En R is vrij ingewikkeld...quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:35 schreef devzero het volgende:
Gratis? op zich is gnuplot redelijk flexiebel, maar de grafieken zijn niet echt spetterend. Verder ken ik nog R, maar dat is meer bedoeld voor statistiek.
Misschien heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:49 schreef rickmans het volgende:
Ik heb met ubuntu geen geluid als ik video's bekijk op google of andere flash video sites. Iemand een idee om dit makkelijk te fixen?
Een van de dingen die kunt doen om te beginnen, is om te kijken of er echt ineens een toename is in netwerk verkeer. Bijvoorbeeld met "iptables -L -v" om de counters van je firewall-rules te bekijken. En vergeet netstat om af en toe te kijken wat voor verbindingen er met/van jouw router zijn met de rest van het internet.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:12 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een probleempje...
Ik draai een Iptables firewall op mijn redhat systeem. Dit draait lekker, alleen heb ik de laatste tijd veel last van een trage internetverbinding.
Ik kan met tcpdump wel kijken wat er over de lijn gaat, maar is er geen betere manier om te kijken hoeveel data er, bijvoorbeeld per IP, over de lijn gaat?
Ik weet niet of het op een routermachine handig werkt, maar als ik wil weten wat voor netwerkconnecties er zijn gebruik ik jnettop, erg handig programmatje. Misschien heb je er iets aan.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:25 schreef devzero het volgende:
[..]
En vergeet netstat om af en toe te kijken wat voor verbindingen er met/van jouw router zijn met de rest van het internet.
Super!quote:Op woensdag 5 april 2006 23:25 schreef bigben04 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het op een routermachine handig werkt, maar als ik wil weten wat voor netwerkconnecties er zijn gebruik ik jnettop, erg handig programmatje. Misschien heb je er iets aan.
oooh zoquote:Op donderdag 6 april 2006 19:30 schreef Nekto het volgende:
Maar, 14 > 10 > 9 > 8? Kortom, ze tellen gewoon door? Of vind je dat na een 2.9 een 3.0 moet komen? Zo werkt het niet per se. Linux 2.6.9 wordt ook niet doro 2.7 opgevolgd. Elk project heeft z'n eigen manier van tellen.
Je voelt de latente nerd in je sterker en sterker worden, tot op het moment dat je het niet meer kunt ontkennen en je eerste Ubuntu CD downloadt, zodat je de volgende week in de kroeg stoere verhalen kunt ophangen en vrouwen ermee kunt versieren?quote:Op donderdag 6 april 2006 19:49 schreef STAIRWARES het volgende:
Geef unix-leken es wat goede rdenen om unix/linux te gaan gebruiken ipv. windows xp.. ?
Mijn redenen om over te stappen waren, in willekeurige volgorde:quote:Op donderdag 6 april 2006 19:49 schreef STAIRWARES het volgende:
Geef unix-leken es wat goede rdenen om unix/linux te gaan gebruiken ipv. windows xp.. ?
Je kunt gewoon ls -l <bestand> doen, dan zie je het. Wil je het scripten, dan zul je test(1) moeten gebruiken:quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:27 schreef Tijn het volgende:
Hoe kom ik erachter of een bestand een symlink of een echt bestand is? Vanuit de terminal, wel te verstaan.
1 |
1 2 3 | echo "Dat is een symbolic link." fi; |
ls -l in de directory die je wil zien, geeft hetvolgende weer:quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:27 schreef Tijn het volgende:
Hoe kom ik erachter of een bestand een symlink of een echt bestand is? Vanuit de terminal, wel te verstaan.
Je ziet dus dat 'info' een symlink is met de verwijzing naar de target share/info.quote:mave:/usr# ls -l
total 96
drwxr-xr-x 2 root root 32768 2006-04-07 19:37 bin
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2006-03-15 01:37 doc
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2006-03-15 01:34 games
drwxr-xr-x 29 root root 4096 2006-04-02 01:26 include
lrwxrwxrwx 1 root root 10 2006-03-12 14:18 info -> share/info
53$ ls --helpquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:36 schreef Dubbeldrank het volgende:
ls --help geeft de mogelijkheden weer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |