abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35962459
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald
pi_35962802
maakt me niet zo veel uit.
moet wel een beetje in de buurt van mijn niveau liggen imo, als ze véél slimmer is (of veel dommer) , zal je toch een soort kloof hebben.. denk ik.
pi_35962930
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:49 schreef Ghosty het volgende:
maakt me niet zo veel uit.
moet wel een beetje in de buurt van mijn niveau liggen imo, als ze véél slimmer is (of veel dommer) , zal je toch een soort kloof hebben.. denk ik.
Helemaal mee eens. Ik heb zelf HBO. Als ik mijn ex-vriendinnen (dan tel ik alleen mee waar ik iets meer mee heb gehad dan een weekje geilen) op het gebied van opleiding moet beoordelen:
-MBO (secretraieel)
-Universiteit (rechten)
- HBO-verpleegkunde
- HBO- P&O

En nu ben ik alleen
  zondag 12 maart 2006 @ 12:55:06 #4
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35962975
Hmnn, dan heeft het allerslimste deel van de dames dus een probleem.
Of die moeten allemaal lesbisch worden en met elkaar iets beginnen.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35963050
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
Valt me wel op dat hoogopgeleide vrouwen relatief lang alleenstaand zijn.
pi_35963113
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
De meeste vrijgezellen vrouwen zijn toch ook hoogopgeleid. Alleen of dit daar de oorzaak van is, is een tweede.
pi_35963122
Wat ben ik toch blij dat er niemand slimmer is dan ik.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35963300
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:57 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Valt me wel op dat hoogopgeleide vrouwen relatief lang alleenstaand zijn.
Misschien is dat ook wel omdat die veeleisender zijn?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 12 maart 2006 @ 13:06:17 #9
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_35963305
Het is ook andersom; Vrouwen hebben liever een man die slimmer/hoger opgeleid is.

Ik heb persoonlijk niet het idee dat een relatie met een veel dommere vriendin zou werken (ook niet met een veel slimmere overigens), je moet wat dat betreft aan elkaar gewaagd zijn. Echter om dat direct af te leiden van opleidingsniveau gaat me weer te ver.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_35963313
liever een slimmere vriendin dan een dommere. ik voel me daardoor niet bedreigd. met dommere meisjes heb je vaker gezeik om niets. alleen jammer dat ik ze niet zo makkelijk kan vinden.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_35963337
Onzin is elders.

[ Bericht 85% gewijzigd door Copycat op 12-03-2006 13:09:34 ]
he buur!
  zondag 12 maart 2006 @ 13:08:24 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35963374
Mijn vriendin is slim, zo niet slimmer dan ik. En dat is wel fijn eigenlijk. Ik hoef ook niet vanzelfsprekende beslissingen van dingen die ik doe (en laat) niet uit ten treuren (of hoe je dit ook schrijft) te motiveren. Ze snapt het gewoon.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:12:07 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35963504
wat maakt slimmer of niet slimmer nu uit als je gelijk bent aan elkaar
From feudal serf to spender.
pi_35963513
Als ze maar zichzelf is. Mn vriendin ga ik echt niet bashen omdat ze slim/dom is. Ze is geen VMBO dom figuur dus niks mis mee.
JOHNNY HEITINGA
  zondag 12 maart 2006 @ 13:13:47 #15
73888 DIA
die ja .....
pi_35963544
a turn up and down
  zondag 12 maart 2006 @ 13:14:00 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35963553
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:12 schreef S1nn3rz het volgende:
wat maakt slimmer of niet slimmer nu uit als je gelijk bent aan elkaar
Ja dan ben je dus niet gelijk aan elkaar
pi_35963556
Ik vind het wel prettig als we zo'n beetje zelfde niveau hebben
Salsa Española
  zondag 12 maart 2006 @ 13:15:25 #18
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35963598
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:14 schreef Slarioux het volgende:

[..]

ik hou me er niet eens mee bezig eigenlijk. het gaat om bij elkaar passen, niet om slimmer of niet slimmer.
From feudal serf to spender.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:16:16 #19
73888 DIA
die ja .....
pi_35963623
in wat voor opzicht pas je bij elkaar?
  zondag 12 maart 2006 @ 13:16:42 #20
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_35963635
Een beetje t zelfde niveau is vrij essentieel, wat mij betreft!
  zondag 12 maart 2006 @ 13:18:45 #21
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_35963700
Maakt mij niet zo heel veel uit...

Als moet er geen enorme kloof zijn.
.
..
...
....
pi_35963834
Een vriend van mij heeft een vriendin die een fotografisch geheugen heeft. Ze wil naast haar reguliere studie voor ernaast een studie medicijnen doen. Ik denk dat je het zelf niet als probleem moet zien.
Als je onderling maar gelijkwaardig bent.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:23:51 #23
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35963853
Hetzelfde niveau is natuurlijk voor de meeste mensen een ideale situatie, maar daar gaat het in dit topic niet om. Meer een situatie van uitersten.

Stel je er zijn 2 meiden die allebei even leuk zijn, alleen de een is een stuk dommer dan jij bent en de ander een stuk slimmer. Die domme maakt behoorlijk wat onnozele opmerkingen en die slimme laat duidelijk merken dat ze een goede opleiding en een eigen mening heeft. (Of iets in die richting). Voor welke ga je dan.

edit: Eigenlijk moet die beschrijving wat uitgebreider. Die domme is zeg maar ook nog lief en zorgzaam en die slimme wat zelfstandiger en pittiger.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:28:02 #24
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_35963960
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef _Boo_ het volgende:
Voor welke ga je dan.
Als je het zo stelt is het wel heel makkelijk, ik (en ik ga er van uit 80% van de mannen met mij) zou voor de slimme kiezen.

Aan iemand die continu domme/onnozele opmerkingen maakt ga je je vroeg of laat ergeren. Zeker naar mate het contact intensiever wordt.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_35963976
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef _Boo_ het volgende:
Hetzelfde niveau is natuurlijk voor de meeste mensen een ideale situatie, maar daar gaat het in dit topic niet om. Meer een situatie van uitersten.

Stel je er zijn 2 meiden die allebei even leuk zijn, alleen de een is een stuk dommer dan jij bent en de ander een stuk slimmer. Die domme maakt behoorlijk wat onnozele opmerkingen en die slimme laat duidelijk merken dat ze een goede opleiding en een eigen mening heeft. (Of iets in die richting). Voor welke ga je dan.

edit: Eigenlijk moet die beschrijving wat uitgebreider. Die domme is zeg maar ook nog lief en zorgzaam en die slimme wat zelfstandiger en pittiger.
Als er sprake is van kiezen..dan zou ik hier bij willen zeggen..
doe het niet op verstandelijk niveau,maar volgt je gevoelens.

Wie doet wat met je?
Salsa Española
pi_35964001
Slimmer zijn is ook maar relatief? Is iemand die VWO heeft gedaan slimmer dan iemand die HAVO heeft gedaan? Intelligenter iig niet, en er zijn zoveel verschillende raakvlakken, ik vind het een nogal onmogelijke vraag.
“Women are never disarmed by compliments. Men always are. That is the difference between the sexes."
pi_35964030
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:28 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als je het zo stelt is het wel heel makkelijk, ik (en ik ga er van uit 80% van de mannen met mij) zou voor de slimme kiezen.

Aan iemand die continu domme/onnozele opmerkingen maakt ga je je vroeg of laat ergeren. Zeker naar mate het contact intensiever wordt.
heb je wel gelijk in,maar in een relatie is het niet altijd simpel kiezen
Kijk dat het je op een gegeven moment gaat irriteren,klopt

Maar het is jammer genoeg niet altijd zo makkelijk kiezen met alleen verstand,komt soms meer bij kijken
Salsa Española
pi_35964051
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:14 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed geen vriendin nemen en je rechterhand liefkozen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:32:00 #29
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_35964077
Je hebt btw de slimmere alleen positieve (in elk geval geen duidelijk negatieve) eigenschappen gegeven, terwijl de dommere ook een paar negatieve (duh) eigenschappen heeft.

Als die slimme bijvoorbeeld kil en frigide zou zijn wordt het verhaal heel anders.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:32:21 #30
78575 francoise
this is so real...
pi_35964081
quote:

[..]

Blijft de vraag, al zou 80% van de mannen een slimmere vrouw kiezen, zouden die slimmere vrouwen wel genoegen nemen met een dommere man?

Ik ga geen uitingen doen over mijn hersencapaciteit maar mijn potentiele vriend moet mij toch echt wel verbluffen, en ik wil hem bewonderen en tegen hem opkijken. Dus hij moet absoluut slimmer zijn dan ik, en hij moet ook nog eens genoegen nemen met een dommere vrouw.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:32:24 #31
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35964083
quote:

Aan iemand die overal een mening over heeft en alles zit te analyseren, kan je ook ergeren toch?
Het is een beetje lastig om zo'n situatie te schetsen
pi_35964086
Ze kan dan wel slimmer zijn, ik ben bijdehanter!
pi_35964105
Er valt een heel aardige stelling op te gooien dat mannen die zich door slimme vrouwen bedreigd voelen gewoon zelf niet zo slim zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 12 maart 2006 @ 13:33:07 #34
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35964109
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
Een vriend van mij heeft een vriendin die een fotografisch geheugen heeft. Ze wil naast haar reguliere studie voor ernaast een studie medicijnen doen. Ik denk dat je het zelf niet als probleem moet zien.
Als je onderling maar gelijkwaardig bent.
Hoewel je misschien niet gelijkwaardig bent, kun je je wel gelijkwaardig voelen binnen een relatie. Maar de buitenwereld kijkt er toch vaak heel anders tegenaan. Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een HBO opleiding afgerond en haar vriend is loodgieter. En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.
pi_35964186
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:33 schreef _Boo_ het volgende:

[..]
En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.

Who gives a fuck.
pi_35964215
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:33 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hoewel je misschien niet gelijkwaardig bent, kun je je wel gelijkwaardig voelen binnen een relatie. Maar de buitenwereld kijkt er toch vaak heel anders tegenaan. Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een HBO opleiding afgerond en haar vriend is loodgieter. En hoe ik mensen in hun omgeving daar over hoor praten, is echt niet mis. Daar kun je natuurlijk ook gewoon schijt aan hebben, maar dat lijkt me best lastig.
idd. zo'n voorbeeld ken ik ook. Zij is advocaat, hij kraanmachinist. In het begin werd er lacherig over gedaan. Ze wonen inmiddels wel al 3 jaar samen (en hebben 5 jaar iets). Maar volgens mij is dat meer uitzondering dan regel.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:38:20 #37
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_35964273
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:32 schreef Frezer het volgende:
Je hebt btw de slimmere alleen positieve (in elk geval geen duidelijk negatieve) eigenschappen gegeven, terwijl de dommere ook een paar negatieve (duh) eigenschappen heeft.

Als die slimme bijvoorbeeld kil en frigide zou zijn wordt het verhaal heel anders.
Die slimme is niet lief en zorgzaam, de domme wel. Die domme geeft je meestal gelijk, de slimme meestal niet. Eigenlijk zou je een hele uitgebreide beschrijving moeten hebben van twee bestaande vrouwen.
pi_35964434
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:29 schreef narcissist het volgende:
Slimmer zijn is ook maar relatief? Is iemand die VWO heeft gedaan slimmer dan iemand die HAVO heeft gedaan? Intelligenter iig niet, en er zijn zoveel verschillende raakvlakken, ik vind het een nogal onmogelijke vraag.
Wat is het verschil tussen slimmer en intelligenter?
Gemiddeld genomen heeft een VWO-er een hoger IQ dan een HAVO-er. Je kunt dus prima stellen dat VWO-ers gemiddeld slimmer zijn dan HAVO-ers.
pi_35964457
Ik ken ook een stel waarvan hij op een stuk lager niveau werkt dan zij, alhoewel dit in de dagelijkse omgang met hem er niet heel dik bovenop ligt. Ze heeft me wel eens toegefluisterd dat ze niet altijd haar verhaal bij hem kwijt kan op een manier waar ze behoefte aan heeft. Maar goed, verder zijn ze helemaal gelukkig met elkaar, volgens mij.

Voor mezelf denk ik dat het verschil niet te groot moet zijn, want verschillende sociale klassen hebben gemiddeld genomen wel degelijk verschillende interesses, inzichten, meningen etc. Als er daarvan te weinig gemeenschappelijk zijn, ja, dan loopt het al snel vast he.
pi_35964490
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef sociologist het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen heeft een VWO-er een hoger IQ dan een HAVO-er
Het verschil tussen slim en intelligent vind ik heel erg groot. Toen ik nog op VWO zat, zat ik omringd door slimme mensen, maar intelligent waren ze totaal niet. De meest domme dingen kregen ze uit hun mond, ongelooflijk.
“Women are never disarmed by compliments. Men always are. That is the difference between the sexes."
  zondag 12 maart 2006 @ 14:26:29 #41
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35964612
Laatst had ik een symposium, waar het onderwerp segregatie werd besproken. Daaruit kwam naar voren dat van alle hoog opgeleide Nederlanders, slechts 2 op 1000 (!) een partner heeft die laag tot niet opgeleid is.
  zondag 12 maart 2006 @ 14:26:46 #42
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35964622
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef sociologist het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen heeft een VWO-er een hoger IQ dan een HAVO-er. Je kunt dus prima stellen dat VWO-ers gemiddeld slimmer zijn dan HAVO-ers.
Misschien; maar wat sociale vaardigheden betreft ligt dat nog wel eens precies andersom. Havisten en HBO-ers zijn vaak wat opener en directer dan hun wetenschappelijke tegenpolen (tenminste dat is mijn ervaring; zowel in mijn eigen schooljaren als bij de kassen waaraan ik heb lesgegeven. EQ heet zo iets toch ongeveer?
Intelligenties die een beetje op hetzelfde niveau liggen trekken elkaar aan; maar dat hoeft niet per-se natuurlijk. Mijn exen waren ook vaak mensen met min of meer hetzelfde 'niveau'...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 12 maart 2006 @ 14:26:52 #43
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35964623
Nee hoor, vindt het geen enkel probleem dat ze slimmer. Als er wat gebeuren moet, wordt ik er toch wel bijgehaald

Er is een groot verschil tussen het weten en het kunnen.
pi_35964780
Ik zou zelf niet slimmer dan mijn vriend willen zijn, mag dat ook? Ik weet namelijk dat ik in dat geval daadwerkelijk bedreigend zou worden: heb mijn bekkie klaar en kan ontzettend mijn mening opdringen soms. Daarnaast staat mijn hoofd nooit stil, ik maak de meest vreemde redeneringen, en mijn vriend moet dat snappen. Iemand met een lager niveau, daar stamp ik overheen ben ik bang.

Maar goed, een veel slimmere vriend zou ook niet werken, krijg ik prestatiedrang van, word ik vervelend van, voel ik me ondergesneeuwd... Een man moet bij mij kunnen hebben dat ik net zo slim ben, dat niet eng vinden en hij moet vooral ook in staat zijn om te gaan met een beetje gezonde competitie, soms het onderspit delven en soms winnen om het zo te zeggen.
pi_35964946
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:26 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Misschien; maar wat sociale vaardigheden betreft ligt dat nog wel eens precies andersom. Havisten en HBO-ers zijn vaak wat opener en directer dan hun wetenschappelijke tegenpolen (tenminste dat is mijn ervaring; zowel in mijn eigen schooljaren als bij de kassen waaraan ik heb lesgegeven. EQ heet zo iets toch ongeveer?
Intelligenties die een beetje op hetzelfde niveau liggen trekken elkaar aan; maar dat hoeft niet per-se natuurlijk. Mijn exen waren ook vaak mensen met min of meer hetzelfde 'niveau'...
Of de sociale vaardigheden van havisten/hbo-ers gemiddeld beter zouden zijn waag ik te betwijfelen. Maar goed, volgens mij gaat dit topic meer over intelligentie dan over sociale vaardigheden.

ja intelligentie is veel meer dan IQ alleen, zo hoort EQ er eigelijk ook bij, maar volgens mij mikt TS meer op intelligentie in de zin van IQ. Sowieso zijn die schalen maar in beperkte mate representatief
  zondag 12 maart 2006 @ 14:42:17 #46
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35965072
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:38 schreef sociologist het volgende:

[..]

Of de sociale vaardigheden van havisten/hbo-ers gemiddeld beter zouden zijn waag ik te betwijfelen. Maar goed, volgens mij gaat dit topic meer over intelligentie dan over sociale vaardigheden.

ja intelligentie is veel meer dan IQ alleen, zo hoort EQ er eigelijk ook bij, maar volgens mij mikt TS meer op intelligentie in de zin van IQ. Sowieso zijn die schalen maar in beperkte mate representatief
Nou; ik vond t op het HBO veel gezelliger dan op de Uni...
Het is ook maar wat voor soort sociale vaardigheden je gewend bent natuurlijk...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 12 maart 2006 @ 14:43:55 #47
85962 ioko
I Appear Missing
pi_35965139
Ik vind het geen probleem als een meid iets slimmer of iets dommer is. Maar ik denk dat het van twee punten afhangt of ik een slimmere vriendin leuk zou vinden:

- Waarin is ze slimmer? Als ze mijn kennis aanvult is er geen probleem, maar is ze slimmer dan ik in mijn vakgebied (werk/studie) dan zou ik dan wel minder vinden, het gaat ook om status die je ontleent aan dingen die je weet.
- Laat ze de hele tijd merken dat ze slimmer is, of is ze het wel maar brengt ze dat niet elke keer naar voren. Iemand die niet de hele tijd laat merken hoe slim ze is, is veel aantrekkkelijker.

Domheid vind ik echt heel erg vervelend, maar ja, ik weet nu eenmaal veel, en ben best slim. Een beetje aanvulling zou ik het best vinden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 12 maart 2006 @ 14:46:28 #48
85962 ioko
I Appear Missing
pi_35965222
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:42 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Nou; ik vond t op het HBO veel gezelliger dan op de Uni...
Het is ook maar wat voor soort sociale vaardigheden je gewend bent natuurlijk...
Sociale vaardigheden zijn iets heel anders dan gezelligheid zoals jij die ervaart op een opleiding. Ik vind dat het sociale gedrag best wel goed is op de universiteiten, waar ik heb gezeten. (ik heb het niet over technische opleidingen )
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_35966108
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:46 schreef ioko het volgende:
Sociale vaardigheden zijn iets heel anders dan gezelligheid zoals jij die ervaart op een opleiding. Ik vind dat het sociale gedrag best wel goed is op de universiteiten, waar ik heb gezeten. (ik heb het niet over technische opleidingen )
Zelfs op technische opleidingen kan het gezellig zijn hoor

Nou doe ik niet het meest technische van het technische, maar ik moet zeggen dat de mensen die ik tegen kom over het algemeen ook gewoon gezellig zijn, lekker babbelen, samen lunchen etc.
  zondag 12 maart 2006 @ 15:33:02 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35966500
ik ervaar het helemaal niet als bedreigend. intelligente vrouwen kunnen de aandacht ook vasthouden als je d'r niet bovenop ligt. relatie-technisch gezien lijkt dat me een goede zaak.

en vrouwen met enige intellect zijn wat mij betreft een turn-on.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')