abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35985130
Hallo mensen,

Mijn vorige opleiding is me niet zo bevallen als ik had gehoopt. Maar ik heb niet lang hoeven nadenken over wat me leuk lijkt om voglend jaar te gaan doen. Het lijkt mij ontzettend leuk om in het nieuwe schooljaar een sportopleiding te volgen. Ik hou er namelijk heel erg van om te bewegen, ik ben daar ook dagelijks mee bezig. Ik snap zelf ook wel dat het feit dat ik van bewegen houd niet de belangrijkste reden is om voor een sportopleiding te kiezen, maargoed het lijkt mij echt super! Wie van jullie doet er een sportopleiding? En kun je daar misschien dan wat meer over vertellen.. Bijvoorbeeld: Wat je dan allemaal voor dingen doet (zowel praktijk als theorie), de leuke en de minder leuke dingen van de opleiding en wat je er uiteindelijk mee wilt bereiken (want dat schijnt nogal uitgebreid te zijn) etc. Alvast bedankt!
Heb respect voor jezelf.
Heb respect voor een ander.
Niemand is perfect.
  maandag 13 maart 2006 @ 11:31:08 #2
68411 pche
Pepterreur
pi_35985378
Hey,

Ben zelf nu 1e jaar student aan de ALO (HBO) te amsterdam.
Bevalt me heel erg goed, er hangt een leuke sfeer, het is d'r gezellig en er is veel variatie in het sporten.
Waar je wel op moet letten is de theorie, dit kan aardig tegenvallen.
Er zijn genoeg studenten die denken dat het "de hele dag leuk sporten" is, maar de theorie kan je nekken in dit geval.
Ik hoop hierna of in de voetballerij aan de slag te kunnen of gewoon les te geven op het Voortgezet of Basisonderwijs.

Veel succes volgend jaar!
(vergeet niet dat je een toelatings-test moet doen..)
Hertz addict 2 the max
pi_35985402
ik weet niet wat voor vooropleiding je hebt, maar is anders de ALO niet iets voor je? Hoger niveau, meer uitdaging, meer mogelijkheden om te groeien?
you and I ain't done Zeke!
pi_35985579
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:31 schreef pche het volgende:
Hey,

Ben zelf nu 1e jaar student aan de ALO (HBO) te amsterdam.
Bevalt me heel erg goed, er hangt een leuke sfeer, het is d'r gezellig en er is veel variatie in het sporten.
Waar je wel op moet letten is de theorie, dit kan aardig tegenvallen.
Er zijn genoeg studenten die denken dat het "de hele dag leuk sporten" is, maar de theorie kan je nekken in dit geval.
Ik hoop hierna of in de voetballerij aan de slag te kunnen of gewoon les te geven op het Voortgezet of Basisonderwijs.

Veel succes volgend jaar!
(vergeet niet dat je een toelatings-test moet doen..)
Oke dan! Bedankt voor je reactie!! De variatie in sporten lijkt me super, en inderdaad dat van de theorie dacht ik al.. dat zal wel gaan over allerlei spelregels etc. Jij succes met je opleiding en lesgeven op scholen lijkt mij ook wel leuk. Maar leidinggeven tijdens fitness of earobics lijkt me ook wel wat!
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
pi_35985663
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:31 schreef Johnns het volgende:
ik weet niet wat voor vooropleiding je hebt, maar is anders de ALO niet iets voor je? Hoger niveau, meer uitdaging, meer mogelijkheden om te groeien?
En jij ook bedankt voor je reactie. Maar ik heb mavo theoretische leerweg gedaan. En daarna Horeca Ondernemer Manager, maar ik vond dat toch niet echt mijn ding. Vooral omdat het eigenlijk heel moeilijk is te combineren met je sociale leven (partner,vrienden etc).
Maargoed ALO kan ik dus niet doen, CIOS wel. Dat kan bij mij in de buurt.. zowel in Amersfoort als Hilversum.
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
  maandag 13 maart 2006 @ 19:03:43 #6
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_35998860
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:38 schreef stampgek_carool het volgende:

[..]

Oke dan! Bedankt voor je reactie!! De variatie in sporten lijkt me super, en inderdaad dat van de theorie dacht ik al.. dat zal wel gaan over allerlei spelregels etc. Jij succes met je opleiding en lesgeven op scholen lijkt mij ook wel leuk. Maar leidinggeven tijdens fitness of earobics lijkt me ook wel wat!
Als ze nu op het hbo spelregeltjes gaan uitleggen is het helemaal erg

Ga uit van vakken als biomechanica, inspanningsfysiologie, pedagogiek, etc.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:20:59 #7
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_36001866
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:38 schreef stampgek_carool het volgende:

[..]
Maar leidinggeven tijdens fitness of earobics lijkt me ook wel wat!
Denk hier goed over na. Ik doe dit als bijbaan naast mn studie (economie aan UvA dus heel wat anders), maar zou het nooit maar dan ook nooit fulltime willen doen. Totaal geen uitdaging.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_36003764
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:03 schreef nickybol het volgende:

[..]

Als ze nu op het hbo spelregeltjes gaan uitleggen is het helemaal erg

Ga uit van vakken als biomechanica, inspanningsfysiologie, pedagogiek, etc.
biomechanica, inspanningsfysiologie, pedagogiek.. klinkt misschien stom maar ik zou niet eens precies weten wat ik me hier allemaal bij voor moet stellen..klinkt niet al te makkelijk in ieder geval , maar ik zal eens op onderzoek uitgaan
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
pi_36003875
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:20 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Denk hier goed over na. Ik doe dit als bijbaan naast mn studie (economie aan UvA dus heel wat anders), maar zou het nooit maar dan ook nooit fulltime willen doen. Totaal geen uitdaging.
hmz, oke dan.. je bedoeld dus dat er eigenlijk niet echt een opleiding voor nodig is? in ieder geval bedankt, ik zal er zoiezo nog goed over nadenken voordat ik er voor kies om die opleiding te volgen. En ik heb veel aan jullie reacties!
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:39:03 #10
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36007168
Je zult nog wel leren wat die termen betekenen hoop ik..en niet alleen wat ze betekenen.

Maar vertel, wat doe je nu aan sport?
pi_36013019
Oke dan.. ik ben benieuwd! Ik fiets heel veel, thuis fitness ik en ik werk 32 uur in de week in een lunchroom, dat is ook heel veel heen en weer lopen etc. En ik ga vanaf volgende week 2 keer naar een sportschool: 1 keer earobics en 1 keer fitness (daar hebben ze veel meer soorten apparaten dan ik thuis heb natuurlijk).
En wat doe jij dan, nickybol?
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58:19 #12
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36023442
Ik ben tennistrainer.

Kijk eens een naar de toelatingstests van het cios, dan kun je daar op trainen, het schijnt nogal pittig te zijn.
pi_36026931
oke bedankt, zal ik gaan doen
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
pi_36820926
Ik ben naar de opedag geweest van CIOS op ROC ASA in amersfoort afgelopen donderdag, en tijdens de voorlichting kreeg ik dingen te horen die ik toch niet helemaal ervan had verwacht...Ik denk dat ik deze opleiding door een roze bril heb bekeken. Ik dacht vooral aan het sporten wat mij zo leuk leek, het lekker in beweging zijn tijdens de opleiding. Maar je moet ook alle spiertjes en botjes van het menselijke lichaam kennen + functie, de spijsvertering, de bloedsomloop, EHBO en dat zijn dingen waar ik echt totaal niet gek op ben dus helaas..
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
  maandag 10 april 2006 @ 19:01:13 #15
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36831136
Sja, als je training/les wilt gaan geven zul je dat toch moeten kennen. Denk je dat sportinstructeurs alles maar uit hun duim zuigen?
pi_36846016
nee maar ik had er niet eens bij nagedacht dat dat er ook bij hoort.. beetje dom misschien maarja .ach ik weet het nu toch? beter dan dat ik weer een opleiding zou gaan doen waarmee ik halverwege wil stoppen.. ik wil iets kiezen waar ik echt 100% zeker van ben.
Heb respect voor jezelf.
Niemand is perfect.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:23:47 #17
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36862091
Het gaat niet alleen om de oppleiding natuurlijk maar om het beroep. Als je echt graag de sport in wilt moet je even door de zure appel van de theorie heen bijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')