Je kan de backport van FF 1.5.0.1 wel uit de backports van Debian halen, geen idee of het werktquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:01 schreef Billian85 het volgende:
Ja dat alle ong 17500 packages niet even snel bijgewerkt kunnen worden kan ik inkomen, maar de wat grotere projecten (Firefox, Gnome, Thunderbird en dat soort grote projecten) daar moet toch wel wat extra aandacht aan kunnen worden besteed ?
Ik kan alleen maar gokken, maar in /sbin zit vrnl systeem-software als ifconfig, swapon etc. Daarom zetten veel distros die dir wel in roots path, maar niet in die van gewone gebruikers. Maar dat is een vermoeden, zelf zet ik sbin ook gewoon in mn path als het er niet instaat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:46 schreef Schorpioen het volgende:
/sbin en /bin staat bij mij wel in m'n pad... en dat moet ook wel lijkt me.
Dus alleen een root-gebruiker zou van die directory gebruik mogen maken.quote:/sbin:
Purpose: Utilities used for system administration (and other root-only commands) are stored in /sbin, /usr/sbin, and /usr/local/sbin.
wat heb je er aan? kun je dan meer met je ipod?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:58 schreef Dandelion het volgende:
Heeft een van jullie wel eens geprobeerd linux op een ipod te zetten? Volgens deze http://ipodlinux.org/Installation_from_Linux handleiding zou het moeten werken, maar die van mij hangt gewoon na installatie, met de kernel die ze in het stuk beschrijven en met die nightley kernels ook... Overigens heb ik een mini, hetgeen volgens hen niet compleet vlekkeloos loopt, maar ik lees toch genoeg mensen die het voor elkaar hebben gekregen.
Tja wat heb je er aan... Zoals je op de faq pages van het project al kunt lezen: Omdat het kanquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:02 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
wat heb je er aan? kun je dan meer met je ipod?
en hoe ziet de interface eruit?
Novell DirXML (tegenwoordig Novell Identity manager ) zou een synchronisatie moeten kunnen doen tussen de 2 systemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:22 schreef Wiehoe het volgende:
Goeiedag, ik heb ook weer een linux probleem.
Nu moest ik een linux bestandsserver aan een windows 2003 server koppelen zodat gebruikers EN groepen van gebruikers in bepaalde mappen kunnen komen die op linux staan. Het is mij nu gelukt om Fedora met Windows 2003 te lukken via Kerberos. Nu zit ik nog met twee problemen.
Ik wil de groepen die ik aangemaakt heb onder Windows 2003 koppelen aan bepaalde mappen zodat deze bepaalde rechten krijgen. Dus de groep administratie in de windows 2003 server moet rechten krijgen in de map administratie op Fedora. Hoe kan ik groepen rechten geven?
Mijn 2e probleem is het koppelen van windows home directory's met linux. En dit heeft ook weer met rechten te maken. Als ik het pad van een home directory invul zou die gebruiker er alleen in mogen komen. Daarom moeten die rechten ook gelijk bepaald worden. Wie weet hoe (of als) dat kan?
Alvast bedankt.
quote:With Identity Manager, you can synchronize a user's passwords to provide a single password to all systems. Users are more likely to remember a single password—but if they don't, they can receive hints or change the password through self-service capabilities. Users can also manage their passwords using the native password interfaces in systems such as Microsoft Windows.
bedoel je zoiets?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef Wiehoe het volgende:
Het klinkt erg mooi, maar het is al mogelijk om de gebruikers van de ADS te zien in linux.. Ook de groepen zijn zichtbaar. Alleen mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik rechten aan die groepen kan geven in de mappen.
Voorbeeld:
Ik heb de linux gebruikers: bijv root
Ik heb ADS gebruikers die je ziet als ADS\gebruiker
Ik heb ADS groepen die je ziet als ADS\groep
Nu vind ik het niet erg dat ik de rechten van de groepen in moet stellen op de linux server, maar ik weet gewoon niet hoe je maprechten op bepaalde groepen moet geven in Linux. Misschien iets toevoegen aan samba.conf?
1 2 3 4 5 6 | comment = Home Directories create mask = 0700 directory mask = 0700 browseable = No readonly = No |
Ja, hij wordt herkend in /var/log/dmesg, en ook onder het tabblas "Hardware" in Gnome's Network Configuration, alleen ik kan hem daar alleen maar instellen als ethernetverbinding en geen wirelessverbinding (en dus ook geen SSID instellen), maar in beiden gevallen start-ie niet goed door.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef Schorpioen het volgende:
Ik zou gewoon even checken of er daadwerkelijk ondersteuning voor die kaart ingebakken zit. Hij moet dan al bij boottime herkend worden (zie /var/log/dmesg). Zo niet dan kun je een module voor deze kaart installeren (geen idee of die er is voor FC) of anders een custom kernel bakken. Als het trouwens een PCMCIA kaart is dan moet daar ook ondersteuning voor zijn in de kernel.
Heb je wel de wireless extensions geinstalleerd?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:59 schreef Billian85 het volgende:
[..]
Ja, hij wordt herkend in /var/log/dmesg, en ook onder het tabblas "Hardware" in Gnome's Network Configuration, alleen ik kan hem daar alleen maar instellen als ethernetverbinding en geen wirelessverbinding (en dus ook geen SSID instellen), maar in beiden gevallen start-ie niet goed door.
Hmz dat probleem had ik ook toen ik debian geinstalleerd had. Nu met ubuntu niet meer trouwens, maar goed dat is geen oplossing natuurlijk. Het probleem zou hem in de GTK-styles moeten zitten, maar ik ben er helaas ook nooit uitgekomen.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:57 schreef whoops het volgende:
Zoals jullie in het onderstaande screenshot kunnen zien zijn de lettertypes die gebruikt worden door XMMS en VLC nogal lelijk, ge'aliassed' en te groot.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen?
[afbeelding]
Dit is een Kubuntu-installatie, en opzich zouden de (nieuwere) GTK styles goed moeten staan, VMware maakt namelijk ook gebruik van GTK, Firefox ook, en die nemen mijn layout prima over...quote:Op maandag 27 maart 2006 12:47 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Hmz dat probleem had ik ook toen ik debian geinstalleerd had. Nu met ubuntu niet meer trouwens, maar goed dat is geen oplossing natuurlijk. Het probleem zou hem in de GTK-styles moeten zitten, maar ik ben er helaas ook nooit uitgekomen.
Dat klopt maar xmms werkt met een oudere versie van GTK geloof ik, gtk 1 denk ik. Programma's als aMule en Bittorent hadden ook dat lettertype probleem. Ik heb er op tweakers toen wel een uitleg over gelezen, maar met behulp daarvan kwam ik er ook niet uit.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Dit is een Kubuntu-installatie, en opzich zouden de (nieuwere) GTK styles goed moeten staan, VMware maakt namelijk ook gebruik van GTK, Firefox ook, en die nemen mijn layout prima over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |