abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 17:32:36 #1
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_35996341
Ik zit nu in het 2e jaar van een MBO ICT opleiding, en hierna wil ik graag een HBO opleiding gaan doen. Nu heb ik hier en daar wat gehoord over MCSE, en dat heeft mijn interesse wel gewekt. Maar nu komt de vraag: waar kan ik die opleiding volgen, en wat voor vakken heb je er voor nodig? Ik heb begrepen dat het een opleiding van Microsoft zelf is? Dus wist ik niet zeker of je het op een gewone school kan volgen, en dus vraag ik het hier maar even .
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  maandag 13 maart 2006 @ 20:02:37 #2
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_36001195
Het is van Microsoft zelf. Je kunt de leerboeken van Microsoft aanschaffen (blauw van kleur, niet goedkoop).
't is een erg dure studie, als je dat zelf wil bekostigen (duizenden euro's). Je kunt beter bij een bedrijf in dienst gaan als trainee en zorgen dat zij de cursus voor je gaan betalen. Doorgaans rekent een bedrijf als een soort afbetaling 2 jaar: ga je binenn 2 jaar na het halen van je MCSE certificaat bij het bedrijf weg betaal je hun een evenredig deel. En vergeet de tijd niet die je nodig hebt om te leren: maanden kost het je. 't is behoorlijk pittig, zeker als je geen ervaring hebt.
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
pi_36015144
gewoon je MBO afmaken.. HBO doen en afmaken.
Daarna eventueel bij een grotere ICT-dienstverlener in dienst en ga je bijv MSCE / Citrix / ITIL / Prince 2 achitge certificaten halen.

Nu je MSCE doen en niet je HBO is leuk .. maar als je ooit wat anders wilt gaan doen heb je toch echt geen HBO papiertje. En dat is (soms helaas) toch echt belangrijker dan een paar MSCE certificaten.

My advice : Maak je school af.. en ga dan jezelf certificeren op het vlak wat jij leuk vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')