abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37166007
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef whoops het volgende:

[..]

Welke distro gebruik je? En welke desktopomgeving?

Ik gebruik Kubuntu, en installeer ze gewoon via 'apt-get install msttcorefonts', ze worden dan als vanzelf beschikbaar onder X... Ook kent het KDE Control Center (kcontrol) een mogelijkheid tot het toevoegen van fonts...
pi_37166044
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik gebruik Kubuntu, en installeer ze gewoon via 'apt-get install msttcorefonts', ze worden dan als vanzelf beschikbaar onder X... Ook kent het KDE Control Center (kcontrol) een mogelijkheid tot het toevoegen van fonts...
Sorry voor de vorige post. Dat was een vergissing.
Hu moet het goed gaan....
Hier zit kennelijk een Ubuntu expert. Ik zit met een vraag. Ik ben nieuw met linux maar heb vroeger wel ervaring gehad met unix. Ik heb nu ubuntu geïnstalleerd, maar wil een c-compiler hebben. Via Debian wordt GCC verspreid en dat moet ik dan installeren via APT-GET. Maar wat ik dan in de sources.list moet zetten, daarvan snap ik niets. Alles wat ik doe geeft een foutmelding.
Iemand een idee?
Groet,
scherp
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:07:08 #228
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37166686
Misschien kun je even vertellen wat je precies doet en wat de foutmelding is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_37169248
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:23 schreef Dandelion het volgende:
hoe is het gested met het beschrijven van NTFS-schijven onder linux?
Ik draai Kubuntu Breezy Badger, (blijft een mooie naam) en nu wil ik een andere machine, nu nog windows, ook omzetten naar Kubuntu, maar winxp heeft daar het beheer over een media schijf van 160 gig NTFS. Wanneer ik over stap naar Kubuntu moet ik die natuurlijk ook nog kunnen beschrijven. En vice versa want windows blijft er wel naast draaien, dus omzetten naar ext3 lijkt me ook niet handig.
Ja dat is wel handig want ext3 is een open formaat en daarvoor kun je gewoon drivers onder windows installeren. Dat ntfs is weer zo'n fijne gesloten ms "standaard" die noodzakelijkerwijs helemaal ge-reverse-engineerd is omdat ms te verrot is om de specs vrij te geven, en de schrijfondersteuning onder linux heeft dus nogal wat haken en ogen.
Moet je alleen wel de systeempartitie van windows ntfs houden, maar ik neem aan dat je alles netjes gescheiden hebt dus dat mag geen probleem vormen.
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:11:06 #230
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37176833
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja dat is wel handig want ext3 is een open formaat en daarvoor kun je gewoon drivers onder windows installeren. Dat ntfs is weer zo'n fijne gesloten ms "standaard" die noodzakelijkerwijs helemaal ge-reverse-engineerd is omdat ms te verrot is om de specs vrij te geven, en de schrijfondersteuning onder linux heeft dus nogal wat haken en ogen.
Moet je alleen wel de systeempartitie van windows ntfs houden, maar ik neem aan dat je alles netjes gescheiden hebt dus dat mag geen probleem vormen.
alles staat inderdaad braaf gescheiden. Dan ga ik maar eens op onderzoek uit naar drivers voor ext3
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zaterdag 22 april 2006 @ 03:16:53 #231
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37178200
Is dat niet erg traag, Ext3 onder Windows? Volgens mij heb ik ooit zoiets gelezen. Ik heb maar gewoon alle gegevens die ik in beide systemen wil gebruiken op een FAT32 partitie gezet.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:03:01 #232
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37179667
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 03:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Is dat niet erg traag, Ext3 onder Windows? Volgens mij heb ik ooit zoiets gelezen. Ik heb maar gewoon alle gegevens die ik in beide systemen wil gebruiken op een FAT32 partitie gezet.
maar kan FAT32 een parittie van 160 gig aan?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:24:13 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_37179878
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:03 schreef Dandelion het volgende:

[..]

maar kan FAT32 een parittie van 160 gig aan?
Volgens de specs is de maximum grootte van een FAT32 volume 8 TB, dus dat is het probleem niet. Wat vervelender is, is dat je geen files groter dan 4 GB kan opslaan en dus in de problemen komt met bv DVD images.
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:10:51 #234
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37180600
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens de specs is de maximum grootte van een FAT32 volume 8 TB, dus dat is het probleem niet. Wat vervelender is, is dat je geen files groter dan 4 GB kan opslaan en dus in de problemen komt met bv DVD images.
ah kijk ik wist dat er iets mis was...
heeft er iemand ervaring met de snelheid van ext3 onder windows?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_37191018
Ik heb nu fedora, maar heb nu een linspire cd liggen en zit erover te denken dat te installeren, aangezien ik niet helemaal tevreden ben over fedora. Is het mogelijk fedora te behouden of moet je dat de-installeren? En als dat het geval is, hoe doe je dat correct..?
Eventueel zou ik ook aan kubuntu of slackware kunnen komen, zijn die te prefereren boven linspire?
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:53:36 #236
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37191135
Eventueel kan iedereen aan Kubuntu en Slackware komen. En aan Debian, SuSE, Ubuntu etc. Allemaal gratis te downloaden via de websites.

En wat er te prefereren is boven wat, is geheel afhankelijk van de gebruiker en zijn wensen. Waarom ben je niet tevreden over Fedora, wat wil je met het systeem gaan doen? Wat voor systeem is het? Allemaal handig om te weten als iemand je tips wil geven welke distro voor jou geschikt is.

Zie ook http://www.zegeniestudios.net/ldc/ uit de OP.
pi_37191373
er werken een aantal dingen niet echt, en ik ben nog newbie. Verder staat er op de cd volgens mij standaard allerlei shit op als openoffice etc, die ik anders allemaal met de hand moet gaan downloaden.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:04:30 #238
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37191471
Dat beantwoordt nog steeds de vragen niet. Wat wil je ermee doen? Wat voor systeem is het? Wat zijn de problemen? Wat werkt er niet? Wat betreft het installeren, heb je al eens naar yum gekeken? Zo heet het package management systeem van Fedora volgens mij. Google maar even ofzo.
pi_37191717
hmm volgens de updater moet ik 260 updates installeren maar dat werkt vervolgens niet als je het wil doen. Verder loopt de tijd nog steeds 2a 3 keer te snel binnen linux. Ik heb de updater nu gelinkt staan met internet, maar dat houdt dus in dat hij binnen een paar minuten toch weer verkeerd loopt ed. Verder vind ik fedora over het algemeen lastig te configureren.
Systeem is Amd 3200 laptop. Ik wil ermee; langzamerhand mijn kennis van linux vergroten, en eventueel helemaal overgaan. Aangezien ik nu vnl nog media-shit, downloaden en msn op windows doe. Naar tevredenheid zal ik dat natuurlijk meer op linux doen, ook al is de partitie van linux nu klein vergeleken met die van windows.
maar de vraag was dus, kun je zomaar een andere distr. ernaast zetten? om te kijken of het beter bevalt ofzo?
pi_37222050
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef Dandelion het volgende:

[..]

alles staat inderdaad braaf gescheiden. Dan ga ik maar eens op onderzoek uit naar drivers voor ext3
http://sourceforge.net/projects/ext2fsd
Unox, the worst operating system.
pi_37225708
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:12 schreef -Pepe- het volgende:

maar de vraag was dus, kun je zomaar een andere distr. ernaast zetten? om te kijken of het beter bevalt ofzo?
  zondag 23 april 2006 @ 21:18:34 #242
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37226447
Ik zou niet weten waarom niet. Even ruimte vrij maken en installeren maar. Ongeveer hetzelfde als Linux naast Windows installeren, lijkt me. Kunnen prima naast elkaar draaien.
pi_37294153
ik heb nu Mercury met webcam ondersteuning, alleen nu weet ik niet hoe ik mijn webcam moet installeren onder Ubuntu :S Kan iemand mij helpen hiermee? Specs:

Ubuntu 5.10, Creative webcam...
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:27:01 #244
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37298274
quote:
ah senks.

Iemand bekend met riser-fs dan? dat schijnt onder win en linux prima te werken?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_37352659
Momenteel ben ik bezig met Linux Ubuntu te installeren, alles ging goed en hij is nu het basis systeem aan het installeren, hij hangt nu alleen al een half uur op 43% (1ibncurses5 wordt geconfigureerd...) van de installatie is dat normaal?
  donderdag 27 april 2006 @ 18:38:26 #246
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37352684
Nee, dat is niet normaal. Is de ISO die je gedownload hebt goed?
pi_37352709
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat is niet normaal. Is de ISO die je gedownload hebt goed?
Ik heb hem vorige week gedownload van de officele Ubuntu site.
  donderdag 27 april 2006 @ 18:49:46 #248
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37353081
Ja, maar dan hoeft 'ie niet goed te zijn. Kun je met MD5 controleren.

Ook wil branden op lagere snelheid wel eens helpen om problemen te voorkomen.
pi_37353223
Oke dan kijk ik dat eerst wel allemaal even na en brand ik even een nieuwe CD.
pi_37353819
Volgens mij heb ik ook iets fout gedaan bij het indelen van de partities, toen ik hem weer reboote kreeg ik gelijk een dikke error. Maarja dat heb ik gelukkig al weer verholpen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')