abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35990870
Deze week ben ik de hele week alleen thuis, mijn 3 andere huisgenoten zijn op vakantie.
Aangezien zij vaak koken, en alleen weten hoe je lasagna, pizza, shoarma en slavink klaar moet maken, wil ik nu eens lekker en gevarieerd gaan eten!

Wie weet er lekkere, gemakkelijke gerechten voor 1 persoon?

Gerechten met rijst hou ik niet zo van!

Alvast bedankt!
pi_35991055
Ik maak vaak een visje uit de oven, bijvoorbeeld roodbaars in zilverfolie, peper en zout en een beetje (verse) dille. Erbij krieltjes (het liefst ook in de schil uit de oven) en wortels erbij. Makkelijk en ook goed als 1 persoonsportie te doen.

Ik denk dat pasta en ovenschotels moeilijker zijn, omdat je dan al snel toch de hele paprika en bak champignons erdoor doet, waardoor je toch weer voor een weeshuis kookt.

Aardappel, vlees/vis, groente is makkelijker als 1 persoonsporties te krijgen en te maken.
pi_35992404
Appie hein heeft van die kaartjes met gerechten

stamppot is een optie
erwtensoep
pi_35992781
Dat vind ik juist gerechten die je in grote hoeveelheden maakt.
pi_35992990
ja is ook waar

pasta kan in kleine beetjes:

pasta koken
paprika en prei klein snjden en even bakken
kleine blokjes kaas er door
groene pesto erdoor

klaar
pi_35993138
nog meer pasta

champignons bakken
creme fraiche erdoor
schimmelkaas en/of roomkaas
door de pasta doen

klaar en yummie
  maandag 13 maart 2006 @ 17:00:19 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35995401
Een biefstukje met gebakken champignons en ui op witbrood, dat je hebt gedoopt in de biefstukjus . Erbij een rauwkostsalade of ijsbergsla. Dat eet ik vaak als ik alleen moet eten.

Gebakken zalmmoot met aardappelpuree (als je in je uppie bent is aardappelpuree uit een zakje toch wel errug handig ) en gekookte wortels.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 13 maart 2006 @ 17:01:18 #8
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_35995437
Biefstukreepjes met ketjapsaus en rijst ( kroepoekje d'r bij en klaar )

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 13 maart 2006 @ 17:12:43 #9
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_35995780
Tonijnsalade

2 hard gekookte eieren, cherry tomaten ( +/- 8 stuks), blikje tonijn (uitgelekt), zout/peper, olijfolie, evt. zwarte olijven, halve rode ui in halve ringen.

Snijd de eieren in partjes en verdeel deze over een bord. Voeg hierbij de gehalveerde cherry tomaten en de halve uien ringen. Maak de tonijn iets los met je handen en voeg toe ( NB: 1 blikje is veel voor 1 persoon, toevoegen wat je voldoende vind) Sprenkel iets olijfolie over de salade. Maak af met snufje peper en zout. Garneer evt. met bieslook en olijven.

Lekker met stokbrood of italiaanse foccacia (afbak)

“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:45:39 #10
140904 MLF
Unazukin
pi_36025108
nog een pasta

pasta koken

uitjes fruiten
reepjes courgette mee bakken
vocht van blikje zalm in een pannetetje doen + beetje witte wijn, in laten koken, daarna creme fraiche er door, beetje in laten dikken

dit alles bij elkaar doen + de zalm in stukjes erbij doen
klaar

flesje witte wijn erbij
pi_36027870
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:38 schreef piepster het volgende:
Dat vind ik juist gerechten die je in grote hoeveelheden maakt.
Je deelt dat spul door 4 (of 3...) en je hebt een eenpersoonsgerecht. Misschien hier een daar wat veranderen, maar met de meeste gerechten wil het goed.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:15:23 #12
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_36028127
Rucolastampot met een mosterd karbonade

Nodig:

Karbonaatje
Eetlepel olijfolie
Halve eetlepel (grove) mosterd)
Aardappelpuree (zelfgemaakt of uit zakje)
Zak rucola à 75gr
Beetje geraspte kaas.

Olijfolie met de mosterd mengen en hiermee de karbonade insmeren. Laat dit ongeveer 10 minuten intrekken. Hierna de karbonade bereiden in een droge grill- of koekenpan. Ondertussen aardappelpuree maken, hier de rucola en wat geraspte kaas aan toevoegen. Stampot op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.

Eet smakelijk
pi_36037530
hier een eerg lekker recept:

2 tomaten in blokejs snijden
1 gele paprika in blokjes snijden
een kwart courgette in kleine reepjes snijden

het geheel bakken totdat je alles lekker door kan prikken, en er een vocht en sap enzo uit gekomen ins.. bak het in olijfolie trouwens!

als het allemaal lekker klaar is flikker je er groene pesto door, en reepjes parma ham, laat het nog ff beetje opwarmen.

op pasta doen (tagliatelle) en dan rucola er op...
erg lekker
pi_36047649
Erwtensoep lijkt me echt een drama voor 1 persoon. Je hebt bijvoorbeeld wel en heel klein biggepootje nodig, een halve wotel, een ministukje knolselderij, een scheutje spliterwten. En dan zit je daar met je kop erwtensoep, en een heleboel ingrediënten die je anders bijna nooit gebruikt.

Verder alt me op dat bij veel recepten geen groente zit. Ik zou ts aanraden om toch overal een bak sla bij te maken, of groentes te koken.
pi_36060908
hmm
aardappel groenten vlees wok ding....

-aardappel partjes vd super (italiaanse gekruide ofzo)
-kipfilet in stukjes
-bami pakketje/ italiaanse groenten pakket

kipfilet bakken (peper en zout en knoflook erbij)
als die een beetje kleur heeft de aardappel partjes erbij minuutje of 5-10 op hoog vuur door wokken
groenten erbij nog ff minuutje of tig door wokken tot de groenten/aardappels/vlees gaar zijn

erg smakelijk en erg makkelijk te maken ook goed te varieren...
ipv kip rundvlees of shoarma vlees, andere soorten groenten, div soorten aardappeltjes...

(maak dit al een jaar of 12 klaar...heeft knorr ofzo nu ineens aardappel roerbak gerechten...tis mijn idee )
suck my asshole taco bender
pi_36064866
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:11 schreef piepster het volgende:
Erwtensoep lijkt me echt een drama voor 1 persoon. Je hebt bijvoorbeeld wel en heel klein biggepootje nodig, een halve wotel, een ministukje knolselderij, een scheutje spliterwten. En dan zit je daar met je kop erwtensoep, en een heleboel ingrediënten die je anders bijna nooit gebruikt.

Verder alt me op dat bij veel recepten geen groente zit. Ik zou ts aanraden om toch overal een bak sla bij te maken, of groentes te koken.
Sommige supermarkten zoals AH en geloof Vomar of Dekamarkt hebben erwtensoep pakketten
pi_36087636
Ah, dat wist ik niet. Zit daar dan ook een varkenspootje bij, en worst en krabbetjes? Of moet je die los kopen?
pi_39946233
-100 gram random vlees opbakken in een aantal lepels olijfolie. Random kruidenmix erbij.
-Daarnaast 100gr. pasta koken.
-Halverwege wat groenten bij het vlees meewokken. (Vers, danwel uit een pakje maar das meestal gelijk weer zoveel.)
-Als laatste kan je nog pastasaus over het vlees/groente prutje heen doen, eveneens van een random merk. Bertoli doet het bij mij altijd wel aardig.

Niet duur en niet moeilijk, eetze, en keep em coming.. Ikzlef ben ook 3 weken op mezelf aangewezen.:)
pi_39947093
Het volgende is ook wel makkelijk voor 1 persoon:

- kopje rijst koken
- runder- of kipreepjes roerbakken in de wok (eventueel met teentje knoflook)
- Oosterse wokgroenten erbij meebakken (verkrijgbaar in 200 grams zakjes)
- eventueel een gedroogd pepertje, wat cashewnoten of verse koriander erbij
- paar eetlepels Conimex woksaus erbij

Rijst op een bord, groente/vleesmengsel erbij en klaar! Je kunt eventueel ook de rijst nog meebakken op het laatst of de rijst vervangen voor noodles.

(Eigenlijk is dit gewoon de Oosterse variant van Icex's recept hierboven )
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:24:41 #20
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40298621
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:44 schreef steve2003 het volgende:
hier een eerg lekker recept:

2 tomaten in blokejs snijden
1 gele paprika in blokjes snijden
een kwart courgette in kleine reepjes snijden

het geheel bakken totdat je alles lekker door kan prikken, en er een vocht en sap enzo uit gekomen ins.. bak het in olijfolie trouwens!

als het allemaal lekker klaar is flikker je er groene pesto door, en reepjes parma ham, laat het nog ff beetje opwarmen.

op pasta doen (tagliatelle) en dan rucola er op...
erg lekker
Hiermee kun je ook prima variëren!
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_40423070
pasta recept:

blikje tonijn in groenten
courgette (1/2)
beetje tomatenpuree
beetje zoetstof of suiker
pijnboompitjes
geraspte kaas
créme fraîche
pasta
-------------
tonijn in groenten mengen met tomatenpuree en zoetstof, om de saus wat zoeter te maken
Gebakken pijnboompitjes erdoor, créme fraîche, gegrilde courgetteplakjes. Geraspte kaas erover.
Pasta erbij, klaar!!. Lekker zo of met een salade, lekker toetje erbij (mona hangop met kaneel , vink heel lekker)en je hebt weer een maaltijd.
Smakelijk!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:10:13 #22
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_40443820
Gut, gut, wat een 'variatie' allemaal..... Waarom komen jullie meestal op pasta met prut uit als je voor jezelf kookt?

Zal wat andere tips geven:

-wraps vullen met gebakken stukjes gekruide kipfilet, sla, mais, zure room en stukjes tomaat
-1-persoons quiche van bladerdeeg met broccoli, ham, mon chou en wat losgeklopte eieren met room en aromat
-salade: sla, gerookte kipfilet, gesnipperd sjalotje, knoflookcroutons en kloddertjes zelfgemaakte ansjovismayonaise

Allemaal snel klaar en lekker!
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:51:47 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40458435
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:10 schreef Exciter101 het volgende:
kloddertjes zelfgemaakte ansjovismayonaise
Hoe maak je die?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40460156
lekker en héél snel klaar:

de wokmaaltijd uit de vriezer. Even wokken en klaar is je complete verse maaltijd voor 1 persoon.

The secret of getting ahead is getting started
pi_40460379
Of voor een lichte, snelle en gezonde hap;

-ijsbergsla
-radijsjes
-blikje tonijn
-mayonaise
-mosterd

Tonijn met 1 theelepel mosterd en 2 eetlepels mayo mengen, beetje zout en peper eventueel.
Broodje met sla en tonijnmengsel bedekken met daarop wat plakjes radijs.

The secret of getting ahead is getting started
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')