Gecondoleert joh...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef ABBAfan het volgende:
Naar nu blijkt is een neef van mij op 17 februari plotseling overleden op 53 jarige leeftijd. Ik las het vreselijke nieuws op een weblog van een Groningse politica met een foto van hem erbij. Advertenties hebben in de krant gestaan, maar ik lees die krant niet.
Omdat de familie van mijn vader's kant nooit close zijn geweest, zijn wij dus niet op de hoogte gebracht.
Het Dagblad van het Noorden heeft nu gelukkig een online archief van overlijdensadvertenties sinds 2004, dus kon ik tenminste lezen wie zijn naasten waren. Alleen zijn zus en haar kinderen hebben als familie een advertentie geplaatst. "In plaats van kaarten" staat bovenaan de advertentie. De andere advertenties waren van vrienden en collega's. Volgens mij laat hij geen partner en kinderen na. Is het niet klote dat je zulk rot nieuws op een weblog moet lezen?
Toen ik hem voor het eerste ontmoette eind jaren 80, was ik best een beetje verliefd op hem en dat is altijd wel zo gebleven. Een enkele keer zag ik hem in de stad. Hij was 16 jaar ouder naar nu blijkt. Ik voel me nogal klote vandaag.
Niet close nee, maar ik bleef hem wel af en toe volgen op internet. Ik wist dat hij werkzaam was op het stadhuis in Groningen. Ik heb altijd wel persoonlijk contact met hem willen hebben, maar dat is er nooit van gekomen. Vraag me niet waarom.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:52 schreef Vivi het volgende:
Ja lullig idd, maar je was blijkbaar niet echt close met hem
Je moet gewoon je contacten goed onderhoudenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:56 schreef ABBAfan het volgende:
Het komt steeds meer voor dat nabestaanden geen kaarten meer versturen en in besloten kring de overledene begraven of cremeren.
Je moet geluk hebben dat je het in de krant leest. Anders weet je als niet-naaste familielid, oud-collega of bekende niet beter dan dat de persoon nog gewoon leeft.
Is idd klote.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef ABBAfan het volgende:
Is het niet klote dat je zulk rot nieuws op een weblog moet lezen?
Ze kent hem wel, maar niet goed --> nuancerend correctie, die toch wel relevant isquote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:16 schreef Thisbe het volgende:
Je voelt je klote omdat er iemand is overleden die je dus eigenlijk niet kent?
Hard... maar.. waar?quote:Op zondag 12 maart 2006 16:35 schreef N.icka het volgende:
Als je het niet gelezen had , had je hem ook nooit gemist
En dat is onze schuld?quote:Op zondag 12 maart 2006 16:42 schreef ABBAfan het volgende:
Mag ik me rot voelen omdat een neef, die nota bene net zo heet als mijn oudere broer, plotseling overlijdt? Dat staat los van het feit of ik hem wel of niet goed kende.
Het is de manier waarop ik het nieuws moest vernemen. Een rouwbrief aan het adres van mijn vader was op z'n plaats geweest, maar de zus van mijn neef heeft besloten voor een andere aanpak.
Ik zie de relevantie van dit feit niet helemaal in. Maar goed.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:42 schreef ABBAfan het volgende:
Mag ik me rot voelen omdat een neef, die nota bene net zo heet als mijn oudere broer, plotseling overlijdt?
Dat vind jij, maar iedereen heeft daar een andere mening over.quote:Dat staat los van het feit of ik hem wel of niet goed kende.
Het is de manier waarop ik het nieuws moest vernemen. Een rouwbrief aan het adres van mijn vader was op z'n plaats geweest, maar de zus van mijn neef heeft besloten voor een andere aanpak.
waar slaat die oipmerking nou weer opquote:Op zondag 12 maart 2006 17:44 schreef partyyboyy het volgende:
standaard-condoleance-topic
Gecondoleerd. En nu maar hopen dat je er geen soort van schuldgevoel aan over houdt dat je nooit contact hebt opgenomen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:59 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Niet close nee, maar ik bleef hem wel af en toe volgen op internet. Ik wist dat hij werkzaam was op het stadhuis in Groningen. Ik heb altijd wel persoonlijk contact met hem willen hebben, maar dat is er nooit van gekomen. Vraag me niet waarom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |