Ik stond vanochtend nog op de Noordkaap.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Hebbben jullie wel door dat de lente is begonnen?
Welke plakdingen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:44 schreef wyccie het volgende:
In de link die Erik net gaf staat toch wel een zeer belangrijk vraagstuk. "Waarom die plakdingen op chipszakken plakken"![]()
Nah.... laten we het over eten hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:45 schreef k_man het volgende:
De zin in het leven dan?
IJsjes!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nah.... laten we het over eten hebben![]()
Dingen die aan de zijkant geplakt zitten zoals flippo's of wedstrijdformuliertjes. Dat denk ík.quote:
De zin in het leven...Dat maakt het wel iets persoonlijker, he?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:45 schreef k_man het volgende:
De zin in het leven dan?
Zulke scheten stinken het ergst.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef k_man het volgende:
Ik laat hier vaak een betekenisvolle stilte vallen hoor. Valt niemand dat op dan?
Oh,quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dingen die aan de zijkant geplakt zitten zoals flippo's of wedstrijdformuliertjes. Dat denk ík.
Wedstrijdjes houden wie het hardst kanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik probeer, uit solidariteit, altijd een scheet met veel geluid te maken...
Maar het lukt me maar zelden.
Ik geef me gewonnen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wedstrijdjes houden wie het hardst kan![]()
Doe ik vaak te veel, ik probeer er vanaf te komen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom gebruik ik eigenlijk zo vaak 3 van die puntjes aan het eind van een zin?
Weten jullie dat, misschien?
Ja. In bed. En dan onder de dekens gaan ruiken welke het ergste stinkt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wedstrijdjes houden wie het hardst kan![]()
Omdat ik zo langzaam benquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom is het nou stil? Nou? Waarom? Nou?
Ruik je dat niet?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom is het nou stil? Nou? Waarom? Nou?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom gebruik ik eigenlijk zo vaak 3 van die puntjes aan het eind van een zin?
Weten jullie dat, misschien?
Weet je dat ook weer.quote:Het beletselteken is een leesteken bestaand uit drie puntjes (…). Het beletselteken wordt ook wel doorlooppuntjes of ellips genoemd.
Het teken wordt gebruikt:
Om aan te geven dat een deel van de zin is weggelaten. (zie ook: ellips)
En over dit onderwerp valt nog veel te zeggen, maar …
Om een pauze aan te geven.
En wie kwam er aan … Jan.
Om in een citaat aan te geven dat er iets is weggelaten. Meestal wordt het dan tussen haakjes gezet.
"De zon is (…) een belangrijke ster." Hier is weggelaten: "in alle opzichten voor ons".
Het woord wordt soms ellips genoemd, vanwege de gelijkenis met het Engelse woord hiervoor: ellipsis en het gebruik in een ellips.
Umberto Eco heeft in "Op reis met een zalm" (ISBN 9057133008) een prachtig opstel geschreven over het beletselteken. Volgens hem onderscheidt een slechte schrijver zich van een goede in het veelvuldig gebruik van dit leesteken.
Dan verlies ik altijd. En ik verlies ook nog eens mijn bewustzijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja. In bed. En dan onder de dekens gaan ruiken welke het ergste stinkt.
Ja, dat zou best eens kunnen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:56 schreef wyccie het volgende:
Je wilt nog wat zeggen, maar weet niet goed wat, of je laat het in het midden.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:57 schreef k_man het volgende:
Wat heb je trouwens een vieze praatjes vandaag wyccie... ( <- drie puntjes)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |