Tja wat heb je er aan... Zoals je op de faq pages van het project al kunt lezen: Omdat het kanquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:02 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
wat heb je er aan? kun je dan meer met je ipod?
en hoe ziet de interface eruit?
Novell DirXML (tegenwoordig Novell Identity manager ) zou een synchronisatie moeten kunnen doen tussen de 2 systemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:22 schreef Wiehoe het volgende:
Goeiedag, ik heb ook weer een linux probleem.
Nu moest ik een linux bestandsserver aan een windows 2003 server koppelen zodat gebruikers EN groepen van gebruikers in bepaalde mappen kunnen komen die op linux staan. Het is mij nu gelukt om Fedora met Windows 2003 te lukken via Kerberos. Nu zit ik nog met twee problemen.
Ik wil de groepen die ik aangemaakt heb onder Windows 2003 koppelen aan bepaalde mappen zodat deze bepaalde rechten krijgen. Dus de groep administratie in de windows 2003 server moet rechten krijgen in de map administratie op Fedora. Hoe kan ik groepen rechten geven?
Mijn 2e probleem is het koppelen van windows home directory's met linux. En dit heeft ook weer met rechten te maken. Als ik het pad van een home directory invul zou die gebruiker er alleen in mogen komen. Daarom moeten die rechten ook gelijk bepaald worden. Wie weet hoe (of als) dat kan?
Alvast bedankt.
quote:With Identity Manager, you can synchronize a user's passwords to provide a single password to all systems. Users are more likely to remember a single password—but if they don't, they can receive hints or change the password through self-service capabilities. Users can also manage their passwords using the native password interfaces in systems such as Microsoft Windows.
bedoel je zoiets?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef Wiehoe het volgende:
Het klinkt erg mooi, maar het is al mogelijk om de gebruikers van de ADS te zien in linux.. Ook de groepen zijn zichtbaar. Alleen mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik rechten aan die groepen kan geven in de mappen.
Voorbeeld:
Ik heb de linux gebruikers: bijv root
Ik heb ADS gebruikers die je ziet als ADS\gebruiker
Ik heb ADS groepen die je ziet als ADS\groep
Nu vind ik het niet erg dat ik de rechten van de groepen in moet stellen op de linux server, maar ik weet gewoon niet hoe je maprechten op bepaalde groepen moet geven in Linux. Misschien iets toevoegen aan samba.conf?
1 2 3 4 5 6 | comment = Home Directories create mask = 0700 directory mask = 0700 browseable = No readonly = No |
Ja, hij wordt herkend in /var/log/dmesg, en ook onder het tabblas "Hardware" in Gnome's Network Configuration, alleen ik kan hem daar alleen maar instellen als ethernetverbinding en geen wirelessverbinding (en dus ook geen SSID instellen), maar in beiden gevallen start-ie niet goed door.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou gewoon even checken of er daadwerkelijk ondersteuning voor die kaart ingebakken zit. Hij moet dan al bij boottime herkend worden (zie /var/log/dmesg). Zo niet dan kun je een module voor deze kaart installeren (geen idee of die er is voor FC) of anders een custom kernel bakken. Als het trouwens een PCMCIA kaart is dan moet daar ook ondersteuning voor zijn in de kernel.
Heb je wel de wireless extensions geinstalleerd?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:59 schreef Billian85 het volgende:
[..]
Ja, hij wordt herkend in /var/log/dmesg, en ook onder het tabblas "Hardware" in Gnome's Network Configuration, alleen ik kan hem daar alleen maar instellen als ethernetverbinding en geen wirelessverbinding (en dus ook geen SSID instellen), maar in beiden gevallen start-ie niet goed door.
Hmz dat probleem had ik ook toen ik debian geinstalleerd had. Nu met ubuntu niet meer trouwens, maar goed dat is geen oplossing natuurlijk. Het probleem zou hem in de GTK-styles moeten zitten, maar ik ben er helaas ook nooit uitgekomen.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:57 schreef whoops het volgende:
Zoals jullie in het onderstaande screenshot kunnen zien zijn de lettertypes die gebruikt worden door XMMS en VLC nogal lelijk, ge'aliassed' en te groot.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen?
[afbeelding]
Dit is een Kubuntu-installatie, en opzich zouden de (nieuwere) GTK styles goed moeten staan, VMware maakt namelijk ook gebruik van GTK, Firefox ook, en die nemen mijn layout prima over...quote:Op maandag 27 maart 2006 12:47 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Hmz dat probleem had ik ook toen ik debian geinstalleerd had. Nu met ubuntu niet meer trouwens, maar goed dat is geen oplossing natuurlijk. Het probleem zou hem in de GTK-styles moeten zitten, maar ik ben er helaas ook nooit uitgekomen.
Dat klopt maar xmms werkt met een oudere versie van GTK geloof ik, gtk 1 denk ik. Programma's als aMule en Bittorent hadden ook dat lettertype probleem. Ik heb er op tweakers toen wel een uitleg over gelezen, maar met behulp daarvan kwam ik er ook niet uit.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Dit is een Kubuntu-installatie, en opzich zouden de (nieuwere) GTK styles goed moeten staan, VMware maakt namelijk ook gebruik van GTK, Firefox ook, en die nemen mijn layout prima over...
Ja, je moet in je homedir een bestandje .gtkrc maken en daarin kun je het standaard font zetten dat door GTK apps gebruikt moet worden. Klinkt simpel maar het is mij ook nog nooit goed gelukt, iig niet wat ik wil, ik begrijp de syntax van fontnamen niet echtquote:Op maandag 27 maart 2006 15:40 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat klopt maar xmms werkt met een oudere versie van GTK geloof ik, gtk 1 denk ik. Programma's als aMule en Bittorent hadden ook dat lettertype probleem. Ik heb er op tweakers toen wel een uitleg over gelezen, maar met behulp daarvan kwam ik er ook niet uit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | total 0 ?--------- ? ? ? ? ? supra_intercooling ?--------- ? ? ? ? ? sequential_turbo_operation_2 ?--------- ? ? ? ? ? sequential_turbo_operation ?--------- ? ? ? ? ? paper_supra_model.jpg ?--------- ? ? ? ? ? offfset.jpg ?--------- ? ? ? ? ? fuel_system_writeup ?--------- ? ? ? ? ? .. ?--------- ? ? ? ? ? . [stefan@localhost supra]$ |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | total 352 drwxrwxr-x 2 stefan stefan 4096 Mar 21 21:55 fuel_system_writeup -rw-rw-r-- 1 stefan stefan 61938 Jan 7 13:48 offfset.jpg -rw-rw-r-- 1 stefan stefan 244593 Mar 15 19:22 paper_supra_model.jpg drwxrwxr-x 2 stefan stefan 4096 Feb 20 22:42 sequential_turbo_operation drwxrwxr-x 2 stefan stefan 4096 Feb 20 22:46 sequential_turbo_operation_2 drwxrwxr-x 2 stefan stefan 4096 Feb 20 22:49 supra_intercooling [root@localhost supra]# |
1 |
Nice job dude, tis ff configgen maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:11 schreef Tijn het volgende:
Ha, ik heb het net voor elkaar gekregen om m'n Ubuntu-machine met behulp van Postfix in een SMTP-server te veranderen. Het was even kloten, want de uitleg-wiki stelde een configuratie voor waarmee je ook zonder in te loggen mail kon versturen en dat wil ik natuurlijk niet, maar het is me gelukt om het goed te krijgen.
Welke distro gebruik je? En welke desktopomgeving?quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:43 schreef KeessieX het volgende:
hey ik heb eindelijk de TT fonts gevonden en in een map staan,
weet iemand hoe ik ze nu toevoeg aan mijn systeemfonts![]()
Ubuntu met Gnome...quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Welke distro gebruik je? En welke desktopomgeving?
Ik gebruik Kubuntu, en installeer ze gewoon via 'apt-get install msttcorefonts', ze worden dan als vanzelf beschikbaar onder X... Ook kent het KDE Control Center (kcontrol) een mogelijkheid tot het toevoegen van fonts...
quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:19 schreef KeessieX het volgende:
[..]
Ubuntu met Gnome...
nog niet geprobeerd via de installer, ff sjekken![]()
Nice going... Altijd eerst kijken of de package-manager iets voor je heeft... Met de 17.000+ pakketjes in Ubuntu is de kans groot dat het er al in staat, en het scheelt je dan dus een hoop geklooi...quote:
rw-rw-r is 664, 732 is rwx-wx-w-quote:Op woensdag 29 maart 2006 07:27 schreef StefanP het volgende:
Ik heb maar 2 users op m'n systeem: stefan en root. De betreffende directory ziet er zo uit:
1 drw-rw-r-- 6 stefan stefan 4096 Mar 21 21:54 not_done
=732
Om een directory te listen heb je read access nodig, om een file te lezen heb je execute rechten op die dir nodig. Alleen zou je bij 664 een access denied moeten krijgen en niet zo'n rare listing. Als je maar 1 user (+root) hebt, kun je hem prima op 700 of 750 zetten.quote:Als ik dat verander naar 777, dan is alles ineens weer in orde. Als ik de directory daarna weer op 732 zet, is alles nog steeds in orde, terwijl de situatie dan identiek is als voorheen toen de fout optrad....
idd super uitgebreide lijstquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Nice going... Altijd eerst kijken of de package-manager iets voor je heeft... Met de 17.000+ pakketjes in Ubuntu is de kans groot dat het er al in staat, en het scheelt je dan dus een hoop geklooi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |