abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35990938
Ik heb dus al dik een week last van mn keel. Niets ernstig, overdag een btje pijn en droge keel, maar s'nachts hoest ik zowat de longen uit mn lijf. Dit houdt zowel mijzelf als de rest van mn familie wakker. Plus door het feit dat ik na een paar nachten nauwelijks slapen een niet al te best humeur heb vond mn moeder dat ik vandaag maar even naar de huisarts moest om iets te halen zodat ik iig een paar uur zou slapen.

Ik kom om iets over 8 uur bij de dokter aan. Hele wachtkamer vol met bejaarden. Na dik een 1,5 uur gewacht te hebben en ongeveer alle medische klachten van de bejaarde bevolking uit de buurt te hebben aangehoord mocht ik eindelijk naar binnen.

Bij binnenkomst valt me al direct op dat niet mijn dokter achter het bureau zit maar een of ander studentje....mss even oud als ikzelf als het niet jonger was. Ik vraag even vriendelijk waar de arts is en krijg toegebeten dat die met vakantie is en ik het met hem moest doen. Owkay en vriendelijk...maarja ik snap best dat je humeur ver te zoeken is na een uur bejaardenpraat.

Dus ik leg het probleem uit aan student-dokter en zeg letterlijk: Ik heb last van mijn keel, overdag issie droog en doet het een btje pijn, het is niet ontstoken ofzo en het zal waarschijnlijk niet ernstig zijn, maar het probleem is dat ik s'nachts niet kan slapen door het hoesten. Dus zou ik misschien iets kunnen krijgen waardoor ik iig gewoon een nacht kan doorslapen.

Stukje hout in mn mond, student kijkt in mn mond. Nou het is iig niet onstoken (Neee echt). Zo te zien is het niets ernstig (Heeft ie uberhaupt geluisterd?). Ik zal een hoestdrank voorschrijven zodat het iig niet meer zoveel pijn doet.
Uhm ja maar zal het hoesten 's nachts dan minder worden? Waarschijnlijk niet totdat het helemaal over is. Zou ik misschien dan iets kunnen krijgen om te slapen, licht slaapmiddel mss? Nee dat kunnen we niet zomaar aan iedereen uitschrijven. Echt net of ik één of andere junk ben die wekelijks om slaappillen bedel bij m ofzo.

Echt nutteloos...uiteindelijk pas om 11 uur op mn werk en 1 goor hoestdrankje rijker
pi_35991344
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:40 schreef Jill-RMC het volgende:
Bij binnenkomst valt me al direct op dat niet mijn dokter achter het bureau zit maar een of ander studentje....mss even oud als ikzelf als het niet jonger was. Ik vraag even vriendelijk waar de arts is en krijg toegebeten dat die met vakantie is en ik het met hem moest doen. Owkay en vriendelijk...maarja ik snap best dat je humeur ver te zoeken is na een uur bejaardenpraat.
Tja, daar zou ik ook pissig van worden. Hoe was ie?
pi_35991430
* Checkt profiel.. Moet je maar niet zoveel pijpen

Overigens heb ik daar ook altijd een hekel aan dat je het met van die stagiares oid moet doen. Ik ben zelf ook stagiar en tuurlijk moeten ook hun het leren maar wel onder begeleiding!
  maandag 13 maart 2006 @ 14:57:37 #4
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_35991529
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:40 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik heb dus al dik een week last van mn keel. Niets ernstig, overdag een btje pijn en droge keel, maar s'nachts hoest ik zowat de longen uit mn lijf. Dit houdt zowel mijzelf als de rest van mn familie wakker. Plus door het feit dat ik na een paar nachten nauwelijks slapen een niet al te best humeur heb vond mn moeder dat ik vandaag maar even naar de huisarts moest om iets te halen zodat ik iig een paar uur zou slapen.

Ik kom om iets over 8 uur bij de dokter aan. Hele wachtkamer vol met bejaarden. Na dik een 1,5 uur gewacht te hebben en ongeveer alle medische klachten van de bejaarde bevolking uit de buurt te hebben aangehoord mocht ik eindelijk naar binnen.

Dus ik leg het probleem uit aan student-dokter en zeg letterlijk: Ik heb last van mijn keel, overdag issie droog en doet het een btje pijn, het is niet ontstoken ofzo en het zal waarschijnlijk niet ernstig zijn, maar het probleem is dat ik s'nachts niet kan slapen door het hoesten. Dus zou ik misschien iets kunnen krijgen waardoor ik iig gewoon een nacht kan doorslapen.

Stukje hout in mn mond, student kijkt in mn mond. Nou het is iig niet onstoken (Neee echt). Zo te zien is het niets ernstig (Heeft ie uberhaupt geluisterd?). Ik zal een hoestdrank voorschrijven zodat het iig niet meer zoveel pijn doet.
Uhm ja maar zal het hoesten 's nachts dan minder worden? Waarschijnlijk niet totdat het helemaal over is. Zou ik misschien dan iets kunnen krijgen om te slapen, licht slaapmiddel mss? Nee dat kunnen we niet zomaar aan iedereen uitschrijven. Echt net of ik één of andere junk ben die wekelijks om slaappillen bedel bij m ofzo.

Echt nutteloos...uiteindelijk pas om 11 uur op mn werk en 1 goor hoestdrankje rijker
Waarom ga je voor een verkoudheidje naar je huisarts
pi_35991660
Codeïne is the word
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_35991674
Een student mag niet zelfstandig praktijk houden hoor. Zal gewoon een volwaardige arts zijn geweest. Dat hij je nog niet kent en daarom voor iets kleins niet iets uitschrijft kan je hem/haar niet aanrekenen. Dat is vrij logisch.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_35991723
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:57 schreef wolferl het volgende:

[..]

Waarom ga je voor een verkoudheidje naar je huisarts
Omdat ik wil slapen!!

Codeine krijg je toch ook alleen maar op recept?
pi_35991738
Hmmmm hoestdrank, lekker
  maandag 13 maart 2006 @ 15:07:23 #9
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_35991814
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Omdat ik wil slapen!!

Het is jouw leven, alleen voor een verkoudheidje ga ik niet naar mijn huisarts.

Rook een stickie wedden dat jij 's Nachts heerlijk slaapt.
pi_35991836
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:02 schreef Overlast het volgende:
Een student mag niet zelfstandig praktijk houden hoor. Zal gewoon een volwaardige arts zijn geweest. Dat hij je nog niet kent en daarom voor iets kleins niet iets uitschrijft kan je hem/haar niet aanrekenen. Dat is vrij logisch.
Nee was echt een student. Er zitten 2 huisartsen in de praktijk waar ik zit. En als er dan één niet is door vakantie etc dan is er een student die het overneemt. Dus officieel houdt ie niet zelfstandig praktijk, maar in de realiteit dus wel omdat die andere arts in de kamer ernaast zich met andere patienten bezighoud. Mag niet...maar ze doen het lekker toch.
pi_35991962
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:04 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Omdat ik wil slapen!!

Juist en vanochtend heb je de kans gehad om erom te vragen. Bij mij werkt het altijd verdomde goed
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:31:11 #12
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35992555
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:07 schreef wolferl het volgende:

[..]

Het is jouw leven, alleen voor een verkoudheidje ga ik niet naar mijn huisarts.

Rook een stickie wedden dat jij 's Nachts heerlijk slaapt.
Een stickie roken terwijl je je de longen uit het lijf hoest? Niet zo verstandig, lijkt me...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_35992567
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:31 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Een stickie roken terwijl je je de longen uit het lijf hoest? Niet zo verstandig, lijkt me...
Dan veel bier!
pi_35992861
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:53 schreef c0nd0r het volgende:
* Checkt profiel.. Moet je maar niet zoveel pijpen
quote:
Overigens heb ik daar ook altijd een hekel aan dat je het met van die stagiares oid moet doen. Ik ben zelf ook stagiar en tuurlijk moeten ook hun het leren maar wel onder begeleiding!
In dit geval had die dokter die op vakantie hetzelfde gedaan, een heel groot deel van dit soort kwaaltjes gaat veelal vanzelf over, zo niet dan had die gast het allang gezien en er bestaat een zeer minieme kans dat hij een verkeerde diagnose heeft gesteld.

Nee wat ik erger vind ik mensen die steeds op dokters zitten te schelden
Een heer met stijl
  maandag 13 maart 2006 @ 17:15:48 #15
138930 MrKickass
Take it or leave it!
pi_35995875
Je hebt van die pillekes die de hoest onderdrukken... DIE had je moeten krijgen!!!
...als je hier niet tegen kan, trek je je zwarte kous maar over je hoofd :)
pi_35995964
TS Jij wordt later zo'n zeikbejaarde (als je het niet al bent) die minimaal 2 keer per week bij de huisarts zit met allemaal onzinnige klachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')