Idd. En wij waren met onze club op zaterdag nog weleens weg om wedstrijden te doen. En de buschauffeur moest dan zorgen dat hij ons op tijd weer had afgezet anders mocht hij niet meer met de auto naar huis. Want dan was de autoloze zondag al ingegaan. (wij kwamen in de nacht van zaterdag op zondag thuis)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:26 schreef Bluezz het volgende:
De autoloze zondag :
4 november 1973
"Wij moeten met elkaar beseffen dat wij niet ongestraft kunnen doorgaan met het verbruik van beperkte voorraden brandstoffen en grondstoffen, zoals wij dit de laatste kwarteeuw hebben gedaan". Zo sprak premier Den Uyl in een toespraak op radio en TV tot het Nederlandse volk. Vanwege de geringere aanvoer van olie kondigt het kabinet energiebesparende maatregelen aan, waaronder een autoloze zondag.
[afbeelding]
Volksdans op straat in Sint-Gillis-Waas tijdens de autoloze zondag van 18 november.
Foto archief GVA
Hee, dat moet Hilversum zijn, daar staan heel wat voetstappen van mequote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:23 schreef mazaru het volgende:
De treinen van vroeger!
Dat was pas leuk, in de zomer kon je lekker de deur open gooien![]()
[afbeelding]
Je moest alleen wel uitkijken voor de beton beton beton betonpalen![]()
Dat nieuwe station is inderdaad foei foei foei lelijk..stom he..quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:47 schreef ondeugend het volgende:
Het station van Assen
Vroeger was een een mooi sereen ingetogen gebouw. Het was spannend om er te zijn, op weg naar familie in Groningen of 'zomaar' een dagje uit met het gezin.
[afbeelding]
[afbeelding]
In de jaren 80 werd duidelijk dat het gebouw niet meer aan de eisen van de moderne tijd voldeed. Het zou teveel geld kosten om het voor de zoveelste keer te verspijkeren.
In 1988 verrees er onder architectuur van R.M.J.A. Steenhuis het nieuwe eigentijdse station Assen. De kosten kwamen zover ik weet natuurlijk veel hoger uit dan gepland.
Tegenwoordig straalt mijn station chaos uit, er is geen eenheid meer.
[afbeelding]
Een paar keer in de week kom ik er langs en elke keer denk ik ; Waarom heeft het zo moeten zijn? Assen heeft geblunderd.....
En altijd een lekke band natuurlijk.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:29 schreef kzin het volgende:
[afbeelding]
De autoped. Tegenwoordig zie ik ze niet meer. Kinderen hebben een fiets, al dan niet met zijwielen, doch wij schuimden de straten af op de step. Voordeel was: als je ene been moe werd, ging je even over op je ander been. Nadeel was natuurlijk dat je constant moest staan.
Dit is helemaal offtopic maar ik heb een rode, groene, blauwe en gele versleten.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:18 schreef s10eke het volgende:
En remmen met dat ding achterop..of met de neuzen van je schoenen..Was alleen je moeder niet zo blij mee...Ik had een rode..
ik had ook een echte autoped, met luchtbanden maar zonder rem...quote:Op maandag 13 maart 2006 22:29 schreef kzin het volgende:
[afbeelding]
De autoped. Tegenwoordig zie ik ze niet meer. Kinderen hebben een fiets, al dan niet met zijwielen, doch wij schuimden de straten af op de step. Voordeel was: als je ene been moe werd, ging je even over op je ander been. Nadeel was natuurlijk dat je constant moest staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |