Helemaal mee eens. Ik heb zelf HBO. Als ik mijn ex-vriendinnen (dan tel ik alleen mee waar ik iets meer mee heb gehad dan een weekje geilen) op het gebied van opleiding moet beoordelen:quote:Op zondag 12 maart 2006 12:49 schreef Ghosty het volgende:
maakt me niet zo veel uit.
moet wel een beetje in de buurt van mijn niveau liggen imo, als ze véél slimmer is (of veel dommer) , zal je toch een soort kloof hebben.. denk ik.
Valt me wel op dat hoogopgeleide vrouwen relatief lang alleenstaand zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, dan heeft het allerslimste deel van de dames dus een probleem.
Of die moeten allemaal lesbisch worden en met elkaar iets beginnen.
De meeste vrijgezellen vrouwen zijn toch ook hoogopgeleid. Alleen of dit daar de oorzaak van is, is een tweede.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, dan heeft het allerslimste deel van de dames dus een probleem.
Of die moeten allemaal lesbisch worden en met elkaar iets beginnen.
Misschien is dat ook wel omdat die veeleisender zijn?quote:Op zondag 12 maart 2006 12:57 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Valt me wel op dat hoogopgeleide vrouwen relatief lang alleenstaand zijn.
Ja dan ben je dus niet gelijk aan elkaarquote:Op zondag 12 maart 2006 13:12 schreef S1nn3rz het volgende:
wat maakt slimmer of niet slimmer nu uit als je gelijk bent aan elkaar
ik hou me er niet eens mee bezig eigenlijk. het gaat om bij elkaar passen, niet om slimmer of niet slimmer.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:14 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja dan ben je dus niet gelijk aan elkaar
Als je het zo stelt is het wel heel makkelijk, ik (en ik ga er van uit 80% van de mannen met mij) zou voor de slimme kiezen.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef _Boo_ het volgende:
Voor welke ga je dan.
Als er sprake is van kiezen..dan zou ik hier bij willen zeggen..quote:Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef _Boo_ het volgende:
Hetzelfde niveau is natuurlijk voor de meeste mensen een ideale situatie, maar daar gaat het in dit topic niet om. Meer een situatie van uitersten.
Stel je er zijn 2 meiden die allebei even leuk zijn, alleen de een is een stuk dommer dan jij bent en de ander een stuk slimmer. Die domme maakt behoorlijk wat onnozele opmerkingen en die slimme laat duidelijk merken dat ze een goede opleiding en een eigen mening heeft. (Of iets in die richting). Voor welke ga je dan.
edit: Eigenlijk moet die beschrijving wat uitgebreider. Die domme is zeg maar ook nog lief en zorgzaam en die slimme wat zelfstandiger en pittiger.
heb je wel gelijk in,maar in een relatie is het niet altijd simpel kiezenquote:Op zondag 12 maart 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:
[..]
Als je het zo stelt is het wel heel makkelijk, ik (en ik ga er van uit 80% van de mannen met mij) zou voor de slimme kiezen.
Aan iemand die continu domme/onnozele opmerkingen maakt ga je je vroeg of laat ergeren. Zeker naar mate het contact intensiever wordt.
Dan kun je net zo goed geen vriendin nemen en je rechterhand liefkozenquote:Op zondag 12 maart 2006 13:14 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja dan ben je dus niet gelijk aan elkaar
Blijft de vraag, al zou 80% van de mannen een slimmere vrouw kiezen, zouden die slimmere vrouwen wel genoegen nemen met een dommere man?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:
[..]
Als je het zo stelt is het wel heel makkelijk, ik (en ik ga er van uit 80% van de mannen met mij) zou voor de slimme kiezen.
Aan iemand die continu domme/onnozele opmerkingen maakt ga je je vroeg of laat ergeren. Zeker naar mate het contact intensiever wordt.
Aan iemand die overal een mening over heeft en alles zit te analyseren, kan je ook ergeren toch?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:
Hoewel je misschien niet gelijkwaardig bent, kun je je wel gelijkwaardig voelen binnen een relatie. Maar de buitenwereld kijkt er toch vaak heel anders tegenaan. Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een HBO opleiding afgerond en haar vriend is loodgieter. En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
Een vriend van mij heeft een vriendin die een fotografisch geheugen heeft. Ze wil naast haar reguliere studie voor ernaast een studie medicijnen doen. Ik denk dat je het zelf niet als probleem moet zien.
Als je onderling maar gelijkwaardig bent.
quote:Op zondag 12 maart 2006 13:33 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.
idd. zo'n voorbeeld ken ik ook. Zij is advocaat, hij kraanmachinist. In het begin werd er lacherig over gedaan. Ze wonen inmiddels wel al 3 jaar samen (en hebben 5 jaar iets). Maar volgens mij is dat meer uitzondering dan regel.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:33 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Hoewel je misschien niet gelijkwaardig bent, kun je je wel gelijkwaardig voelen binnen een relatie. Maar de buitenwereld kijkt er toch vaak heel anders tegenaan. Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een HBO opleiding afgerond en haar vriend is loodgieter. En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.
Die slimme is niet lief en zorgzaam, de domme wel. Die domme geeft je meestal gelijk, de slimme meestal niet. Eigenlijk zou je een hele uitgebreide beschrijving moeten hebben van twee bestaande vrouwen.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:32 schreef Frezer het volgende:
Je hebt btw de slimmere alleen positieve (in elk geval geen duidelijk negatieve) eigenschappen gegeven, terwijl de dommere ook een paar negatieve (duh) eigenschappen heeft.
Als die slimme bijvoorbeeld kil en frigide zou zijn wordt het verhaal heel anders.
quote:Op zondag 12 maart 2006 13:29 schreef narcissist het volgende:
Slimmer zijn is ook maar relatief? Is iemand die VWO heeft gedaan slimmer dan iemand die HAVO heeft gedaan? Intelligenter iig niet, en er zijn zoveel verschillende raakvlakken, ik vind het een nogal onmogelijke vraag.
Het verschil tussen slim en intelligent vind ik heel erg groot. Toen ik nog op VWO zat, zat ik omringd door slimme mensen, maar intelligent waren ze totaal niet. De meest domme dingen kregen ze uit hun mond, ongelooflijk.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef sociologist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen slimmer en intelligenter?
Gemiddeld genomen heeft een VWO-er een hoger IQ dan een HAVO-er
Misschien; maar wat sociale vaardigheden betreft ligt dat nog wel eens precies andersom. Havisten en HBO-ers zijn vaak wat opener en directer dan hun wetenschappelijke tegenpolen (tenminste dat is mijn ervaring; zowel in mijn eigen schooljaren als bij de kassen waaraan ik heb lesgegeven. EQ heet zo iets toch ongeveer?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef sociologist het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen slimmer en intelligenter?
Gemiddeld genomen heeft een VWO-er een hoger IQ dan een HAVO-er. Je kunt dus prima stellen dat VWO-ers gemiddeld slimmer zijn dan HAVO-ers.
Of de sociale vaardigheden van havisten/hbo-ers gemiddeld beter zouden zijn waag ik te betwijfelen. Maar goed, volgens mij gaat dit topic meer over intelligentie dan over sociale vaardigheden.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:26 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Misschien; maar wat sociale vaardigheden betreft ligt dat nog wel eens precies andersom. Havisten en HBO-ers zijn vaak wat opener en directer dan hun wetenschappelijke tegenpolen (tenminste dat is mijn ervaring; zowel in mijn eigen schooljaren als bij de kassen waaraan ik heb lesgegeven. EQ heet zo iets toch ongeveer?
Intelligenties die een beetje op hetzelfde niveau liggen trekken elkaar aan; maar dat hoeft niet per-se natuurlijk. Mijn exen waren ook vaak mensen met min of meer hetzelfde 'niveau'...
Nou; ik vond t op het HBO veel gezelliger dan op de Uni...quote:Op zondag 12 maart 2006 14:38 schreef sociologist het volgende:
[..]
Of de sociale vaardigheden van havisten/hbo-ers gemiddeld beter zouden zijn waag ik te betwijfelen. Maar goed, volgens mij gaat dit topic meer over intelligentie dan over sociale vaardigheden.
ja intelligentie is veel meer dan IQ alleen, zo hoort EQ er eigelijk ook bij, maar volgens mij mikt TS meer op intelligentie in de zin van IQ. Sowieso zijn die schalen maar in beperkte mate representatief
Sociale vaardigheden zijn iets heel anders dan gezelligheid zoals jij die ervaart op een opleiding. Ik vind dat het sociale gedrag best wel goed is op de universiteiten, waar ik heb gezeten. (ik heb het niet over technische opleidingenquote:Op zondag 12 maart 2006 14:42 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Nou; ik vond t op het HBO veel gezelliger dan op de Uni...![]()
Het is ook maar wat voor soort sociale vaardigheden je gewend bent natuurlijk...![]()
Zelfs op technische opleidingen kan het gezellig zijn hoorquote:Op zondag 12 maart 2006 14:46 schreef ioko het volgende:
Sociale vaardigheden zijn iets heel anders dan gezelligheid zoals jij die ervaart op een opleiding. Ik vind dat het sociale gedrag best wel goed is op de universiteiten, waar ik heb gezeten. (ik heb het niet over technische opleidingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |