet gemist, niet in die mate dat ik m weer terug wilde, dus het zal voornamelijk voortkomen uit de situatie nu.
pi_36031903
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:13 schreef Jumparound het volgende:
Q echt niet?
A Nee, echt niet

<---->
(3 maanden later)

Q:
Vrouwen

Wat Madski zegt, allemaal heel erg herkenbaar.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:52:06 #19
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_36133004
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:43 schreef Madski het volgende:

[..]

Verhaal..

Yup, ik herken het ook. En als je aan mij vraagt wat ik van haar had verlangt? Gewoon dat ze het eens met mij had gepraat. Kortom, zelfde advies als Madski.
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
pi_36135475
GA JE GEVOEL ACHTERNA!!!!
PUNT.
Relaties beredeneren of laten beredeneren door anderen is makkelijk, maar niet realistisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat eerst bij een ander, niet?
  zondag 19 maart 2006 @ 22:48:44 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36185036
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:26 schreef Prinz_ het volgende:
GA JE GEVOEL ACHTERNA!!!!
PUNT.
Relaties beredeneren of laten beredeneren door anderen is makkelijk, maar niet realistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')