quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Welke distro gebruik je? En welke desktopomgeving?
Ik gebruik Kubuntu, en installeer ze gewoon via 'apt-get install msttcorefonts', ze worden dan als vanzelf beschikbaar onder X... Ook kent het KDE Control Center (kcontrol) een mogelijkheid tot het toevoegen van fonts...
Sorry voor de vorige post. Dat was een vergissing.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik gebruik Kubuntu, en installeer ze gewoon via 'apt-get install msttcorefonts', ze worden dan als vanzelf beschikbaar onder X... Ook kent het KDE Control Center (kcontrol) een mogelijkheid tot het toevoegen van fonts...
Ja dat is wel handig want ext3 is een open formaat en daarvoor kun je gewoon drivers onder windows installeren. Dat ntfs is weer zo'n fijne gesloten ms "standaard" die noodzakelijkerwijs helemaal ge-reverse-engineerd is omdat ms te verrot is om de specs vrij te geven, en de schrijfondersteuning onder linux heeft dus nogal wat haken en ogen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:23 schreef Dandelion het volgende:
hoe is het gested met het beschrijven van NTFS-schijven onder linux?
Ik draai Kubuntu Breezy Badger, (blijft een mooie naam) en nu wil ik een andere machine, nu nog windows, ook omzetten naar Kubuntu, maar winxp heeft daar het beheer over een media schijf van 160 gig NTFS. Wanneer ik over stap naar Kubuntu moet ik die natuurlijk ook nog kunnen beschrijven. En vice versa want windows blijft er wel naast draaien, dus omzetten naar ext3 lijkt me ook niet handig.
alles staat inderdaad braaf gescheiden. Dan ga ik maar eens op onderzoek uit naar drivers voor ext3quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:56 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja dat is wel handig want ext3 is een open formaat en daarvoor kun je gewoon drivers onder windows installeren. Dat ntfs is weer zo'n fijne gesloten ms "standaard" die noodzakelijkerwijs helemaal ge-reverse-engineerd is omdat ms te verrot is om de specs vrij te geven, en de schrijfondersteuning onder linux heeft dus nogal wat haken en ogen.
Moet je alleen wel de systeempartitie van windows ntfs houden, maar ik neem aan dat je alles netjes gescheiden hebt dus dat mag geen probleem vormen.
maar kan FAT32 een parittie van 160 gig aan?quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Is dat niet erg traag, Ext3 onder Windows? Volgens mij heb ik ooit zoiets gelezen. Ik heb maar gewoon alle gegevens die ik in beide systemen wil gebruiken op een FAT32 partitie gezet.
Volgens de specs is de maximum grootte van een FAT32 volume 8 TB, dus dat is het probleem niet. Wat vervelender is, is dat je geen files groter dan 4 GB kan opslaan en dus in de problemen komt met bv DVD images.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:03 schreef Dandelion het volgende:
[..]
maar kan FAT32 een parittie van 160 gig aan?
ah kijk ik wist dat er iets mis was...quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de specs is de maximum grootte van een FAT32 volume 8 TB, dus dat is het probleem niet. Wat vervelender is, is dat je geen files groter dan 4 GB kan opslaan en dus in de problemen komt met bv DVD images.
http://sourceforge.net/projects/ext2fsdquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef Dandelion het volgende:
[..]
alles staat inderdaad braaf gescheiden. Dan ga ik maar eens op onderzoek uit naar drivers voor ext3![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:12 schreef -Pepe- het volgende:
maar de vraag was dus, kun je zomaar een andere distr. ernaast zetten? om te kijken of het beter bevalt ofzo?
ah senks.quote:Op zondag 23 april 2006 19:17 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
http://sourceforge.net/projects/ext2fsd
Ik heb hem vorige week gedownload van de officele Ubuntu site.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, dat is niet normaal. Is de ISO die je gedownload hebt goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |