quote:
edit: gefixde versie -
http://rapidshare.de/files/15607824/sunnyfixed.gp5.htmlen een PS: al deze rekensommen zijn natuurlijk niet nodig, maar helpen wel om het te begrijpen. Als de maten te vol en te leeg zijn worden ze afgekapt, en dat soort dingen.
Klinkt erg goed! Alleen een technische opmerking, je moet wel precies uitkomen per maat, dwz dat je een 4/4 maar ook echt vult met 4 kwartnoten of 8 8e noten, etc, of natuurlijk een combinatie daarvan. Als het goed is zie je nu dat sommige bars roodgekleurd zijn. Nu nog geen probleem dakzij de ritmetrack die het goed doet lopen, maar later kan het nogal wat problemen opleveren als alles complexer en langer wordt
Jouw bar 4:
8 , 8 , 4 , 32 , 4
(8e, kwart, 32e noten dus)
dat komt uit op
4 + 4 = 1/2 maat + 8 + 8 = 1/4 maat = 3/4 maat + een heel klein beetje (van de 32e noot)
Betere bar 4:
8 , 8 , 4 , 16 , 4 , (16, 16, 16)
4×16 (kwartmaat) + 2×8 (kwartmaat) + 2×4 (halve maat) = 1 volle maat.
Ik hoop dat het tot nu toe te volgen is.
De 3 die naar 5 slidet wordt dus een 16e noot, wel zo makkelijk. Nou eindig je de bar met een kwartnoot en is ie te kort. Je kan verschillende dingen doen; de laatste noot door laten klinken, hem stoppen, etc. ik kies er voor om hem tot het einde van de maat door te laten klinken.
Ga 1 hokje rechts van de 5, selecteer 16e noot en druk op L. Je ziet in het notenschrift nu wat veranderen. Nog 2 keer naar rechts en elke keer op L drukken. Zo komen er uiteindelijk 3 te staan en is je maat vol. Je kan ook 2 16e rests (R ipv L) invoegen en dan op L drukken.
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:25 schreef Shedfire het volgende:[..]
Het NASDAQbastardo, zit jij trouwens in een bandje waarvoor jij muziek hebt geschreven?
Zo ja post eens een link naar een demo oid.
Dat is mijn manier van vertellen dat ik het wel sweet vind klinken.
Hehe bedankt man!! En nee, ik zit jammer genoeg nog niet in een serieus bandje, maar misschien dat ik in de zomer eens ga rondvragen bij wat gasten. Ik loop al een tijd met het idee om een metalband te beginnen met 1 'gewone' metal-ritmespeler en een cleane gitaar voor de leadpartijen, ofzoiets. Want ik vind het zelf toch altijd veel leuker werken met akkoorden en vormen daarvan dan altijd maar die powerchords.
Iets als Opeth dus, maar dan mag van mij wel iets meer de beuk erin
[ Bericht 6% gewijzigd door NASDAQbastardo op 16-03-2006 00:42:12 ]